درود مهمان گرامی! ( - ثبت نام)
شما هنوز ثبت نام نکرده اید؟ یا وارد حساب کاربری خود نشده اید! برای استفاده از تمامی امکانات انجمن لازم است ثبت نام کنید    
*نادان بمانید و جستجوگر *

اخبار روزانه
زمان کنونی: 27-8-1396، 08:06 صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: G.Manager
آخرین ارسال: G.Manager
پاسخ 400
بازدید 118822

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار روزانه
#1
برگزيدگان بيست و هفتمين جشنواره فيلم كوتاه تهران معرفي شدند
ایلنا: برگزيدگان بيست و هفتمين جشنواره فيلم كوتاه تهران چهارشنبه سوم آذر ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ،جواد شمقدري معاون سينمايي و جمعي از فيلمسازان فيلم كوتاه در تالار انديشه حوزه هنري معرفي شدند
در بخش بهترین فیلمنامه
تندیس جشنواره و مبلغ 20000000 ریال جایزه نقدی به الهه صلح جو برای فیلم داستانی یار دوازدهم از شهر کرد اهدا گردید.
1389/9/5 - 121109
کد خبر : 164046
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
 سپاس شده توسط azade
Page 2 (The above is first post of this thread)
#16
نامزدهای بهترین فیلمنامه جشنواره 29 فیلم فجر:
منبع: وب سایت جشنواره

1. اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین)
2. داریوش مهرجویی و حمیده محمدی‌فر (آسمان محبوب)
3. احمدرضا معتمدی (آلزایمر)
4. مسعود کیمیایی (جرم)
5. نگار آذربایجانی و فرشته طائرپور (آینه‌های روبرو)
6. علی رفیعی (آقا یوسف)
7. علیرضا طالب‌زاده (ندارها)

برگزیدگان بخش فیلمنامه جشنواره بیست و نهم فیلم فجر

دیپلم افتخار به همراه یک خودرو سواری پراید بهترین فیلمنامه به احمدرضا معتمدی برای فیلم سینمایی آلزایمر اهداء شد. معتمدی جایزه خود را از جواد شمقدری دریافت کرد.
سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به همراه یک دستگاه خودرو پراید در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به «اصغر فرهادی» برای نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» اهدا شد. کلاری به نمایندگی از اصغر فرهادی جایزه ایشان را از مهدی مسعود شاهی دریافت کرد.
کلاری به روی صحنه آمد و پس از دریافت جایزه فرهادی گفت: نزدیک به شش ساعت پیش با فرهادی صحبت کردیم. فیلم به واقع برلین را تکان داده است سینمای ایران است و باعث افتخار است. این ماموریت را به من سپردند. یک جمله گفت آخرین شب فیلمبرداری که نقل قول می کنم. ما که جایزه را گرفتیم و وقتی فیلم تمام شد لذت بردیم از این به بعد هرچه اتفاق بیافتد جوایزی است که دریافت خواهیم کرد. او وقتی فیلم را ساخت لذتش را از ساخت آن برده بود.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#17
تعداد خبر: 2 خبر

بيش از 340 فيلمنامه متقاضي جشنواره فيلم كيش هستند

ایرنا: کد خبر: 30267125 (1646042) تاريخ انتشار : 07/12/1389 - 15:50

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

به گزارش روز شنبه روابط عمومي جشنواره فيلم كيش، 'حسن امجدي مقدم' معاون بخش كلك فيروزه اي جشنواره بين المللي فيلم كيش در اين باره افزود: در مجموع 131 اثرخلاصه سينمايي، 139 اثرفيلمنامه كوتاه و 76عنوان طرح مستند براي شركت درمسابقه فيلمنامه نويسي رسيده است.
وي ادامه داد: علاوه بر شركت گسترده فيلمنامه ها در اين بخش شاهد تنوع جغرافيايي و شركت فيلمنامه نويسان از استان هاي مختلف بوديم.در بخش خلاصه سينمايي آثاري از استان هاي مازندران، اصفهان، بوشهر، خوزستان، همدان، خراسان رضوي، كهكيلويه و بوير احمد، كرمانشاه، كرمان، آذربايجان شرقي و در بخش فيلمنامه كوتاه آثاري از استان هايي چون كرمان، كردستان، مازندران، لرستان، كهكيلويه و بوير احمد، گلستان، فارس، قم، آذربايجان شرقي، گيلان، قزوين و خوزستان،حضور دارند.
وي توضيح داد: در بخش طرح مستند نيز طرح هاي از خوزستان- كهكيلويه و بوير احمد- گلستان- فارس- گيلان- اصفهان- آذربايجان شرقي – قزوين- خراسان جنوبي- لرستان- مازندران- بوشهر- اردبيل به جشنواره فيلم كيش ارسال شده است .
معاون بخش كلك فيروزه اي جشنواره فيلم كيش يادآورشد: به منظورجذب، كشف انديشه هاي نو و ايجاد انگيزه در نويسندگان سينمايي كشور واهالي قلم و انديشه و اماده كردن بستري براي طرح انديشه ها وايده هاي نو و همچنين ترويج، توسعه وافزايش سطح فيلمنامه بخش كلك فيروزهاي در جشنواره بين المللي كيش پيش بيني شده است.
به گفته امجدي مقدم، عمده ترين محورها و موضوعات بخش مسابقه فيلمنامه نويسي، توجه به موضوع فرهنگ، تمدن، اداب و رسوم و آئين هاي شهرهاي ساحلي ايران كه تحت عنوان 'ازكاسپين تاخليج فارس' تعريف مي شود.
جشنواره فيلم كيش ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي شود.
=========
كارگاه هاي آموزش فيلمنامه نويسي در جشنواره فيلم شهر برگزار مي شود


ایرنا: کد خبر: 30265370 (1643699) تاريخ انتشار : 06/12/1389 - 17:08

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، جشنواره فيلم شهر روز جمعه اعلام كرد: تفاهم نامه همكاري جشنواره فيلم شهر با كانون فيلمنامه نويسان سينماي ايران، با حضور 'ابراهيم داروغه زاده' دبير و 'منوچهر شاهسواري' معاون اجراي جشنواره فيلم شهر، 'فرهاد توحيدي' نماينده كانون و 'علي اكبر قاضي نظام' و 'مينو فرشچي' اعضاي شوراي مركزي كانون منعقد شد.
بر اساس اين گزارش، تفاهم نامه مذكور با اهداف و رويكردهاي جشنواره فيلم شهر در قالب 'شهري انساني، براي انسان شهري'، از سوي كانون و مشاركت در نشست هاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي اين رويداد هنري منعقد شده است.
برگزاري نشست هاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي با محور فيلمنامه و مباحث نوشتاري سينما در جدول برنامه هاي جشنواه فيلم شهر جاي گرفته است.
جشنواره بين المللي فيلم شهر از 24 تا 29 ارديبهشت سال آينده(1390) در تهران برگزار مي شود.
نشست خبري ابراهيم داروغه زاده دبير جشنواره بين المللي فيلم شهر نيز روز سه شنبه(10 اسفند ماه) در دبيرخانه اين رويداد هنري برگزار مي شود.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#18
فیلمنامه فیلم "بی‌خداحافظی" تا پایان سال آماده می‌شود
خبرگزاری مهر:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
(عکس از خبرگزاری فارس)

نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی "بی‌خداحافظی" به نویسندگی پیمان عباسی و کارگردانی کیومرث پوراحمد تا پایان سال آماده می‌شود.
محمد نشاط تهیه‌کننده این فیلم در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: پروانه ساخت این فیلم مدتی پیش صادر شده است، اما فیلمنامه آن هم اکنون توسط پیمان عباسی در حال نگارش است. کیومرث پوراحمد روز جمعه 13 اسفندماه به ایران برمی‌گردند و قطعا نظرات و مشاوره‌های خود را بر روی فیلمنامه مطرح می‌کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم نگارش فیلمنامه برای پایان امسال به اتمام برسد تا ساخت فیلم را سال آینده دنبال کنیم. فیلمبرداری این فیلم در تهران و بندرعباس به نگارش در می‌آید.

نشاط در ادامه بیان کرد: پوراحمد آثاری ماندگار در حوزه موزیکال هم بر جای گذاشته که از میان آنها می‌توان به فیلم‌هایی مانند "دو خواهر" و یا "شب یلدا" اشاره کرد. با توجه به علاقه کیومرث پوراحمد به موسیقی من فکر کردم که او برای ساخت چنین فیلمی بهترین گزینه کارگردانی خواهد بود.

وی ادامه داد: رضا صادقی در این فیلم بازی می‌کند اما قرار نیست "بی‌خداحافظی" به زندگی شخصی رضا صادقی بپردازد، چرا که این یک اثر سینمایی و نه مستند است. همچنین قرار است رضا صادقی برای این فیلم چهار آهنگ بسازد که دوتا از این آهنگ‌ها تاکنون ساخته شده و دو آهنگ دیگر هم در حال ساختن است.

کیومرث پوراحمد فیلم‌های سینمایی "خواهران غریب"، "اتوبوس شب"، "گل یخ"، "شب یلدا" و... را کارگردانی کرده است.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
#19
2 خبر
==========
دلايل حذف سيمرغ «فيلمنامه اقتباسي» جشنواره بيست‌ونهم به روايت يكي از داوران

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
عکس از:cinemapress.ir
خبرگزاري فارس: «جابر قاسمعلي» فيلمنامه‌نويس و عضو هيئت داوران جشنواره بيست و نهم فيلم فجر، گفت: بايستي قبل از اهداي سيمرغ به فيلمنامه اقتباسي، جريان فيلمنامه اقتباسي را راه‌اندازي كرد.
«جابر قاسمعلي» داور بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره بيست و نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، درباره عدم اهداي جايزه سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه اقتباسي در اين دوره جشنواره به اظهار نظر پرداخت.
وي درباره رغبت فيلمنامه‌نويسان در اقتباس از آثار ادبي در حوزه سينما به خبرنگار سينمايي فارس گفت:اقتباس ادبي در ايران به دلايل بسياري تبديل به يك جريان نشده است، شايد يكي از بزرگترين دلايل در ساختار توليد ما نهفته باشد. تهيه‌كننده (خصوصي يا دولتي) بايد اقدام به توليد فيلم سينمايي بر اساس رمان يا داستان كند، اوست كه بايد امتياز رمان يا اثر ادبي را از نويسنده اثر خريداري كند و در مرحله بعد آن را به فيلمنامه‌نويس جهت تبديل اثر ادبي به يك فيلمنامه سينمايي ارايه دهد اما اين كار مستلزم هزينه‌ مضاعف خواهد بود. به نظر مي‌رسد تهيه‌كنندگان رغبتي براي اقتباس از آثار ادبي در حوزه سينما ندارند و نه نويسندگان فيلمنامه.
وي در ادامه توضيح داد: اقتباس از يك اثر ادبي زحمت فيلمنامه نويس را در پيدا كردن داستان كم مي‌كند. فيلمنامه نويس با يك داستان و متريال آماده مواجه است و آن را تبديل به فيلمنامه مي‌كند. اگر داستاني وجود نداشته باشد فيلمنامه‌نويس بايد داستان مناسبي را بيابد و سپس آن را به فيلمنامه سينمايي تبديل كند. فيلمنامه‌نويس‌ها علاوه بر يافتن داستان آن را به فيلمنامه تبديل مي‌كنند و تنها يك دستمزد از تهيه‌كننده دريافت مي‌كنند. اگر قرار باشد كه استفاده از منابع ادبي تبديل به يك جريان در سينماي ما شود بايد مسئولان دولتي و تهيه‌كنندگان پيشقدم شوند.
اين فيلمنامه نويس و كارگردان در ادامه به مشكل ديگري در اين حيطه اشاره كرد و گفت: مشكل ديگري كه در اين مسير وجود دارد اين است كه تعداد معدودي از آثار ادبي قابليت تبديل شدن به فيلمنامه سينمايي را داراست و در مواجهه با اين تعداد محدود هم معمولاً با مقاومت نويسندگان آثار براي تبديل شدن اثر به فيلمنامه مواجه هستيم. نويسنده داستان به دليل دلبستگي به متن و نوشته خود دربرابر تبديل شدن اثر به فيلمنامه مقابله مي‌كند و گارد مي‌گيرد. اكثراً مايلند آنچه نوشته‌اند عيناً به فيلم تبديل شود كه اين اصرار خطاست چراكه داستان و فيلمنامه دو مديوم جدا هستند و طبيعي است كه تبديل داستان به فيلمنامه يك فرآيند كاملاً خاص و تخصصي را مي‌طلبد. متاسفانه تعدادي از نويسندگان مايل نيستند آثارشان را در اختيار فيلمنامه‌نويسان و تهيه‌كنندگان قرار دهند و به همين دليل فيلمنامه نويس ترجيح مي‌دهد به جاي اين كه به سراغ منابع ادبي ايراني برود، به سراغ متون خارجي برود زيرا دردسرش كمتر است و نياز به ارايه حق كپي رايت هم ندارد.
داور بخش مسابقه سوداي سيمرغ بيست و نهمين دوره جشنواره فيلم فجر در ادامه افزود: مشكل ديگري كه در اين راه وجود دارد مميزي رايج در صنعت فيلمسازي كشور است و به بخش دولتي مربوط مي‌شود. دولت به دلايل سياسي و اجتماعي تمايلي به برگرداندن داستان برخي از داستان‌نويسان به فيلمنامه ندارد . تعدادي از داستان‌نويسان ما متاسفانه به دليل تفكرات و انديشه‌هاي سياسي خودشان امكان و اجازه اين را ندارند قصه‌هاشان به فيلمنامه تبديل شود. با مسايلي كه در بالا برشمردم حل اين مشكلات بايستي به دست سياستگذاران و تهيه‌كنندگان اتفاق بيافتد.
وي در پايان به ارايه سيمرغ به فيلمنامه‌هاي اقتباسي در جشنواره فيلم فجر اشاره كرد و گفت: سيمرغ بلورين و جايزه بايد زماني اهداء شود كه جريان فيلمنامه اقتباسي در كشور وجود داشته باشد. در طول سال حدود 100 فيلم توليد مي‌شود كه بايد از ميان آن‌ها 50 فيلمنامه اقتباسي وجود داشته باشد، ما نمي‌توانيم با ارزيابي تعداد انگشت‌شماري از فيلمنامه‌هاي اقتباسي، جايزه سيمرغ بلورين بهترين فيلمنامه اقتباسي بدهيم و اين يك جور شوخي است. بايستي قبل از اهداي سيمرغ به فيلمنامه اقتباسي، جريان سينما و فيلمنامه اقتباسي را راه‌اندازي كرد.
=========================
گزارشي از هشتاد و سومين مراسم اعطاي جوايز اسكار 2011

خبرگزاري دانشجويان ايران 8912-06001: كد خبر

در این گزارش می خوانیم:
. . . فيلم «شبكه اجتماعي» جايزه بهترين فيلم‌نامه اقتباسي را دريافت كرد.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

همچنین سخنرانی پادشاه جايزه بهترين فيلم‌نامه اصلي را به‌دست آورد.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#20
كارگردان فيلم 33 روز:تنوع و نوآوري در فيلمنامه هاي آثار سينمايي كمتر ديده مي شود
ایرنا:
کد خبر: 30284089 (1663384) تاريخ انتشار : 16/12/1389 - 10:18

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
در بخشی از این خبر می خوانیم:
. . . جمال شورجه تهيه كننده فيلم سينمايي نفوذي يادآور شد: مضامين بسياري مي تواند به عنوان دستمايه ساخت آثار سينمايي قرار گيرد كه همسو با اهداف نظام باشد و متاسفانه به اين موضوعات كمتر پرداخته شده است.
وي در ادامه نبود بداعت و نوآوري در ساختار و محتوي آثار سينمايي را از ديگر معضلات سينماي ايران در سال 89 دانست و اين عامل را يكي از مهمترين علل عدم اقبال مخاطبان به برخي آثار سينمايي قلمداد كرد.
شورجه تاكيد كرد: متاسفانه نگاه فيلمنامه نويسان ما به ظرفيت هاي داخلي محدود شده است در حالي كه مي توان از بازار خوبي كه در خاورميانه براي سينماي ايران وجود دارد استفاده كرد و با خلق آثاري كه به داخل كشور محدود نشود ، به اين بازار پررونق دسترسي پيدا كرد. . .
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#21
توحيدي 30 فيلمنامه براي جشنواره فيلم شهر نوشت
ایسنا: كد خبر: 8912-13439

در بخشی از این خبر می خوانیم: . . . 30 فيلمنامه به سرپرستي فرهاد توحيدي در قالب کارگاه آموزشي براي ساخت در بخش دانش آموزي جشنواره فيلم شهر در اختيار شرکت کنندگان آن قرار داده مي شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، بخش فيلم محله، با هدف ارتقاي سطح فرهنگي- هنري در محله‌ها و آشنايي دانش آموزان با هنر فيلم سازي و تجربه اندوزي در اين حوزه طراحي و اجرا مي‌شود.

اين بخش از جشنواره فيلم شهر امسال با قدرت و جديت بيشتر براي کودکان، نوجوانان و جوانان در گروه هاي سني 7 تا 18 سال برگزار مي شود.

موضوعات بخش فيلم محله اين دوره با رويکرد شهري انساني براي انسان شهري در شش محور شهر: ايمان و اخلاق، شهر: آگاهي و عقلانيت، شهر: سلامتي و نشاط، شهروند: شناخت و بهره‌مندي از خدمات، شهروند: احترام به حقوق ديگران و شهروند: همراهي و مشارکت برگزار مي‌شود.

فيلم هاي توليد شده در اين بخش از چهارمين جشنواره فيلم شهر مي تواند با دوربين هاي موبايل، خانگي و يا دوربين هاي نيمه حرفه اي و حرفه اي تصويربرداري شده و به دبيرخانه ارسال شوند .

براساس برنامه ريزي هاي انجام شده در ايام برگزاري اين رويداد سينمايي کلاس هاي آموزشي در قالب کارگاه به مدت سه روز براي شرکت کنندگان برپا مي شود.

برگزاري کارگاه هاي آموزشي فرصت مناسبي را براي آشنايي دانش آموزان با الفباي فيلم سازي فراهم خواهد کرد و در اين کارگاه ها 30 فيلمنامه به سرپرستي فرهاد توحيدي با موضوعات جشنواره براي ساخت در اختيار شرکت کنندگان قرار داده مي شود.

شرکت کنندگان با حضور در اين کلاس ها و استفاده از فيلمنامه هايي که در اختيارشان قرار داده مي شود مي توانند آثاري با زمان 3 تا 5 دقيقه را با استفاده از دوربين تلفن همراه، دوربين هاي خانگي و يا دوربين هاي نيمه حرفه اي و حرفه اي خلق کنند.

در ايام برگزاري کلاس هاي آموزشي بخش فيلم محله سينماي ايران، يک فيلم براي شرکت کنندگان ساخته مي شود تا آنان با فيلم سازي از نزديک آشنا شوند.

تمامي شرکت کنندگان در بخش محله اين امکان را خواهند داشت تا به اتفاق خانواده هايشان يک سال رايگان از پرديس هاي سينمايي شهرداري استفاده کنند که اين هديه ويژه مسابقه جشنواره محله است .
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
#22
آثار برگزيده ششمين جشنواره فيلمنامه‌نويسي ايثار اعلام شد
خبرگزاري فارس: هيئت داوران ششمين جشنواره فيلمنامه‌نويسي ايثار، در بخش‌هاي داستان بلند، داستان دنباله‌دار و داستان كوتاه مجموعاً 9 اثر را شايسته تقدير اعلام كرد.
ه گزارش خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا»، دفتر ششمين دوره مسابقه فيلنامه‌نويسي ايثار با معرفي آثار برگزيده بسته شد.
ششمين دوره جشنواره فيلمنامه‌نويسي ايثار در سه بخش داستان بلند (سينمايي)، داستان دنباله‌دار (سريال) و داستان كوتاه با اهداف ترويج نشاط اجتماعي و اميد به آينده در سايه فرهنگ ايثار و شهادت، رسيدن به خودباوري، پويايي، غرور ملي و تبلور ارزش‌هاي انساني و اسلامي، پرداختن به هويت ملي و ديني ايراني، به تصوير كشيدن ثمرات فرهنگي و اجتماعي و همت مضاعف، كار مضاعف از جمله عرصه رقابت هنرمندان و نويسندگان كشورمان قرار گرفت.
براساس نظر هيئت داوران (حسين‌زاده، رحمت اميني و نصرالله قادري) در بخش فيلمنامه‌هاي دنباله‌دار يا سريالي؛ «قصه‌هاي محمد حسين» به قلم ناهيد گيگا رتبه اول، «خدا همين نزديكيست» به قلم جيران جناب رتبه دوم و «سربازها كهنه نمي‌شوند» به قلم آرش بسطامي حائز رتبه سوم شده‌اند.
همچنين در بخش فيلمنامه‌هاي بلند يا فيلمنامه‌هاي سينمايي، «راز چهار زبر» به قلم محمدرضا ملكي رتبه اول، «زرد، قرمز»، به قلم افشين محمودي رتبه دوم و «يك لحظه زندگي» به قلم زينب عربي حائز رتبه سوم شد.
در بخش فيلمنامه‌هاي كوتاه نيز «فصل كوچ» نوشته شده توسط سارا اسماعيلي رتبه اول، «حماسه ققنوس» به قلم مجيد فدائي دوم و «پايي براي پروانه» نوشته شده توسط قدرت باقري رتبه سوم را كسب كردند.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#23
ضعف فيلمنامه و نبودانسجام، مشكل مضاعف اخراجي هاي3
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30309525

تهران- رابرت بنتون نويسنده فيلم كريمر عليه كريمر مي گويد: نوشتن مرا زماني بيشتر از هميشه مجذوب خود مي كند و به وجدم مي آورد كه يك شخصيت اختيار امور را به دست مي گيرد و حتي من را كه خالق اش هستم به هرسويي كه دلش بخواهد مي كشاند.
اگر دقت داشته باشيم مي بينيم كه تمام آثار موفق سينمايي،فيلم هايي هستند كه شخصيت ها بنا به اقتضاي داستان و بستر قصه حركت مي كنند نه به ميل نويسنده و اينكه عاملي شوند تا نويسنده از نقطه الف به نقطه ب برسد. با طرح اين موضوع مي توان به فيلم اخراجي هاي 3 ساخته مسعود ده نمكي نگريست، و اين پرسش را مطرح كرد كه او توانسته اين موضوع را تشخيص دهد؟آيا شخصيت ها در جهت شناسنامه خود هستند يا در مسير تفكرات كارگردان؟ كدام شخصيت براي تماشاگر ما به ازاي بيروني دارد؟ كدام يك از كاركتر ها حركت منطقي دارند؟ پاسخ اين پرسش ها در قسمت اخير قصه اخراجي ها نااميد كننده است. ضعف فيلمنامه و نبود انسجام در شخصيت پردازي به همراه فقدان تجربه لازم نزد كارگردان قصه جديد اخراجي ها را با مشكلاتي مضاعف روبه رو كرده است.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
اينكه فيلم اخراجي ها و شخص ده نمكي در كسوت كارگردان يك اتفاق در سينماي ايران به حساب مي رود غير قابل انكار است. اينكه اخراجي ها و خصوصا قسمت دوم قصه منظور موجب رونق سالن هاي سينما شدند را نمي توان ناديده گرفت و ركورد فروش فيلم در تاريخ سينما متعلق به اخراجي هاي 2 است، يك واقعيت محسوب مي شود.اما آيا اين موارد مي توانند دلايلي قابل قبول براي يك منتقد و كسي كه سينما را جدي تر نگاه مي كند باشد تا چشم به روي ايرادات پرشمار فيلم ببندد و آنها را ناديده بگيرد؟ شايد اخراجي ها ي1 فيلم نسبتا قابل قبولي براي يك فيلمساز تازه كار محسوب شود،اما...
اخراجي ها ي1 خوب بود، اخراجي هاي 2 بد بود و اخراجي هاي 3...
سومين قسمت اخراجي ها از لحاظ تكنيك گارگرداني ضعيف است به نحوي كه سخن گفتن و قلم فرسايي به زعم نگارنده در مورد آن دشوار و عبث به نظر مي رسد. به نظر مي رسد كه زماني مي توان به ساختار فيلم و عناصر ديگر آن پرداخت كه در ابتدا تكليف با فيلمنامه روشن شود، چه درست گفته است آلفردهيچكاك كه عناصر مهم و اصلي يك فيلم عبارتند از: فيلمنامه، فيلمنامه و فيلمنامه. اشكال اينجاست كه ما در اخراجي هاي 3 در همان گام اول يعني فيلمنامه با فاجعه اي رو به رو هستيم كه نه تنها تكليف اش با ما كه با خود فيلمساز هم روشن نيست.
بسياري از كارشناسان سينما معتقدند كه داستان از جايي شروع مي شود كه با شخصيت ها و نيازها و انگيزه هايشان آغاز مي كنيم و بعد آنها را كنار هم قرار مي دهيم. حال اين پرسش ها مطرح است كه در اخراجي هاي 3 داستان از كجا شروع مي شود؟ كداميك از شخصيت ها تعريف درستي دارند؟ چگونه در كنار هم قرار مي گيرند؟ واقعا كدام بخش از داستان فيلم قابل هضم است؟ كدام برنامه زنده تلويزيوني به شكل ترسيم شده در اثر بي در و پيكر روي آنتن مي رود؟. كدام نامزد انتخاباتي در كشور براي تبليغات ترانه سوسن خانوم را مي خواند؟ كدام نامزد ترانه ... را شعار تبليغاتي خود قرار مي دهد؟ چرا بايد در اين فيلم، چهره مردم و يا نامزدهاي انتخاباتي اين گونه ترسيم شود؟. هر چند خنداندن به هر قيمت بابي است كه سينما ، شبكه نمايش خانگي و تلويزيون را
رنجور كرده است .
به نظر مي رسد كه ده نمكي زبان سينما را براي بيان انتخاب كرده اما بايد پذيرفت در انتقال مفاهيم و سخن دچار لكنت و يك نوع بيگانگي با زبان سينما دچار شده است.
كشاندن مخاطب به سينما به هر قيمت ،‌ زبان سينماي فاخر ما نيست، آنچه تماشاگر را با قصه و شخصيت هاي يك اثر درگير مي كند، محتوا و نوع بيان مسايل است.اگر داستان اخراجي ها در قسمت دوم خود در گيشه موفق نشان داد،دليل نمي شود كه در نسخه اخير به نازل نگري و يا بيگانگي با مخاطب گرفتار شود.
استفاده از چند كليپ و آواز و بهره گيري از چند شوخي سياسي در اين فيلم صرفا نشانگر اين است كه كارگردان دستش از بقيه فيلمسازان بازتر بوده است.
ده نمكي تصور مي كرد كه با ساخت نسخه جديد اخراجي ها، انفجاري صورت خواهد گرفت اما به نظر نگارنده تنها يك ترقه در شد و اين يعني شكست مطلق!.
فيلم اخزاجي ها 3، آخرين قسمت از داستان اخراجي هاست كه در نسخه اخير خود روايت امروزي آدم هاي ديروز را با چاشني خنده دستمايه قرار داده است.
اين فيلم در جدول اكران نوروزي سينماها جاي گرفته و از حضور جمعي از بازيگران مطرح سينما بهره گرفته است.
داستان جديد اخراجي ها برخلاف قسمت قبلي آن كه در نخستين روزهاي نمايش موج غير منتظره اي را در فروش فيلم ايجاد كرد هنوز نتوانسته انتظار سازندگانش را برآورده سازد.
از:محمدرضا لطفي عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#24
داوران فیلمنامه های کوتاه بخش کلک فیروزه ای جشنواره کیش معرفي شدند
سوره سینما: ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵:۱۷ - { جشنواره فيلم كيش } - کـدخبـر : 115086

بنابر گزارش «سوره سینما»، روابط عمومی جشنواره فیلم کیش با اعلام این خبر افزود: هیاتی متشکل از :حسین خورشیدی، علی اکبر قاضی نظام، امیرحسین آشتیانی پور، بایرام فضلی و سید رحیم حسینی کار داوری فیلمنامه های کوتاه بخش مسابقه کلک فیروزه ای جشنواره کیش را تشکیل می دهند.
برپایه این خبر این هیات قرار است 27 عنوان فیلمنامه رسیده به بخش مسابقه جشنواره کیش را داوری نمایند.
بخش کلک فیروزه ای جشنواره کیش ویژه مسابقه فیلمنامه نویسی بود که با استقبال گسترده فیلمنامه نویسان کشورروبرو شده و حدود 346 عنوان فیلمنامه به این بخش رسیده بود.
در مجموع 131 اثرخلاصه سینمایی، 139 اثرفیلمنامه کوتاه و 76عنوان طرح مستند برای شرکت درمسابقه فیلمنامه نویسی رسیده بود که 27 عنوان فیلمنامه کوتاه مورد پذیرش بخش مسابقه قرار گرفته است.علاوه بر شرکت گسترده فیلمنامه ها در این بخش شاهد تنوع جغرافیایی و شرکت فیلمنامه نویسان از استان های مختلف بودیم به طوری که دربخش خلاصه سینمایی آثاری ازاستان های مازندران، اصفهان ، بوشهر، خوزستان، همدان، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، کرمان، آذربایجان شرقی و در بخش فیلمنامه کوتاه آثاری از استان های کرمان، کردستان، مازندران، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، فارس، قم، آذربایجان شرقی، گیلان،قزوین، خوزستان، بوشهر،همدان، لاهیجان-،کرمانشاه، اردبیل، یزد و در بخش طرح مستند نیز طرح های از خوزستان- کهکیلویه و بویر احمد- گلستان- فارس- گیلان- اصفهان- آذربایجان شرقی – قزوین- خراسان جنوبی- لرستان- مازندران- بوشهر- اردبیل به جشنواره آمده است.
جذب، کشف اندیشه های نو و ایجاد انگیزه در نویسندگان سینمایی کشور واهالی قلم و اندیشه و اماده نمودن بستری برای طرح اندیشه ها وایده های نو وهمچنین ترویج، توسعه وافزایش سطح فیلمنامه بخش کلک فیروزهای در جشنواره بین المللی کیش پیش بینی شده است.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
#25
كارگاه فيلمنامه نويسي و توليد فيلم كوتاه حوزه هنري برگزار مي‌شود
ایرنا:کد خبر: 30337508 (1723532) تاريخ انتشار : 24/01/1390 - 14:37

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از حوزه هنري استان تهران، اين كارگاه به صورت هفتگي از نيمه ارديبهشت ماه برگزار مي‌شود و فرهاد توحيدي عضو هيات مديره كانون فيلمنامه نويسان ايران به آموزش فيلمنامه نويسي مي پردازد.
'بهنام بهادري' مسوول امور سينمايي حوزه هنري استان تهران در اين مورد گفت:كارگاه يادشده در جهت كشف استعداد جوان و همچنين توليد آثار فاخر در اين حوزه تشكيل مي‌شود و فيلمنامه‌هاي برگزيده اين كارگاه در حوزه توليد حمايت خواهند شد.
وي افزود: كارگاه در سه سطح مقدماتي،پيشرفته و تخصصي و با ظرفيت محدود برگزار مي شود.
علاقه مندان براي حضور در كارگاه فيلمنامه نويسي و ثبت نام اوليه مي‌توانند تا 10 ارديبهشت ماه امسال به حوزه هنري استان تهران مراجعه كنند.

Admin:دوستان عزیز ساکن تهران منتظر چی هستید. . . .؟!72
========================================================
فيلمنامه دومين بخش از سه گانه ملك سليمان نوشته شد

'شهريار بحراني' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا، گفت: در حال حاضر مشغول انجام تحقيق و پژوهش هاي لازم براي ساخت دومين بخش از سه گانه فيلم سينمايي 'ملك سليمان' هستيم.
وي افزود: اين تحقيق پيرامون اثرات مخربي كه تفكر انحرافي شيطان پرستي وآيين هاي انحرافي باستاني بشر در تاريخ فرهنگي گذاشته اند انجام مي شود.
بحراني گفت : فيلم نامه 'ملك سليمان2' نوشته شده است اما بازهم بايد بازنويسي شود تا زبان رسايي پيدا كند.
كارگردان 'ملك سليمان' درمورد گروه فيلم نامه نويس اثر ياد شده گفت: يك گروه هم زمان درحال انجام تحقيقات و پژوهش 'ملك سليمان' هستند و فيلم نامه نيز در اختيار اساتيد دانشگاه ها، علما وصاحب نظران قرار گرفته تا نظرات كارشناسي خود را درباره آن ارائه دهند.
بنابراين گزارش قسمت دوم 'ملك سليمان' مردم با يادگيري سحر و جادو از اجنه و شياطين و هاروت و ماروت دو فرشته شهر بابل از راه حق منحرف مي شوند.سپس به سليمان(ع) تهمت كفر و جادوگري مي زنند. اين وضع آنقدر ادامه مي‌يابد كه جز حضرت سليمان و كمي از يارانش، همه كافر مي‌شوند... داستان اين قسمت از فيلم ارتباط مستقيم با آيه 102 سوره بقره دارد.

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

'شهريار بحراني' خالق فيلم سينمايي 'ملك سليمان' است كه در سال 2010 اولين بخش از سه‌گانه آن به روي پرده سينماهاي ايران رفت.
در اين فيلم كه روايت مقطعي از زندگي حضرت سليمان است از فناوري‌هاي پيشرفته CGI و DI استفاده شده‌ و نخستين تجربه حرفه‌اي فيلمسازي ديجيتال در سينماي ايران به شمار مي‌رود. فيلمنامه 'ملك سليمان' بر اساس سوره‌هاي قرآن روايت شده‌است.
امين زندگاني، محمود پاك نيت، الهام حميدي، حسين محجوب، عليرضا كمالي نژاد، زهرا سعيدي، مهدي فقيه آرا، جواد طاهري، سيروس صابربازيگران اولين بخش اثر ذكر شده بودند كه قرار داد بازي در دو بخش ديگر را نيز امضاء كرده اند.
'ملك سليمان' در بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر با نامزدي در 9 بخش برنده بهترين چهره پردازي، بهترين جلوه‌هاي ويژه رايانه‌اي، بهترين صداگذاري، بهترين موسيقي متن و بهترين نقش مكمل مرد شد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#26
احمد اكبرپور«قطار آن شب» اش را فيلمنامه مي‌كند

ایسنا: كد خبر: 9001-09619
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب

احمد اكبرپور در بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران هيچ كتاب چاپ اولي نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين نويسنده ادبي كه در سال گذشته داستان «جيك جيك‌هاي گمشده» او همراه با دو داستان ديگر جزو سه اثر برگزيده نهايي بخش داستان دومين نمايشگاه كتاب‌هاي برگزيده براي كودكان با نيازهاي ويژه بود، در بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي تهران هيچ كتاب چاپ اولي ندارد.

احمدپور اين روزها مشغول نگارش فيلمنامه‌اي بر اساس يكي از داستان‌هايش با عنوان « قطار آن شب» با همكاري محمد علي طالبي است.

«قطار آن شب» كه از تصويرگري نازنين آبكاني برخوردار است در سال 79 جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي را از آن خود كرد.

اين اثر بناست با كارگرداني محمد علي طالبي در يك فيلم سينمايي راهي گيشه‌ها شود.

پيش از اين حميدرضا حافظي نيز اقتباس سينمايي از اين اثر انجام داده بود.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#27
اسامی فیلمنامه‌های راه‌ یافته به جشنواره منطقه‌ای «الموت» اعلام شد

ایلنا:
1390/2/3 - 11:03:39
کد خبر : 187813

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

اسامی فیلمنامه‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره منطقه‌ای «الموت» اعلام شد.
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، از میان 109 فیلمنامه رسیده به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای الموت تعداد نه فیلمنامه به بخش مسابقه راه یافتند.
بنابر اعلام دفتر جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران اسامی این فیلمنامه‌ها عبارتند از: «دو مرد» سید زهرا نجفی از کرج، « زنگ آخر» و «طمع» گل‌اندام صفری از قزوین، «سرچشمه» لیلا روغن‌گیرقزوینی از قزوین، « رویای کودکانه»‌ مونا پارسایی از آبادان، « شعر شبانه» بهرام لطفی از تهران، «پیکولو» مهناز درودی از تهران، «قاب عکس» سیده‌ فریبا معیری از خرم‌آباد و «مترسک» غزل علامه‌زاده از آبادان.
انتخاب فیلمنامه‌های جشنواره منطقه‌ای الموت که این دوره در قزوین برگزار می‌شود با حضور عباس اکبری، شاهد سلطانی‌آزاد و علی علائی انجام شد.
جشنواره منطقه‌ای «الموت» در چهار بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه، عکس و پوستر فیلم از 20 تا 22 اردیبهشت در استان قزوین با حضور استان‌های تهران، قم، قزوین، البرز، سمنان، مازندران، خوزستان، لرستان و ایلام برگزار می‌شود.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
#28
کانون فیلمنامه نویسان با جشنواره فیلم پلیس همكاري مي كند:
ایلنا: 1390/2/14 - 104152 کد خبر : 188688

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

به گزارش ايلنا به نقل از ستاد خبری چهارمین جشنواره فیلم پلیس، در دیدار علی سلطانی دبیر چهارمین جشنواره فیلم پلیس با اعضای شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما ضمن عنوان این مطلب رویکرد محوری جشنواره با عنوان «پلیس، سینما، پیشگیری اجتماعی» نیز مورد استقبال قرار گرفت.

در این جلسه که جابر قاسمعلی ، کامران ملکی و شادمهر راستین حضور داشتند، جابر قاسمعلی «رئیس کانون فیلمنامه نویسان» گفت: ارزیابی فیلمنامه‌های بلند در جشنواره پلیس حاکی از توجه این نهاد به شکل گیری تولید یک اثر سینمایی است، چرا که در صورت ارائه یک فیلمنامه خلاق می‌توان انتظار ساخت یک اثر حرفه ای را داشت.

دبیر چهارمین جشنواره فیلم پلیس هم در این جلسه اظهار داشت: ناجا از ابتدای ورود به فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه سینما معتقد بوده که تحقیق و پژوهش کارشناسی پیرامون موضوعات مدنظر نیروی انتظامی و سپس نگارش یک فیلمنامه با در نظر گرفتن همه ابعاد حرفه‌ای می‌تواند تاثیرات تولیدات تصویری ناجا را در میان مردم بیش از حد عرف آن افزایش دهد.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در میان همه سینماگران به ویژه فیلمنامه نویسان در معرفی راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مردم گفت: اگرچه نمی توان منکر جذابیت های بصری یک تصویر بود اما کاملا روشن است که در صورت داشتن یک فیلمنامه خوب می توان به برقراری صحیح مخاطب با اثرامیدوار بود.

براساس اين گزارش، در این جلسه اعلام شد کانون فیلمنامه نویسان به دنبال توسعه تعاملات و همکاري‌های خود با نهادهای فرهنگی تلاش خواهد کرد از طریق ارتباط با اعضای خود نسبت به ترغیب فیلمنامه نویسان برای ارسال بیشتر آثار خود به دیبرخانه جشنواره چهارم فیلم پلیس اقدام كند
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#29
برترين هاي سينما در سال 89 معرفي شدند
ایرنا:کد خبر: 30379969 تاريخ انتشار : 21/02/1390 - 01:15

تهران - شورايعالي تهيه كنندگان سيمناي ايران در نخستين نشست خود،‌ از هنرمندان و سازندگان آثار سينمايي در سال 89 تقدير كرد.

به گزارش شامگاه سه شنبه خبرنگار ايرنا، در اين نشست كه در محل تالار ايوان شمس معاونت اجتماعي شهرداري تهران برگزار شد، ‌شورايعالي تهيه كنندگان سينماي ايران از بهترين فيلم، فيلمنامه و كارگردان سال 89 با اهداي جوايز و لوح تقدير، تجليل به عمل آورد.
براساس اين گزارش، هيات داوران تهيه كنندگان سينماي ايران متشكل از مجيد مجيدي ، كامبوزيا پرتوي ، مجتبي راعي ، محمدر ضا هنرمند ، مهدي فخيم زاده ، منوچهر محمدي و امين تارخ بود.
هيات داوران شورايعالي تهيه كنندگان سينماي ايران جايزه بهترين فيلمنامه را به اصغر فرهادي براي فيلم 'جدايي نادر از سيمين' اهدا كرد.
==========================================
فيلمنامه قوي،عامل محبوبيت فيلم مردي براي تمام فصول است
ایرنا: کد خبر: 30380658 تاريخ انتشار : 21/02/1390 - 12:48

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'امير پوريا' در نشست‌ نقد و بررسي فيلم 'مردي براي تمام فصول'، كه در فرهنگسراي ملل برگزار شد، افزود: قهرمان فيلم با نام 'سر رابرت مور' بدون بازي گرفتن از احساسات و تنها با تاثير اخلاقي خود بينندگان را به شخصيت خود جلب مي‌كند و رفتارهاي خود را براي مخاطب قابل درك مي‌سازد.
پوريا به ويژگي‌هاي اصلي سينماي اقتباس پرداخت و گفت: در فيلم‌هاي اقتباسي، خلاقيت به معناي تغيير ماهيت تمامي داستان نيست بلكه به معناي تطبيق اين تغييرات بنا به نوع نگرش فيلمساز به اثر است به گونه‌اي كه ماهيت كلي داستان تغييري پيدا نكند.
اين منتقد از كليشه‌هاي حاكم بر فضاي سينماي ايران انتقاد كرد و گفت: امروزه فيلمسازي و نقد آن در ايران دچار نوعي كليشه شده و هرگونه حركت تازه و خلاق به عنوان نقطه ضعف به شمار مي آيد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#30
فيلم سينمايي كرامر عليه كرامر در فرهنگسراي ملل نقد مي شود سه شنبه 27 ارديبهشت ماه جاري ساعت 16
ایرنا: کد خبر 30387905

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا روابط عمومي فرهنگسراي ملل روز دوشنبه اعلام كرد، 'كرامر عليه كرامر' درباره جدال زن و شوهري بر سر حضانت تنها فرزندشان است. داستين هافمن و مريل استريپ نقش هاي اصلي را ايفا مي كنند كه هر دو بازيگر براي ايفاي نقششان در اين فيلم برنده جايزه اسكار شدند.
رابرت بتنون براي كارگرداني و نوشتن اين فيلم در سال 1979 جايزه اسكار گرفت. 'كرامر عليه كرامر' مجموعا پنج جايزه اسكار به دست آورد كه براي فيلمي كم خرج با مضموني اجتماعي آماري ستودني است.
'ضيافت عشق'، 'بيلي بتگيت' و 'ننگ بشري' از ديگر ساخته هاي رابرت بنتون است كه با هيچك از اثار ديگرش نتوانست موفقيت هاي 'كرامر عليه كرامر' را تكرار كند.
فيلم از رماني نوشته 'آوري كورمن' اقتباس شده كه اين اثر موجب شهرت او شد به گونه اي كه گيرايي فيلم از رمان برتر است و كورمن شهرت خود را مديون بنتون است. او مجموعه هاي 'اه خداي من' را نيز نوشته است.
در اين نشست 'سحر عصر آزاد' منتقد و نويسنده سينما نقد و بررسي اين فيلم را به عهده دارد و اميرحسين بابايي مجري جلسه است.
اين نشست ها سه شنبه هاي هر هفته در فرهنگسراي ملل برگزار مي شود و نويسندگان و كارشناسان ادبي و صداپيشگان و مترجمان برخي از فيلم ها نيز در جلسات حضور دارند.
نقد فيلم 'كرامر عليه كرامر' سه شنبه 27 ارديبهشت ماه جاري ساعت 16 برگزار مي شود و علاقه مندان مي توانند براي حضور در اين جلسات به فرهنگسراي ملل واقع در بزرگراه صدر، بلوار قيطريه، بوستان قيطريه مراجعه و يا براي كسب اطلاعات بيشتر يا تلفن 22671718 و 22246985 تماس حاصل كنند.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
در گوگل محبوب کنید :