درود مهمان گرامی! ( - ثبت نام)
شما هنوز ثبت نام نکرده اید؟ یا وارد حساب کاربری خود نشده اید! برای استفاده از تمامی امکانات انجمن لازم است ثبت نام کنیدیا info@scenario.ir    
*نادان بمانید و جستجوگر *

خلق يك فيلمنامه با ضرباهنگ سريع
زمان کنونی: 18-9-1395، 09:34 عصر
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: G.Manager
آخرین ارسال: arshin
پاسخ 8
بازدید 2732

امتیاز موضوع:
  • 19 رأی - میانگین امتیازات: 3.47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خلق يك فيلمنامه با ضرباهنگ سريع
#1
منبع:scriptologist.com
خلق يك فيلمنامه با ضرباهنگ سريع
فيلم سينمايي Cellular حاوي داستاني با ضرباهنگ تند است كه در ان گروهي مي بايست در يك زمان محدود، ضمن اينكه بر موانع و مشكلات پيش رويشان فايق مي آيند، بايد بتوانند به هدف مشخصشان نيز برسند.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
در اين فيلم مرد جواني به نام رايان بر روي تلفن همراهش از طرف زني به نام جسيكا مارتين زنگي دارد كه مي گويد دزديده شده و در اتاقي زير يك شيرواني اسير شده است. جسيكا در واقع توانسته است تلفن قراضه اي را مجدد در اتاق فعال كرده و با رايان تماس بگيرد. رايان مي بايست قبل از اينكه آدم رباها جسيكا را بكشند و قبل از اينكه باتري موبايلش تمام شود بايد او را پيدا كرده و نجات دهد.
در اين حين، رايان مي بايست همسرو پسر جسيكا را نيز از خطر آدم رباها نجات دهد. در اين ميان تلاشهاي رايان نيز مدام توسط آدم رباها كه يكسري افراد فاسد در نيروي پليس هستند،‌ ناكام گذاشته مي شود.
براي خلق يك فيلمنامه با ضرباهنگ سريع يك سري سوال از خود بپرسيد:
1. قهرمان داستان كيست؟ اين شخص مي بايست با يك سري كنشهاي قهرمانانه،‌ شخص بي گناهي را از قرار گرفتن در معرض يك جنايت نجات دهد. پس شخصي را انتخاب كنيد كه نيازهاي لازم براي نجات يك قرباني را داشته باشد.
2. قهرمان شما براي نجات قرباني يا جلوگيري از بروز يك فاجعه، چه كارهايي بايد انجام دهد.
3. چه موقع قهرمان متوجه مي شود كه مي بايست قانون را براي نجات يك فرد يا جلوگيري از يك فاجعه زير پا بگذارد؟
4. نهايتاً در كجا قهرمان مي تواند قرباني را نجات دهد و در برابر متخاصمين بايستد؟ آخرين رويارويي در كجا اتفاق مي افتد؟
5. چرا قهرمان توانايي مقابله با ادمهاي بد داستان را دارد؟
6. آيا توانايي هاي خاصي دارد؟ در اين ميان آيا براي نجات قرباني تحت فشار زماني مي باشد؟
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#2
من با نظرشما موافقم ولی برای جذابیت کاربه قول استادفیلمنامه نویسی اینکه قهرمان باید یک بارله شود
تاشکل طبیعی تری داشته باشد
پاسخ
#3
وقت بخیر
بفرمایید منظورتان از استاد فیلمنامه چه شخصی است و بارله به چه معناست؟ بیشتر توضیح بدهید
متشکرم
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
#4
آقاي آدمين منظورشون له شدنه يعني تا اوج نابودي و شكست و... پيش رفتن

احتمالا نقطه عطف دوم منظورشونه
هر كجا اراده اي باشد راه هم هست
پاسخ
#5
متن جالبی نیست! به نظرم قالب کلیشه ایی است!
سوالاتی که ذکر شده از خود بپرسیم دایره خیلی کوچکی داره.
یکی از کارهایی که برای بالا بردن ضرباهنگ می شه استفاده کرد محدود کردن زمان هست. ضرباهنگ داستانی که در طول یک روز اتفاق می افتد بارها بیشتر از داستانیست که ده سال را به تصویر می کشد. در واقع برای رسیدن به ریتم سریع بازی با زمان یکی از بهترین راه هاست. اینکه صرفاً قهرمان داستان کیست؟ و چه کسی را می خواهد نجات دهد، خیلی عقب مانده به نظر می رسد. در فیلمنامه نویسی مدرن هر چه بیشتر کلمه ((قهرمان)) را از یاد ببریم، تازه تر می نویسیم.
پاسخ
#6
درود
به نظر بنده این یک مسئله کاملاً شخصی است که فیلمنامه قهرمان محور است یا ...
از طرفی دیگر قهرمان می تواند هر چیزی باشد،هر چیزی که شما در رابطه با آن فیلمنامه را نوشته اید،یک شیء یا یک انسان یا حادثه و ...
کلمه قهرمان تنها نمادی از مرکز محوریت داستان فیلمنامه می باشد.

با تشکر
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
آگهی
#7
به نظر من فيلم نامه حتما بايد قهرمان محور باشه حتي اگه حادثه هم باشه حادثه قهرمان يا ضدرقهرمان فيلم هست
هر كجا اراده اي باشد راه هم هست
پاسخ
#8
برای فیلمی با ضرب اهنگ سریع اول از همه باید حاشیه ها را حذف کنیم مثلا جسیکا برای تماس با رایان یک تلفن را به هر طریقی حالا پیدا کرده است دیده نمی شود او ساعت ها دنبال تلفن بگردد و همچنین رایان فورا نقشه دم دستش می اید وقتی ایده کامل باشد مثل همین فیلم قهرمان فوری عمل می کند در فیلمهای حادثه ایی راحت تر می شود ضرب اهنگ را سریع کرد و منطیقی هم جلوه می کند اما در ژانر های مثل درام ضرب اهنگ سریع گاهی مواقع مخاطب را سردرگم می کند او یهو باور نمی کند چگونه مثلا جسیکا عاشق رایان شد ...
من شکست نمی خورم. ایمان و دوست داشتن رویین تنم کرده اند.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  نكاتي براي فيلمنامه نويسان G.Manager 8 7,573 26-8-1394، 01:36 صبح
آخرین ارسال: G.Manager
  پنج نقطه عطف كليدي در فيلمنامه هاي موفق Mohammad Ali 0 823 7-6-1393، 11:17 عصر
آخرین ارسال: Mohammad Ali
  عناصر تشكيل دهنده قالب فيلمنامه G.Manager 13 8,775 29-5-1393، 12:49 صبح
آخرین ارسال: poom
  چند نكته درباره فيلمنامه نويسي G.Manager 4 1,852 4-7-1392، 04:21 صبح
آخرین ارسال: amirnasr
  9 راه غيرنوشتاري براي پيشرفت در فيلمنامه نويسي mehrbod 5 1,118 28-2-1392، 11:36 عصر
آخرین ارسال: mehrbod

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
در گوگل محبوب کنید :