درود مهمان گرامی! ( - ثبت نام)
شما هنوز ثبت نام نکرده اید؟ یا وارد حساب کاربری خود نشده اید! برای استفاده از تمامی امکانات انجمن لازم است ثبت نام کنیدیا info@scenario.ir    
*نادان بمانید و جستجوگر *
نظرسنجی: آیا فیلمنامه نویسی شغل پردرآمدی است؟
بلی
خیر
[نمایش نتایج]
 
 

آیا فیلمنامه نویسی شغل پردرآمدی است؟
زمان کنونی: 21-9-1395، 09:42 صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Mostafa
آخرین ارسال: شیرین بانو
پاسخ 49
بازدید 13855

امتیاز موضوع:
  • 47 رأی - میانگین امتیازات: 3.21
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آیا فیلمنامه نویسی شغل پردرآمدی است؟
#1
شاید به نظر برسه این سوال خیلی پیش پا افتاده و سبکیه اما در واقعیت امر شما نمی توانید تنها با عشق و علاقه به نوشتن، زندگی کنید. دوست دارم نظر دوستانیکه دستی بر این آتش دارند رو درباره درآمد فیلمنامه نویسی و اینکه آیا میشه بعنوان شغل اول روش حساب باز کرد، جویا بشم.
پیشاپیش ممنون
برای بهترین ها دعا کن؛ برای بدترین ها آماده باش
PRISONERS
پاسخ
#2
سلام

برای شروعش باید بگم نه ، واقعا کم در آمده ، من خودم واسه اولین کارم فقط 50 هزار تومن گرفتم ، حالا دیگه ببین تا چه حد آدم باید صبور و علاقه مند باشه که دلسرد نشه و به امید روزهای بهتر بشینه

به نظر من همون علاقه ای که بهش اشاره کردین مصطفی جان بیشترین تاثیر رو میتونه داشته باشه چون تبدیل میشه به پشتکار و وقتی ادامه بدن میتونن به جاهای خوبی برسن

همونطور که میدونین الان هستن کسانی که آثارشون میلیونی خریده میشه و دستمزدی معادل با حقوق یک سال یک کارمند رو با یک فیلمنامه میگیرن

البته هرگز نباید فراموش کنیم که روابط نقش بسزایی دارن و استعداد و علاقه و پشتکار فقط نیمی از راه هستش
من و قلم . . .
پاسخ
#3
به قول رابرت آلتمن اگه فیلمنامه نویسی رو بدون پول دوست نداشته باشی مطمئن باش با پولم دوسش تداری
پاسخ
آگهی
#4
ما فیلمنامه نویسی بدون پول، بدون غذا؛ با کتک با مداد شکسته همه جورش رو دوست داریم ولی ...
برای بهترین ها دعا کن؛ برای بدترین ها آماده باش
PRISONERS
پاسخ
#5
اگه با تموم وجودت بخواي بهترين باشي و بهترين ها را خلق كني و واسش سخت تلاش كني چرا كه نه!....
هر چه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و
هر چه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند.


*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*


پاسخ
#6
به نظر من روی شغل اول نمیشه حساب کرد و از طرفی نمیشه روی شغل دومم حساب کرد .
روی شغل اول نمیشه حساب کرد چون واقعا درآمدش کمه و معلوم نیست آخرش به کجا ختم میشه ممکنه یه مدت یه سری داستان های خوب خلق کنی و بعدش خدایی نکرده موتور مغز هنگ کنه و حالا بیا و درستش کن!!!!
روی شغل دوم نمیشه حساب کرد چون من احساس میکنم اگه یه فردی درگیر مشکلات زندگی بشه کم کم این نوشتن رو فراموش میکنه.یا حداقل سبک نوشتاریش تغییر میکنه.یعنی یه جورایی شغل اول و سایر مشکلات وقتی برای نوشتن نمیذاره.
تنها راه نویسندگی به نظر من اینه که شغل اول متناسب با همین نویسندگی باشه مثلا جزو عوامل سازنده یک فیلم باشه.اینجوری البته یه چندتا حسن هم داره.
نوشتن مرهمی ست بر زخمهای نگفتن،وقتی صدا به فرياد نمی رسد به قلم تکيه ميزنم
پاسخ
آگهی
#7
اون روز با يکى از اعضاى جامعه ى ساخت انيميشن تو ايران داشتم حرف ميزدم.اون گفت تو بودجه اى که به ما تعلق ميگيره،اگر بعد از پايان پروژه،چيزى از بودجه باقى موند،ميديم به فيلمنامه نويس!!!!
اين مسئله،جان من گريه نداره؟!!!
پاسخ
#8
(24-1-1391، 12:36 صبح)hamidreza نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*اون روز با يکى از اعضاى جامعه ى ساخت انيميشن تو ايران داشتم حرف ميزدم.اون گفت تو بودجه اى که به ما تعلق ميگيره،اگر بعد از پايان پروژه،چيزى از بودجه باقى موند،ميديم به فيلمنامه نويس!!!!
اين مسئله،جان من گريه نداره؟!!!
888
تازه اگه چیزی موند میدن به فیلمنامه نویس اگه نمونه چی؟73
البته جای نگرانی نیست ممکنه یه انیمیشنی اونقدر بوجه داشته باشه که چند میلیاردی آخرش بمونه .
فقط یه سوال ایشون جزو تازه کارا که نبودن؟
نوشتن مرهمی ست بر زخمهای نگفتن،وقتی صدا به فرياد نمی رسد به قلم تکيه ميزنم
پاسخ
#9
(24-1-1391، 12:36 صبح)hamidreza نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*اون روز با يکى از اعضاى جامعه ى ساخت انيميشن تو ايران داشتم حرف ميزدم.اون گفت تو بودجه اى که به ما تعلق ميگيره،اگر بعد از پايان پروژه،چيزى از بودجه باقى موند،ميديم به فيلمنامه نويس!!!!
اين مسئله،جان من گريه نداره؟!!!

دستشون درد نکنه... می گفتی چطوره اون ته موندشم ندید؟!
برای بهترین ها دعا کن؛ برای بدترین ها آماده باش
PRISONERS
پاسخ
آگهی
#10
جزو شاگردهاى بهرام عظيمى بود
يه ميليارد به کل انيميشن نميدن چه برسه به اينکه تازه يه ميلياردش بمونه
فيلمنامه نويسش يه سريال 10 قسمتى کارتونى نوشته بود،گرفت 70 هزار تومن!رفيقم ديده بود خيلى کمه،از پول خودش زده بود،داده بود به فيلمنامه نويس!يه چيزى تو مايه هاى به گدا صدقه دادن!
:(
پاسخ
#11
(24-1-1391، 01:33 عصر)hamidreza نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*جزو شاگردهاى بهرام عظيمى بود
يه ميليارد به کل انيميشن نميدن چه برسه به اينکه تازه يه ميلياردش بمونه
فيلمنامه نويسش يه سريال 10 قسمتى کارتونى نوشته بود،گرفت 70 هزار تومن!رفيقم ديده بود خيلى کمه،از پول خودش زده بود،داده بود به فيلمنامه نويس!يه چيزى تو مايه هاى به گدا صدقه دادن!
:(

حمیدرضا جان فکر نکنم اینجوری باشه، هرکدوم از عوامل دخیل در تهیه فیلم،انیمیشن یا هرچیزی، دستمزد مخصوص به خودشون رو دارن، و اینجوری نیست که با فیلمنامه نویس اینجوری برخورد بشه،اون آقایی هم که فیلمنامه ده قسمتی کارتونی رو داده در ازای هفتاد هزار تومان !!!! مطمئن باش از عقل سالمی برخوردار نبوده که تا این حد ارزش کار خودش رو آورد پایین.
No One Knows What It`s Like...To Be The Badman...To Be The Sad Man...Behind Blue Eyes
پاسخ
#12
اوشون گفتن که پول فيلمنامه نويس تو برنامه بودجه بنديشون قرار نداره.
تو خيلى از کارهاى انيميشنى همين جريان برقراره
10 قسمت 7 دقيقه اى بود،پس يعنى اون فيلمنامه نويس،دقيقه اى 1 هزار تومن گرفته
من صرفا نقل قول ميکنم
:)
پاسخ
آگهی
#13
(22-1-1391، 08:43 صبح)AShEx نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*سلام

برای شروعش باید بگم نه ، واقعا کم در آمده ، من خودم واسه اولین کارم فقط 50 هزار تومن گرفتم ، حالا دیگه ببین تا چه حد آدم باید صبور و علاقه مند باشه که دلسرد نشه و به امید روزهای بهتر بشینه

به نظر من همون علاقه ای که بهش اشاره کردین مصطفی جان بیشترین تاثیر رو میتونه داشته باشه چون تبدیل میشه به پشتکار و وقتی ادامه بدن میتونن به جاهای خوبی برسن

همونطور که میدونین الان هستن کسانی که آثارشون میلیونی خریده میشه و دستمزدی معادل با حقوق یک سال یک کارمند رو با یک فیلمنامه میگیرن

البته هرگز نباید فراموش کنیم که روابط نقش بسزایی دارن و استعداد و علاقه و پشتکار فقط نیمی از راه هستش
سلام دانشجوی عزیز . این فیلمنامه ای که پنجاه هزار تومان واسش گرفتین ؛ تایمش چقدر بوده است ؟ تله فیلم بوده است ؟



دوستان عزیز فیلمنامه نویسی هم شغل پردرآمد است و هم نیست . این مهم بستگی تام به خود فیلمنامه نویس و فعالیت های متمرکز شده و مستمر او دارد . بنابراین نمی توان نظر قطعی برای پردرآمد بودن یا نبودن آن صادر کرد . موفق باشید .
(24-1-1391، 03:14 عصر)eshghefilm نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
(22-1-1391، 08:43 صبح)AShEx نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*سلام

برای شروعش باید بگم نه ، واقعا کم در آمده ، من خودم واسه اولین کارم فقط 50 هزار تومن گرفتم ، حالا دیگه ببین تا چه حد آدم باید صبور و علاقه مند باشه که دلسرد نشه و به امید روزهای بهتر بشینه

به نظر من همون علاقه ای که بهش اشاره کردین مصطفی جان بیشترین تاثیر رو میتونه داشته باشه چون تبدیل میشه به پشتکار و وقتی ادامه بدن میتونن به جاهای خوبی برسن

همونطور که میدونین الان هستن کسانی که آثارشون میلیونی خریده میشه و دستمزدی معادل با حقوق یک سال یک کارمند رو با یک فیلمنامه میگیرن

البته هرگز نباید فراموش کنیم که روابط نقش بسزایی دارن و استعداد و علاقه و پشتکار فقط نیمی از راه هستش
سلام دانشجوی عزیز . این فیلمنامه ای که پنجاه هزار تومان واسش گرفتین ؛ تایمش چقدر بوده است ؟ تله فیلم بوده است ؟



دوستان عزیز فیلمنامه نویسی هم شغل پردرآمد است و هم نیست . این مهم بستگی تام به خود فیلمنامه نویس و فعالیت های متمرکز شده و مستمر او دارد . بنابراین نمی توان نظر قطعی برای پردرآمد بودن یا نبودن آن صادر کرد . موفق باشید .
راستی مگه عاشق واقعی فیلمنامه نویسی به فکر درآمد هم هست ؟! این جور عاشقی با نوشتن هر فیلمنامه ئ جدیدی یه دنیای جدید را تجربه می کنه . در حقیقت او با نوشتن فیلمنامه حال می کنه عزیز . قال را ولش کنید . با نوشتن حال کنید حال .

(24-1-1391، 02:05 عصر)komeilmessi نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
(24-1-1391، 01:33 عصر)hamidreza نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*جزو شاگردهاى بهرام عظيمى بود
يه ميليارد به کل انيميشن نميدن چه برسه به اينکه تازه يه ميلياردش بمونه
فيلمنامه نويسش يه سريال 10 قسمتى کارتونى نوشته بود،گرفت 70 هزار تومن!رفيقم ديده بود خيلى کمه،از پول خودش زده بود،داده بود به فيلمنامه نويس!يه چيزى تو مايه هاى به گدا صدقه دادن!
:(

حمیدرضا جان فکر نکنم اینجوری باشه، هرکدوم از عوامل دخیل در تهیه فیلم،انیمیشن یا هرچیزی، دستمزد مخصوص به خودشون رو دارن، و اینجوری نیست که با فیلمنامه نویس اینجوری برخورد بشه،اون آقایی هم که فیلمنامه ده قسمتی کارتونی رو داده در ازای هفتاد هزار تومان !!!! مطمئن باش از عقل سالمی برخوردار نبوده که تا این حد ارزش کار خودش رو آورد پایین.
با فیلمنامه نویس انیمیشن دقیقه ای حساب می کنند . از قرار دقیقه ای پانزده هزار تومان الی چهل هزار تومان . من خودم یه فیلمنامه بیست و پنج دقیقه ای به قرار هر دقیقه ای بیست و پنج هوار تومان قرار داد بستم . البته این قرار داد مربوط به چهار سال پیشه .


(24-1-1391، 12:36 صبح)hamidreza نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*اون روز با يکى از اعضاى جامعه ى ساخت انيميشن تو ايران داشتم حرف ميزدم.اون گفت تو بودجه اى که به ما تعلق ميگيره،اگر بعد از پايان پروژه،چيزى از بودجه باقى موند،ميديم به فيلمنامه نويس!!!!
اين مسئله،جان من گريه نداره؟!!!
این که به فیلمنامه نویس بودجه ای تعلق نمی گیره ؛ یه دروغ محضه . اصلا اگه فیلمنامه نویس وجود نداشته باشه ؛ همه اعم از کارگردان و غیره باید بشینن و قلیان بکشن . فیلمنامه نویس حرف اول هر پروژه ای است .

پاسخ
#14
وقت بخير
در هر شغلي پولدار داريم و كم درامد
اول اينكه به قول انيشتن به دنبال موفق بودن نباشيد،‌بلكه سعي كنيد باارزش باشيد
دوم اينكه بازم به قول انيشتن اگر شما قوانين بازي را ياد بگيريد، از هر كس ديگر بهتر بازي مي كنيد
سوم اينكه بازهم به قول انيشتن پشتكار گران بهاست لازم نيست هوش خوبي داشته باشيد بلكه روي كارتون تمركز كنيد

اين بستگي به شما دارد كه بخواهيد جزو پولدارها باشيد يا بي پولها . . .
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#15
طرف بيماره که بياد به دروغ بگه که پولى به فيلمنامه نويس ها پول نميده؟گفت که وقتى ميخوان برآورد هزينه کنن و بودجه بدن،خيلى وقتها حقوق فيلمنامه نويس رو حساب نميکنن
بياييد قبول کنيم که جايگاه اعظمى که فيلمنامه نويس بايد تو سينما وجود داشته باشه،تو ايران اصلا به اون جايگاه توجه نميکنن
اين يک واقعيته تلخه عشق فيلم عزيز
پاسخ
آگهی


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  برنامه هفت و فیلمنامه نویسی سایه 0 1,374 8-5-1390، 12:48 عصر
آخرین ارسال: سایه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
در گوگل محبوب کنید :