درود مهمان گرامی! ( - ثبت نام)
شما هنوز ثبت نام نکرده اید؟ یا وارد حساب کاربری خود نشده اید! برای استفاده از تمامی امکانات انجمن لازم است ثبت نام کنیدیا info@scenario.ir    
*نادان بمانید و جستجوگر *

کتاب های مفید
زمان کنونی: 16-9-1395، 02:16 صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: نوید ربیعی
آخرین ارسال: Mohammad Ali
پاسخ 51
بازدید 7329

امتیاز موضوع:
  • 20 رأی - میانگین امتیازات: 4.15
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کتاب های مفید
#1
A Crash Course in Screenwriting

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*


Mugging The Muse

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

The Tools Of Screenwriting

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
 سپاس شده توسط rahim61
#2
این مجموعه رو دوست عزیزی گردآوری کردند به نام مستعار Ako
در این مجموعه خلاصه ای کارآمد از کتاب داستان رابرت مک کی و کتاب های سید فیلد و چند تن دیگر آمده که حاصل زحمت دو ساله ی گردآورنده ی مجموعه میباشد.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید**شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

لینک دانلود:

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

منبع:WWW.HALPARKI.COM
فقط وقتی ته یه دره باشی میتونی درک کنی که چقدر بالای بلندترین کوه ، شکوه منده
پاسخ
#3
خلاصه ای از کتاب های سید فیلد

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*


فقط وقتی ته یه دره باشی میتونی درک کنی که چقدر بالای بلندترین کوه ، شکوه منده
پاسخ
آگهی
#4
سلام دوستان یک کتاب(جزوه) انگلیسی تو سایتی خارجی مرتبط با فیلمنامه نویسی و کلا تهیه ی اصولی فیلم پیدا کردم،براتون قرار میدم.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
فقط وقتی ته یه دره باشی میتونی درک کنی که چقدر بالای بلندترین کوه ، شکوه منده
پاسخ
#5
ممنون
استفاده کردم
پاسخ
#6
کتاب ساختار اسطوره ائی در فیلمنامه
نوشته کریستوفر و لگر
ترجمه عباس اکبری
ناشر: نیلوفر
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
اگر قصد نوشتن فیلمنامه به طور عام وفیلمنامه حماسی اسطوره ائی را به طور خاص دارید خواندن این کتاب خالی از لطف نیست . اگرچه لزومی به پیروی کردن از آن نیست ... من شدیدا پی گیر نوشتن هستم همزمان روی داستان و فیلمنامه کار می کنم . و باید بگویم در نوشتن لذتی است که در کارهای دیگر نیست ، یعنی نمی تواند باشد . اینجا در عرصه کاغذ سفید شمائید و شما. حالا گاهی کسی پیدا می شود که می خواهد کمکتان بکند این به شما بستگی دارد که کمک را بپذیرید یا نه . کاری که من می کنم این است که وقتی احساس می کنم سرم خلوت شده ( یعنی خالی از ایده ) یک کتاب خوب ، اکثرا رمان به دست می گیرم و با خواندن ان به این نتیجه می رسم که وا ی خدای چقدر موضوع برای نوشتن هست که من از آنها بی خبر بودم . البته گاهی سرگیجه می گیرم از اینکه چرا کتابی را به دست گرفتم ، اصلا ارزشش ا نداشته . ولی خواندن کتاب خوب همیشه خوب است .
کتاب ساختار اسطوره ائی در فیلمنامه یک رمان نیست ولی برای نوشتن کمک بزرگی است کمک می کند تا آنچه را که همه در پس زمینه ذهنمان داریم و اغلب در نوشته هایمان وجود دارد بهتر بشناسیم.
چون در نهایت ما خودمان هم اسطوره هستیم اسطوره های برای تعریف شدن ، شناخته شدن و باز شناخته شدن.
فقط وقتی ته یه دره باشی میتونی درک کنی که چقدر بالای بلندترین کوه ، شکوه منده
پاسخ
آگهی
#7
بوطیقای ارسطو برای فیلمنامه نویسان/مایکل تی یرنو/ترجمه محمد گذر آبادی/انتشارات ساقی

مایکل تی یرنو تحلیلگر داستان و فیلمنامه در استودیو میرامکس است . او تلاش کرده است «رازهای داستان گویی» را از میان نظریه های ارسطو استخراج و دسته بندی کند . نویسنده علاوه بر تحلیل های روان و ساده فهم از فرازهای مهم بوطیقا ، با ارائه مثالهایی جذاب از آثار موفق و موثر سینما (مثل پدرخوانده ، بچه رز مری، داستان عامه پسند ، همشهری کین ، گلادیاتور ، تایتانیک و...) اثر خود را خواندنی تر و کاربردی تر کرده است.
وقتی خواستار این باشیم که در حوزه ای تخصصی گام برداریم قطعا نیازمند این هستیم که از منابعی که صحتشان مورد تایید باشد بهره مند شویم و این منابع ابزاری کاربردی را در اختیارمان قرار دهند . «کتاب بوطیقای ارسطو برای فیلمنامه نویسان» برای فیلمنامه نویسانی که می خواهند بهتر بنویسند پیشنهاد می شود کتابی که نویسنده آن علاوه بر اشراف بر وضعیت سینمای فعلی و نیازمندی های آن بر بوطیقای ارسطو نیز اشراف مناسبی دارد . البته این کتاب علاوه بر مزیت هایی که دارد نکاتی را نیز در خود گنجانده است.
پس از پیش گفتار و مقدمه در اين كتاب به مباحثی چون «چرا می‌خواهید فیلم‌تان یک بمب باشد»، «موضوع یک کنش است.. نه یک شخص»، «اهداف همیشه در وسایل پی‌رنگ است»، «چهار نوع پی‌رنگ»، «نظر بوطیقا درباره آثار حماسی مثل ارباب حلقه‌ها»، «سرنوشت یعنی حادثه‌ای که مترصد وقوع است»، «گفت‌وگو بخشی از کنش است»، «نظر ارسطو درباره اهمیت درام» و «وای! باز هم بداقبالی ناحق خودم شدم» پرداخته شده است.
در کنار مطالب ارزنده ای که در این کتاب یافت می شود صفحات آخر آن بسیار به دل می نشیند . این صفحات فیلمنامه نویسی هم یاد می دهند . تاکید جملات درج شده در این صفحات بر اخلاق در حوزه هنر است که خوشبختانه در این کتاب به دقت درج شده است در صفحه 145 آمده است " نسبت به زندگی خود به عنوان نویسنده و سلامت عمومیتان حساس باشید . نویسندگان تازه کاری را می شناسم که مست می کنند چون ارنست همینگوی اینگونه می کرد . آنها فکر می کنند مشروب ، مواد مخدر و سو رفتار با جسم خود ، بخشی از زندگی یک نویسنده است ، اینطور نیست . نوشتن به نیروی جسمی فوق العاده ، تعهد فراوان از سوی جسم ، قلب – روح – ذهن و عواطف نیازمند است"
پاسخ
#8
سلام دوست من
قبلا یه تاپیک توی تالار به اسم کتابهای مفید باز شده که هم کتاب برای دانلود گذاشتن و هم به معرفی کتاب های مفید پرداختن . به دلیل آشفتگی کمتر که خودتون هم ازش ناراضی بودید و نظم بهتر در تالار لطفا مطلب رو به اونجا منتقل کنید. ممنون
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
پاسخ
#9
یک کتاب آموزش فیلمنامه نویسی که خوندنش خالی از لطف نیست
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
جیمز الروی: "گربه‌ها باید چنگ بیندازند. سگ‌ها باید گاز بگیرند. من باید بنویسم."

Hesam.Shaikhy@yahoo.com
پاسخ
آگهی
#10
با عرض سلام و تشکر از کلیه دوستان
زکات علم نشر ان است
امیدوارم که کتابهای بیشتری در این زمینه قرار بدهید
پاسخ
#11
(1-5-1391، 01:19 عصر)aso.soleymani نوشته است: *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*کتاب ساختار اسطوره ائی در فیلمنامه
نوشته کریستوفر و لگر
ترجمه عباس اکبری
ناشر: نیلوفر
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
اگر قصد نوشتن فیلمنامه به طور عام وفیلمنامه حماسی اسطوره ائی را به طور خاص دارید خواندن این کتاب خالی از لطف نیست . اگرچه لزومی به پیروی کردن از آن نیست ... من شدیدا پی گیر نوشتن هستم همزمان روی داستان و فیلمنامه کار می کنم . و باید بگویم در نوشتن لذتی است که در کارهای دیگر نیست ، یعنی نمی تواند باشد . اینجا در عرصه کاغذ سفید شمائید و شما. حالا گاهی کسی پیدا می شود که می خواهد کمکتان بکند این به شما بستگی دارد که کمک را بپذیرید یا نه . کاری که من می کنم این است که وقتی احساس می کنم سرم خلوت شده ( یعنی خالی از ایده ) یک کتاب خوب ، اکثرا رمان به دست می گیرم و با خواندن ان به این نتیجه می رسم که وا ی خدای چقدر موضوع برای نوشتن هست که من از آنها بی خبر بودم . البته گاهی سرگیجه می گیرم از اینکه چرا کتابی را به دست گرفتم ، اصلا ارزشش ا نداشته . ولی خواندن کتاب خوب همیشه خوب است .
کتاب ساختار اسطوره ائی در فیلمنامه یک رمان نیست ولی برای نوشتن کمک بزرگی است کمک می کند تا آنچه را که همه در پس زمینه ذهنمان داریم و اغلب در نوشته هایمان وجود دارد بهتر بشناسیم.
چون در نهایت ما خودمان هم اسطوره هستیم اسطوره های برای تعریف شدن ، شناخته شدن و باز شناخته شدن.
این کتاب با عنوان سفر نویسنده از انتشارات مینوی خرد با ترجمه محمد گذر آبادی انتشار یافته و به نظر من گزینه بهتری است البته در توانایی های آقای اکبری در ترجمه شکی نیست اما چون آقای گذر آبادی شناخت بهتری نسبت به اسطوره دارند و موضوع کتاب از آموزه های آقای جوزف کمبل و پراپ و یونگ است ترجمه ای بهتر صورت یافته به نظر من صفحه بندی و موارد دیگر این کتاب نیز بهتر است
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
پاسخ
#12
دوستان عزیز تا اینجا همه کتاب در مورد فیلمنامه نویسی معرفی کردن.من اجازه می خوام دو تا رمان معرفی کنم.رمان ها رو به خاطر شخصیت پردازی قویشون معرفی می کنم.چون می دونید که خوندن داستان و فیلمنامه های قوی هم میتونه به فیلمنامه نویسی کمک کنه.رمان اول که استادم معرفی کرده بود و من خوندمش (( چراغ ها را من خاموش می کنم/ زویا پیرزاد)) که اتفاقا هم برنده جوایز ادبی زیادی شده و به چند زبان زنده د نیا هم ترجمه شده.این رمان شخصیت پردازی قوی داره و خیلی ظریف و قشنگ شما رو به همذات پنداری با شخصیت اول داستان وامیداره.
رمان دوم که خودم بهتون پیشنهاد میدم بخونید (( ربه کا / دافنه دوموریه)) است. این رمان شخصیت پردازی بسیار قوی داره.جالب اینکه یکی از شخصیت های این رمان ساختمانیه که اتفاق های اصلی داستان در اونجا رخ میده و اون قدر این شخصیت رو قشنگ پرورش داده که شما حضورش رو همه جای داستان خواه ناخواه حس می کنید.من مطالعه این دوتا رمان رو پیشنهاد میکنم.اگر وقت دارید حتما بخونید.
آسمانی ترینم...
می دانم که همیشه با منی، همه جا,
اما گاهی کاش، فقط گاهی،
هرم نفس هایت را روی گونه هایم حس می کردم...
دلخور نشو؛ بگذار به حساب زمینی بودنم...
پاسخ
آگهی
#13
رمان ایرانی رو نخوندم، اما ربه کا رو دو بارخوندم.خیلی زیبا و جذابه. من هم خوندنش رو به دوستان سفارش می کنم.
خالی از لطف نیست...
آنچه آدم را تشکیل می دهد، نتیجه ی عمل اوست نه حرفهای او...22
پاسخ
#14
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
کتاب راهنمای نگارش گفتگو
اثر ویلیام نوبل
به ترجمه ی عباس اکبری
این کتاب ما را در بهتر نوشتن دیالوگ ها ی بین کاراکتر ها و هم چنین پرورش ان کمک بسزایی خواهد داشت.
اسبهادرشکه ها را کشیده اند ولی انعام را درشکه چی گرفت
به چشمان اسب چشم بند زده و بر دهانش پوزبند تا نبیند و حرف نزند،
چه اشناست زندگی درشکه چی و اسبهایش...!!
منبع:از ی وبلاگ دزدیدیم
پاسخ
#15
چگونه فیلم‌نامه بنویسیم؟
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

كتاب «عناصر فیلمنامه‌نویسی» نوشته "اروین آر. بلكر" با ترجمه "محمد گذرآبادی"، توضیح می‌دهد فیلمنامه چیست و چگونه نوشته می‌شود؟ از آنجا كه چارچوبی مشترك و همگانی وجود ندارد و نمی‌توان مجموعه فیلم‌هایی را انتخاب كرد كه همه دیده باشند نویسنده مثال‌های كتاب را از فیلم‌های مشهور و كلاسیك انتخاب كرده است.

كتاب «عناصر فیلمنامه‌نویسی» به دو بخش تقسیم شده است. فصول بخش اول به عناصر اولیه و اصلی فیلمنامه‌نویسی و فصول بخش دوم به جنبه‌های ثانوی این حرفه اختصاص دارد.

مولف در بحث خود اشاره می‌كند که هیچ نویسنده یا معلمی نمی‌تواند به دیگران بیاموزد چگونه خلاق باشند یا چگونه الهام بگیرند ولی می‌توان تكنیك و رویكرد حرفه‌ای به یك فرم خلاقه را آموزش داد.

وی فرق میان یك معمار و یك مهندس ساختمان را در تكنیك می‌داند و می‌افزاید، فیلمنامه نیز براساس تكنیك ساخته و پرداخته می‌شود و این تكنیك را می‌توان آموخت. معلم نمی‌تواند به دانشجویان خود گوش حساس به گفت‌وگوها را بدهد؛ ولی می‌تواند تفاوت‌های موجود میان یك گفت‌وگوی خوب و یك گفت‌وگوی بد را نشان دهد. نمی‌تواند به دانشجویان یاد بدهد چگونه یك پیرنگ را بیافرینند؛ ولی می‌تواند به آنها بیاموزد كه عیوب و نقایص یك پیرنگ را تشخیص دهند.

به رغم چند فیلمنامه جالب و موفقی كه درصدد كشف اصول جدید برآمده‌اند، نظریه بنیادی ارسطو در زمینه درام‌نویسی همچنان به قوت خود باقی است

بلكر با بیان اینكه فیلنامه‌نویس می‌تواند اصول بنیادی درام‌نویسی را بیاموزد، اضافه می‌كند، قواعد یا قوانین مطلقی برای نوشتن فیلمنامه وجود ندارد ولی میراث دوهزار و پانصد ساله تحلیل دراماتیك و وجود ده‌ها هزار فیلم داستانی به ما امكان می‌دهد تا اصول درام‌نویسی را از آنها استخراج كنیم.

وی توضیح می‌دهد سبك و قرار دادهای درام از زمان یونانیان تا دوران الیزابت و عصر ویكتوریا تحت تاثیر «فروید» در دوران مدرن دچار تغییر و تحول زیادی شده است ولی به رغم چند فیلمنامه جالب و موفقی كه درصدد كشف اصول جدید برآمده‌اند، نظریه بنیادی ارسطو در زمینه درام‌نویسی همچنان به قوت خود باقی است.

بلكر توضیح می‌دهد ساختار فیلمنامه از عناصر زیر تشكیل می‌شود:

پیرنگ: انتخاب و آرایش صحنه‌ها برای نقل یك داستان و تاثیر نهادن بر مخاطب.

شخصیت: جزییات و مشخصاتی كه به افراد در متن و زمینه پیرنگ جان می‌دهد.

كشمكش: عامل پیش برنده.

بحران: لحظه‌ای كه داستان می‌تواند در یك جهت یا جهتی دیگر پیش برود.

نقطه اوج: مهمترین بحران.

معرفی: آنچه بیننده باید بداند و زمان آن.

گفت‌وگو: ماهیت، ارزش‌ها و محدودیت‌های آن.

وی در ادامه این عناصر ساختاری فیلمنامه را بررسی كرده است.

به اعتقاد مولف، فیلمنامه‌نویس،كارگردان، تهیه‌كننده، تدوینگر، بیننده و هركسی كه درباره سینما می‌نویسد یا آن را آموزش می‌دهد باید با این عناصر بنیادی آشنا باشد. البته مجموعه‌ای از جنبه‌های ثانوی نیز در كار فیلمنامه‌نویسی وجود دارد كه عبارتند از: «شكل و شمایل فیلمنامه» به عنوان طرح یا نقشه، «حرفه فیلمسازی» به عنوان یك مهارت، «صنعت و هنر»، «ملاحظات تولید»، «اشكال مختلف طرح یا خلاصه داستان»، «پیش‌نویس فیلمنامه» و «اقتباس».

كتاب «عناصر فیلمنامه‌نویسی» نوشته اروین آر. بلكر توسط محمد گذرآبادی ترجمه شده و در شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 2400 تومان به فروش می‌رسد.

گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی
فقط وقتی ته یه دره باشی میتونی درک کنی که چقدر بالای بلندترین کوه ، شکوه منده
پاسخ
آگهی


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  کتاب تئوری های فیلمنامه در سینمای داستانی علی اکبر رنجبر 3 1,484 15-4-1395، 03:10 صبح
آخرین ارسال: آریایی
  خلاصه کتاب داستان نوشته رابرت مک کی nika 1 1,640 14-4-1394، 07:07 عصر
آخرین ارسال: nika
  خلاصه ای از کتاب " عناصر فیلمنامه نویسی " علی اکبر رنجبر 5 1,694 17-12-1392، 06:19 عصر
آخرین ارسال: علی اکبر رنجبر
  کتاب چگونه در 21 روز فيلمنامه بنويسيم؟ newlife 18 8,675 16-6-1392، 02:14 عصر
آخرین ارسال: khabaz
  کتاب سفر نویسنده dara 0 2,877 26-10-1390، 03:26 عصر
آخرین ارسال: dara

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
در گوگل محبوب کنید :