درود مهمان گرامی! ( - ثبت نام)
شما هنوز ثبت نام نکرده اید؟ یا وارد حساب کاربری خود نشده اید! برای استفاده از تمامی امکانات انجمن لازم است ثبت نام کنیدیا info@scenario.ir    
*نادان بمانید و جستجوگر *

مصاحبه با يكي از مسئولين شركت مترو گلدن ماير(MGM): استفاني پالمر(Stephanie Palmer)
زمان کنونی: 15-9-1395، 03:54 صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: G.Manager
آخرین ارسال: G.Manager
پاسخ 1
بازدید 1695

امتیاز موضوع:
  • 32 رأی - میانگین امتیازات: 3.53
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مصاحبه با يكي از مسئولين شركت مترو گلدن ماير(MGM): استفاني پالمر(Stephanie Palmer)
#1
منبع: scriptologist.com


استفاني پالمر به عنوان مدير بخش Creative Affairs نقش موثري در تبديل فيلمنامه هاي مختلف به يك اثر سينمايي داشته است. تهيه فيلمهايي مانند Legally Blonde, Agent Cody Banks 2 و Sleepover از آن جمله مي باشند.(وي در حال حاضر همكاريش را با اين شركت به اتمام رسانده است)
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

وي مجري تهيه دو فيلم Be Cool و Blood and Chocolate نيز بوده است.
او در رشته تاتر تحصيلات دانشگاهيش را به پايان رسانده و سپس وارد صنعت فيلمسازي گرديده است. قدرت شناخت او از تركيب درست ساختار فيلمنامه، باعث موفقيت وي در كارش گرديده است.
وب سايت Scriptologist.com مصاحبه اي درباره جايگاه ويژه اش در شركت MGM و همچنين نگاهي كه او به هنر فيلمنامه نويسي دارد، ترتيب داده است كه با هم مطالعه مي نماييم.(همراه با تخليص)

س: شما چطور وارد صنعت فيلمسازي شديد و توانستيد موقعيت فعلي خود به عنوان مدير بخش Creative Affairsدر شركت MGM را بدست آوريد؟
ج: من فارغ التحصيل رشته كارگرداني تاتر از دانشگاه Carnegie Mellon University هستم. در سالهاي آخر دانشگاه بود كه به فكر افتادم آيا مي توانم به هاليوود و يا شهر لس آنجلس بروم يا نه؟ تا اينكه يكي از دوستانم به اينجا(لوس آنجلس) آمد و من را نيز تشويق كرد تا بيايم. اولين كار بدون دستمزدم را در فيلم تايتانيك انجام دادم. بعد از آن به عنوان يك دستيار در شركت فيلمسازي Jerry Bruckheimer Films مشغول بكار شدم. از آنجا به MGM آمدم و همچنان به عنوان يك دستيار كار انجام مي دادم. بعد از آن به عنوان كارشناس فيلمنامه، مدير واحد كارشناسي فيلمنامه و نهايتاً‌ در بخش فعلي مشغول بكار شدم.
س: در هنگام دستياري چه كارهايي انجام مي داديد؟
ج: تمام كارهاي معمولي كه فكر كنيد. مثلاً بردن نامه ها و رخت چركها. لازم بود روزانه تا حدود 50 كيلومتر راننگي كنم تا نامه هاي آقاي رئيس و صندوق قديمي نامه هايش را خالي كنم. سگها را بيرون مي بردم، از كوهي از اسناد كپي بگيرم، فرمها را پر كنم، به تلفنها جواب بدهم، و خلاصه بشكلي منشي همكاره بودم.
س: آيا مسئولين، فيلمنامه اي را براي خواندن به شما مي دادند؟
ج: بطور مستقيم خير. اما به هرحال ما اجازه داشتيم و تشويق مي شديم كه هر متني كه به تصويب مي رسد را بخوانيم. دسترسي به سناريوها يك فرصت فوق العاده بود.
س:چه مسابقاتي را به فيلمنامه نويسان تازه كار پيشنهاد مي نماييد؟
ج: مسابقات سالانه The Nicholl Fellowship، مسابقات فيلمنامه نويسي ChesterfieldT Project Greenlight و مجله Fade In از مراجعي هستند كه توجه بسياري را به خود جلب نموده اند. فيلمنامه هايي كه در اين مسابقات برنده مي شوند، از سوي كارگزاران، مديران توليد و تهيه كنندگان بررسي مي شوند.
س: آيا ژانر خاصي مثال علمي – تخيلي وجود دارد كه فيلمنامه نويسان تازه كار در ابتدا به سراغ آنها نروند؟
ج: واقعاً نه. به نظر من علاقه شما به هر نوعي، مي تواند محل شروع حركت شما باشد.
س: آيا شركت MGM درصدي از سود فروش فيلم را به نويسنده بابت دستمزد مي دهد يا اينكه قرارداد ثابت مي باشد؟
ج: نرخ ثابت است اما قرارداد يك نويسنده داراي چند مرحله مي باشد. آنها مقدار ثابتي براي ويرايش اوليه كارشان مي گيرند. سپس مقدار مشخصي براي بازنويسي اثر و در نهايت يك يا دو مرحله بعدي وابسته به شرايط. بعد از دو مرحله اوليه و اصلي، نهايتاً‌ تصميم مي گيريم كه كار را با او ادامه بدهيم ياخير.
س: وب سايتهاي زيادي وجود دارند كه مدعي هستند نويسندگان مي توانند آثارشان را برايشان بفرستند و آنها بازاريابي فيلمنامه ها را برعهد خواهند داشت و تهيه كنندگان نيز وارد اين وب سايتها مي شوند و فيلمنامه هايي را انتخاب مي كنند. آيا هيچ يك از مسئولين MGM‌ و يا شركتهاي ديگر بدين منظور به اين وب سايتها سر مي زنند؟
ج: من شخصاً‌اين كار را انجام نمي دهم و فكر نمي كنم شركتهاي ديگر نيز تمايلي به انجام اين كار داشته باشند.البته ممكن هم هست كه تهيه كنندگاني چنين نيتي داشته باشند. علي اليحال اين موضوع براي فستيوالها و مسابقات فيلمنامه نويسي هم صادق است و واقعيت اين است كه ما بقدري از منابع رسمي و كارگزاريهايمان آثار مختلف دريافت مي كنيم كه ديگر فرصت سر زدن به اين مراكز را نداريم. البته شخصاً‌ فكر مي كنم مسابقات فيلمنامه نويسي مراكز خوب آموزشي براي تازه كارها باشد اما به هر حال معتقد هم نيستم كه اين آثار واقعاً بفروش برسند.
س: اگر نويسنده اي داراي كاري غير سينمايي براي منبع درآمدش باشد، آيا فكر مي كنيد ارزش دارد كه وارد كاري بدون دستمزد در سينما گردد تا بتواند روابط جديدي در سينما دست و پا نمايد؟
ج: اين كاملاً بستگي به شرايط و موقعيت شخص دارد. زماني كه خود من اين كار را مي كردم، تازه فارغ التحصيل شده بودم و ضمناً‌ در طول دوران تحصيل هم كار پاره وقت داشتم. اما آيا الان كه سني از من گذشته و مخارجي دارم، واقعاً‌مي توانم اين كار را انجام دهم؟ شايد فكر كنم كه توانش را دارم اما اگر بخواهم تمام اين كارها را از اول انجام دهم، مطمئن نيستم.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
در گوگل محبوب کنید :