درود مهمان گرامی! ( - ثبت نام)
شما هنوز ثبت نام نکرده اید؟ یا وارد حساب کاربری خود نشده اید! برای استفاده از تمامی امکانات انجمن لازم است ثبت نام کنید    
*نادان بمانید و جستجوگر *

اخبار روزانه
زمان کنونی: 27-8-1396، 07:56 صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: G.Manager
آخرین ارسال: G.Manager
پاسخ 400
بازدید 118815

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار روزانه
#1
برگزيدگان بيست و هفتمين جشنواره فيلم كوتاه تهران معرفي شدند
ایلنا: برگزيدگان بيست و هفتمين جشنواره فيلم كوتاه تهران چهارشنبه سوم آذر ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ،جواد شمقدري معاون سينمايي و جمعي از فيلمسازان فيلم كوتاه در تالار انديشه حوزه هنري معرفي شدند
در بخش بهترین فیلمنامه
تندیس جشنواره و مبلغ 20000000 ریال جایزه نقدی به الهه صلح جو برای فیلم داستانی یار دوازدهم از شهر کرد اهدا گردید.
1389/9/5 - 121109
کد خبر : 164046
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
 سپاس شده توسط azade
Page 23 (The above is first post of this thread)
ایلنا: 1393-02-23, 13:38 کد خبر: 167641 سرویس: فرهنگی و هنری

مجموعه فیلمنامه‌های فیلم‌های اصغر فرهادی کارگردان سینمای ایران به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجوز انتشار مجموعه فیلمنامه‌های نوشته شده توسط اصغر فرهادی از سوی وزارت ارشاد صادر شده است و قرار است این فیلمنامه‌ها توسط نشر چشمه به زودی منتشر شود.

اصغر فرهادی کارگردان فیلم‌هایی همچون جدایی نادر از سیمین، گذشته، چهارشنبه سوری است که برای فیلم جدایی نادر از سیمین تندیس اسکار را بدست اورده است.

وی نگارش فیلمنامه‌های فیلم‌هایی همچون کنعان، ارتفاع پست، شهر زیبا، دایره زنگی، رقص در غبار و چند فیلم سینمایی دیگر را بر عهداه داشته است.

خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم درباره الی و خرس طلایی جشنواره برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر افتخارات اوست. وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمین شد. او اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته‌است اینجایزه را به خود اختصاص دهد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
خبرگزاری فارس: 93/02/26 - 10:38شماره: 13930226000116

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، رئیس انجمن فیلم آذربایجان شرقی اظهار کرد: محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی و محمد کریمی که به عنوان داوران دومین جشنواره سراسری فیلمنامه‌نویسی باب رحمت معرفی شده بودند با معرفی نفرات برگزیده در تبریز به کار خود پایان دادند.

سیدوحید فاطمی حضور هنرمندان و فیلمنامه‌نویسان متعهد و ارزش‌مدار از سراسر کشور در این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برای تولید فیلم‌های دینی، نگارش فیلمنامه‌هایی منطبق بر انگاره‌های مذهبی و باورهای دینی مردم امری ضروری است.

رئیس انجمن فیلم آذربایجان شرقی تاکید کرد: سینمای فاخر، از اندیشه‌های فاخر و عزتمند برمی‌خیزد و اگر فیلمنامه‌ای بتواند به شیوه‌ای برازنده و علمی و مبتنی بر پایه‌های پژوهش‌مدارانه تهیه و تولید شود، ‌تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلمنامه‌نویسی باب رحمت با هدف معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر عظیم‌الشان اسلام،‌ شناسایی توانمندی‌های هنرمندان فیلمنامه‌نویس کشور در تولید آثار ارزشی و ایجاد زمینه لازم برای نگاهی بدیع و مؤثر به سیره و سنت پیامبر رحمت از قاب هنر سینما برگزار شده است.

ایجاد زمینه برای آشنایی بیشتر نسل جوان با پیامبر (ص) و حیات فکری و سیاسی ایشان، ایجاد انگیزه و اشتیاق جهت نگارش فیلمنامه‌های ارزشی و شناسایی استعدادهای نو در این زمینه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره‌ی یاد شده در دو بخش موضوعی و ویژه برگزار شده است که بخش موضوعی این جشنواره شامل جلوه‌های اخلاقی، رفتاری و اجتماعی پیامبر رحمت و عدالت نظیر انسان‌دوستی، رأفت، یتیم‌نوازی، عدالت، مبارزه با جهل، خرافات و ...،‌ شدت و قاطعیت برخورد پیامبر با کفار و رأفت و رحمت با مؤمنین به مصداق آیه شریفه «اشدا علی الکفار و رحما بینهم»، ‌تشریح و تببین تصویری آیه شریفه «و ما أرسلناک إلّا رحمة للعالمین» در راستای مقابله با ارائه تصویر خشن از پیامبراکرم (ص) توسط استکبار،‌ بیان تصویری از احادیث، گفتار و رفتار پیامبر رحمت و عدالت به عنوان اسوه حسنه،‌ استفاده از سیره پیامبر رحمت و عدالت برای زندگی امروز،‌ الگوگیری از سیره پیامبر اعظم (ص) در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی در دنیای مدرن و امروزی و نقش وحدت‌آفرین پیامبر اسلام در زندگی مسلمانان است.

بخش ویژه نیز شامل حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی،‌ نماز و نیایش،‌ راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد،‌ دفاع مقدس، ایثار و شهادت،‌ حجاب و عفاف، زلزله و نقش معنویت در تحمل مصائب طبیعی است.

دومین جشنواره سراسری فیلمنامه‌نویسی باب رحمت توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و انجمن فیلم استان با همکاری حوزه‌ هنری استان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و بسیج هنرمندان استان برگزار شده است.

آیین اختتامیه‌ آن نیز 31 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور حجت‌الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران، مهدی پیمان‌دار نایب رئیس هیئت مدیره انجمن سینمای جوان ایران، فرید فرخنده‌کیش قائم‌مقام انجمن سینمای جوان ایران و هنرمندان برجسته‌‌ای همچون مجتبی راعی، کمال تبریزی،‌ پرویز پرستویی، فرهاد توحیدی و رضا میرکریمی در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌شود.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آرتنا:۲۱:۰۶ ::: ۲۴ / ۲ / ۱۳۹۳

به گزارش خبرگزای هنر «آرتنا»، رضا ابوذر مسئول سینمای جوانان قم ضمن اعلام فراخوان این مسابقه اظهار داشت: مسابقه بزرگ هشت نوشت به همت انجمن سینمای جوانان قم و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در اواخر شهریور ماه سال جاری همزمان با هفته دفاع مقدس و روز ملی سینما در قم برگزار می شود.
وی، هدف اصلی برگزاری این مسابقه را پاسداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین برنامه های ارزشی، در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهامت، شجاعت، محبت و مهربانی رزمندگان اسلام در جامعه کنونی قدمی برداریم.
مسئول انجمن سینمای جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، برگزاری این مسابقه را در ایجاد انگیزه بین فیلمنامه نویسان استان بسیار موثر دانست و گفت: به لحاظ توجه ویژه این مسابقه به موضوع دفاع مقدس، با ارسال فیلمنامه های فاخر به دبیرخانه این مسابقه، ارتقای سطح کیفی فیلم های کوتاه دفاع مقدس را شاهد خواهیم بود.
ابوذر در ادامه ابراز داشت: انجمن سینمای جوانان استان قم بر این باور است که پس از جمع آوری آثار فاخر دفاع مقدس در زمینه فیلمنامه نویسی، بتواند تعدادی از آثار را تولید کند.
وی آخرین مهلت ارسال آثار را تا 31 مرداد ماه سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در نخستین مسابقه بزرگ فیلمنامه نویسی هشت دقیقه ای دفاع مقدس می توانند متون خود را تا تاریخ ذکر شده به آدرس 8nevesht@gmail.com ارسال کنند.
ابوذر تاکید کرد: به مناسبت هشت سال دفاع مقدس، فیلمنامه های ارسالی باید هشت دقیقه باشند.
مسئول انجمن سینمای جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان همکاری دیگر دستگاه های اجرایی استان در برگزاری این مسابقه را خواستار شد و افزود: امید می رود مسئولین محترم استان نیز برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن این مسابقه، ما را در تامین هدایا و جوایز ارزشمند و نفیس یاری کنند.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
مهر: 2293361 تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۲/۲۸ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت داوران متشکل از جابر قاسمعلی فیلمنامه‌نویس، منتقد و تحلیلگر فیلم، افسانه شعبان‌نژاد شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و رضا حیدرنژاد نویسنده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس آثار بخش زنده این جشنواره را مورد بررسی و داوری قرار داد.

بر همین اساس هیأت داوران در بخش «خلیج فارس» 7 اثر، در بخش «سنت‌های قومی و بومی سرزمین مادری» 18 فیلمنامه و در بخش داستانی کوتاه 70 اثر و در داستانی بلند 17 فیلمنامه و در مجموع 112 فیلمنامه را ارزیابی کرد.

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
کار داوری نهایی آثار بخش زنده این جشنواره از اواخر فروردین ماه آغاز شده و به تازگی پایان یافته است. فراخوان این جشنواره پیش‌تر در سه محور «خلیج فارس»، «سنت‌های قومی و بومی سرزمین مادری» و «آزاد» در دو بخش «داستانی» و «پویانمایی» کوتاه و بلند (سینمایی) منتشر شده بود.

امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آثار برگزیده در دو بخش «پویانمایی» و «زنده» جوایزی را در نیمه دوم خرداد ماه اهدا خواهد کرد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
فراخوان هشتمین جشنواره فیلم و فیلمنامه نویسی پروین اعتصامی را در لینک زیر مشاهده فرمایید

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
عکس از باشگاه خبرنگاران
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
بانی فیلم: ۱۳۹۳/۲/۲۹ - ۲۱:۲۷:۵۸

به گزارش «باني فيلم»، کارگردان سريال به يادماندني «روزگار جواني» قصد دارد در صورت مهيا شدن شرايط، دو تله فيلم را در شبکه دو مقابل دوربين ببرد. «فرشته‌ها در همين نزديکي‌اند» به نويسندگي آزاده محسني و براساس طرحي از توسلي به تازگي در شبکه دوم سيما تصويب شده و هنوز شرايط ساخت آن مهيا نشده است. به گفته توسلي اين تله فيلم داستان زندگي دختر بچه اي است که به يک بيماري لاعلاج مبتلا مي شود. با اين حال اين بيماري سبب مي شود خانواده او که وضعيت مالي خوبي ندارند براي انتقال کودک از منطقه دورافتاده خود نسبت به شهر دچار مشکلاتي شوند... .
توسلي طرح اصلي اين داستان را براساس داستاني واقعي توصيف کرد و در واقع «فرشته ها در همين نزديکي اند» نسخه ايرانيزه شده يک داستان واقعي در خارج از کشور است. ضمن اينکه داستان اين تله فيلم با توجه به ايفاي نقش‌هاي اصلي آن توسط چند بازيگر خردسال، به هيچ وجه مربوط به کودکان نيست و بيشتر به مسائل خانواده مي پردازد.
ضمن اينکه تله فيلم «سلام مامان» نيز در وضعيتي مشابه با «فرشته ها در همين نزديکي اند» قرار دارد و فيلمنامه به نويسندگي آزاده محسني و طرح اوليه اصغر توسلي به تصويب رسيده و قرار است مقابل دوربين رود. داستان اين تله فيلم نيز درباره پدري است که به علت فوت همسرش با پسر کوچکش تنها زندگي مي کند. او مي خواهد ازدواج کند و با توجه به نگاهي که کودکان به مقوله نامادري دارند درگير مشکلاتي مي شود... .
آزاده محسني همراه با الهه ميرباقري نويسندگي مجموعه در حال پخش «شاهگوش» به کارگرداني داود ميرباقري را برعهده دارد. توسلي نيز در کارنامه خود ساخت مجموعه هاي تلويزيوني «پاي پياده»، «دختران»، «اين يک دادگاه نيست» و... را دارد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
تبریز / واحد مرکزی خبر/ فرهنگی گزارش دارد

افراد برتر دومین جشنواره سراسری فیلمنامه نویسی باب رحمت در تبریز معرفی شدند.
در بخش های موضوعی و ویژه این جشنواره فیلمنامه آقا ولی نوشته محمدرضا پستک ، فیلمنامه گفتم منو دوست داری نوشته علیرضا صفری و فیلمنامه ی ایمان آورندگان واپسین نوشته معصومه جعفرزاده هر سه از تبریز به عنوان آثار برتر معرفی شد و از فیلمنامه حیات حاجی نوشته حمید علیزاده از بوشهر نیز قدردانی شد.
همچنین در بخش دفاع مقدس نمایشنامه درجه خونین نوشته‌ جهانگیر چالاکی از بناب ، در بخش نماز و نیایش فیلمنامه چادر مهتاب نوشته ملیحه عزیزی مفرد از اراک ، در بخش عفاف و حجاب فیلمنامه طعم شیرین نوشته زهرا خمسه از کرج و در بخش زلزله فیلمنامه لالائی نوشته علی اکبر رنجبر از فارس به عنوان آثار برتر شناخته شدند.
این جشنواره در دو بخش موضوعی و ویژه برگزار شد که در بخش موضوعی این جشنواره به جلوه‌های اخلاقی ، رفتاری و اجتماعی پیامبر رحمت و عدالت و همچنین بخش ویژه نیز به حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی ، ‌ نماز و نیایش ، ‌ راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد ، ‌ دفاع مقدس و ایثار و شهادت ، ‌ حجاب و عفاف و زلزله و نقش معنویت در تحمل مصائب طبیعی پرداخته شده است.
دبیر جشنواره گفت: بیش از 170 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که هیئت داوران حدود 40 اثر راه انتخاب کردند.
سید وحید فاطمی افزود: جشنواره فیلمنامه‌نویسی باب رحمت با هدف معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر عظیم الشان اسلام ، ‌ شناسایی توانمندی های هنرمندان فیلمنامه نویس کشور در تولید آثار ارزشی و ایجاد زمینه لازم برای نگاهی بدیع و موثر به سیره و سنت پیامبر رحمت از قاب هنر سینما برگزار شد.
=================
به سهم خود از اینکه جناب آقای پستکار که یکی از فیلمنامه نویسان قدرتمند آینده کشور هستند، اکنون دوست تالار هستند، به خود می بالیم
امید که همیشه موفق و پیروز باشند
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
ایرنا: کد خبر: 81183007 (4044423)|تاریخ خبر: 10/03/1393|ساعت: 11:59|

به گزارش روز شنبه روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان ، کارگاه فیلمنامه نویسی فیلم های کوتاه 100 ثانیه ای به سرپرستی ˈ محمد عبادیانی ˈ روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت 18 الی20 در حوزه هنری شاهرود برگزار می شود .

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر ، ثبت نام و حضور در این کارگاه می توانند به نشانی حوزه هنری شاهرود واقع در خیابان امام خمینی(ره) ، خیابان فروغی مراجعه و یا با شماره تلفن 32231418 تماس بگیرند.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
ایکناک: یک شنبه 18 خرداد 1393 12:22شماره خبر : 1415181

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از معاونت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بسیج هنرمندان، معاون تربیت و آموزش سازمان با اشاره به این‌که برگزاری دوره تربیتی کارگردانی و فیلمنامه نویسی با تکیه بر تولید آثار فاخر و ارزشی است، از پایان این دوره در سال 95 خبر داد.

نصراله یداللهی، درباره برگزاری دوره تربیتی و آموزش ویژه برای کارگردانی و فیلمنامه نویسی، گفت: از اوایل سال 91 بحث تربیت کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان ارزشی با تکیه بر آموزه‌های دینی و انقلابی در دستور کار قرار گرفت و بنابراین این دوره در 8 مرحله اجرایی شود.

وی ادامه داد: در ابتدای دوره، 600 نفر از علاقه‌مندان به این عرصه ثبت نام کرده و کار دوره‌ها آغاز شد، اما با گذشت زمان هنرجویانی که شرایط لازم را نداشتند کنار گذاشته شدند. این دوره‌ها در سه بخش حضوری، غیرحضوری و کارگاه عملی برگزار می‌شود.

یداللهی با بیان اینکه تاکنون 4 مرحله از دوره تربیت کارگردان و فیلمنامه‌نویس با موفقیت برگزارشد، بیان کرد: مقدمات برگزاری مرحله پنجم را در دستور کار قرار دادیم که در آینده نزدیک شروع خواهد شد. دراین مرحله حدود 200 نفراز هنرجویان واجد شرایط در دوره حضور دارند.

وی اذعان کرد: دراین دوره درنهایت تعدادی از هنرجویانی که توانمندی تدوین فیلم نامه و تولیدات با کیفیت فیلم سینمایی و.... را داشته باشند به‌ عنوان کارگردان و فیلمنامه نویس به جامعه هنری معرفی خواهد شد.

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
مسئول تربیت، آموزش و پژوهش بسیج هنرمندان پایان دوره را سال 1395 عنوان کرد و افزود: این دوره در راستای راه‌اندازی دانشگاه هنر بسیج اجرایی شده است. در این دوره از اساتید برجسته‌ای که تعهد کامل به ارزش‌ها دارند بهره برده می‌شود. در هر دوره تعدادی از اساتید مجرب و متعهد رشته‌های هنری که از اساتید شناخته شده فیلم و سینما هستند، به تدریس می‌پردازند.

وی بیان کرد: رویکرد بسیج هنرمندان این است که در مراحل آینده، دوره‌ها بیشتر به سمت برگزاری کارگاه‌ها پیش رود تا بتواند تولیدات فاخر و ارزشی که قابل ارائه در جشنواره هستند از سوی هنرجویان بسیجی تولید و ارائه شود.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
ایلنا: 1393-03-17, 14:21 کد خبر: 174101

ناهید طباطبایی از اتمام مرحله‌ی اول نگارش فیلمنامه‌اش خبر داد.

"آبجی" که به‌صورت مشترک با همکاری مرجان اشرفی‌زاده نوشته شده، همانند سایر آثار ناهید طباطبایی حول محور جنس زن و حضور او در جامعه و خانواده می‌گردد.

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

طباطبایی به خبرنگار ایلنا گفت: فیلمنامه‌ی "آبجی" در ژانر اجتماعی به‌صورت یک فیلمنامه‌ی سینمایی به نگارش درآمده و کارگردانی این پروژه نیز برعهده مرجان اشرفی است.

ناهید طباطبایی؛ دانش‌آموخته‌ی رشته ادبیات دراماتیک و نمایشنامه نویسی است. او اغلب با نگاهی طنزگونه به زندگی دنیای زنان را بیان می‌کند و در آثار خود مجموعه داستان‌های جامه دران، حضور آبی مینا و رمان چهل سالگی را دارد که همین رمانش توسط علیرضا رئیسیان به فیلم سینمایی تبدیل شد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
تسنیم:

سرویس: فرهنگی ، تاریخ: ۲۰/خرداد/۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵ ، شناسه خبر: ۳۹۵۷۳۵

سعید سلطانی کارگردان «ستایش» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از ساخت سری سوم این مجموعه تلویزیونی خبر داد و گفت: در حال حاضر سعید مطلبی مشغول نگارش داستان این سری است.

وی افزود: بنا به درخواست سازمان صداوسیما ساخت سری سوم مجموعه تلویزیونی «ستایش» را پس از تامین منابع مالی کار آغاز می کنیم.

سلطانی درخصوص داستان سری جدید گفت: «ستایش 3» پرش زمانی ندارد و ادامه سری دوم آن است و قصه‌های قهرمانان اصلی داستان دنبال می‌شود.

داریوش ارجمند، مهدی سلوکی، نرگس محمدی، حدیث میرامینی، رامسین کبریتی، فریبا نادری، سیما تیرانداز، نرگس امینی، امیر محمدزند، فریبا طالبی، نازلی رجب پور گروه بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی را تشکیل می دهند.

«ستایش2» ادامه داستان است که پس از بیست سال پی گرفته خواهد شد. در این مدت ستایش که پسر و دخترش را از دست حشمت فردوس فراری داده، با هویت جعلی و با نام ثنا بانو رودباری به همراه پسر و دخترش که آن‌ها هم هویت جعلی دارند زندگی می‌کنند.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
فارس: 93/03/19 - 12:27شماره: 13930319000626

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، حسن قهرمانی گفت: هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل با بررسی فیلمنامه‌های ارائه شده از اول سال، هفت فیلمنامه را برای تأیید نهایی به شورای کارشناسی این مرکز ارجاع داده است. وی یادآور شد: فیلمنامه‌های «گل یا پوچ» نوشته مهدی خروشی، «خنا» به قلم حسین پناهی، «نوبت خادمی» با نویسندگی رضا جمالی، «فرستنده زمین گیرنده آسمان» نوشته یاشار منوچهری، «طعمه قلاب» نوشته فیاض بهپور، «نخ کش» به نویسندگی زینب قربانی و «یکی در میان همه» نوشته حمید عزیزی هفت فیلمنامه ارجاع داده شده به شورای کارشناسی فیلمنامه حوزه هنری استان اردبیل است. به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل در پایان گفت: در صورت تأیید این فیلمنامه توسط شورای کارشناسی، کار ساخت آنها به ترتیب زمان‌بندی‌های صورت گرفته آغاز می‌شود. -
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
ایسنا: کد خبر: 93032412644 شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

محمود مهرآور که به تازگی مشغول نگارش فیلمنامه‌ انیمیشن «قصه‌های ابریشمی» است، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ اینکه چقدر لزوم دارد قصه‌های کهن در قالب انیمیشن مطرح شوند؟ بیان کرد: مخاطب به عادت، توجه دارد؛ یعنی وقتی به چیزی عادت کند ترک عادت برایش سخت می‌شود. حال برای اینکه به سبک دیگری عادت کند باید در وهله‌ی اول اثر به دل و جان او بنشیند؛ ضمن اینکه خصیصه‌هایی مثل باورپذیری، ایجاد هیجان، همذات‌پنداری با شخصیت‌ها، کشش داستانی، تعلیق‌ها و نقاط عطف در اثر وجود داشته باشد.

وی افزود: زمانی که مجموعه‌ی این‌ خصیصه‌ها در یک فیلمنامه تعریف می‌شود، مخاطب به اثر نزدیک‌تر می‌شود. مورد دیگری که باید به آن توجه کرد به‌روز بودن است و در نهایت همه‌ این‌ها به یک مورد خیلی مهم‌تر به نام ساختار و تکنیک ساخت برمی‌گردد. حال وقتی دنبال کردن یک سبک یا موضوع برای مخاطب به عادت تبدیل شد، آنچه که می‌خواهیم به مخاطب انتقال دهیم در کودکان و نوجوانان ما اثر می‌گذارد و به تدریج در ذهنشان رسوب می‌کند.

مهرآور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چقدر کیفیت یا ضعف یک اثر انیمیشنی به فیلمنامه مربوط می‌شود؟ گفت: این قضیه در همه‌ شکل‌ها و نمونه‌های کار تصویری مثل سینمای بزرگسال، سریال‌ها و تله‌فیلم‌ها نیز وجود دارد. یک فیلمنامه‌ی خیلی خوب اگر یک کارگردان خوب نداشته باشد کُشته می‌شود. یک کارگردان خوب نَفَس خودش را در یک فیلمنامه خوب می‌دمد و آن را خوب‌تر می‌کند، در واقع کلمات جان می‌گیرند و حرکت می‌کنند، آن فاصله‌ای که بین متن و مخاطب وجود دارد دست کارگردان است.

او ادامه داد: غیر از کشش قصه ساختار و روح آن نیز به دست کارگردان است، ولی درباره‌ی اینکه مسئله چقدر به فیلمنامه برمی‌گردد باید گفت که انیمیشن‌سازی یک کار گروهی است و در کار گروهی نیز باید هر گزینه‌ای درست در جای خودشان قرار گرفته باشد، اگر یکی از آن‌ها اشتباه باشد و لَنگ بزند کار همه خراب می‌شود چه فیلمنامه باشد چه کارگردانی و چه بقیه کارها؛ اما اگر قصه کشش خوبی داشته باشد حداقل فیلمنامه می‌ماند و مردم داستان را با همه ایراداتی که در ساختار وجود دارد دنبال می‌کنند، پس کشش داستان مورد مهمی است، به شرطی که در بخش کارگردانی، تدوین و سایر مراحل آن را نابود نکنند.

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
مهرآور در ارزیابی سطح فیلمنامه‌های انیمیشن همه چیز را مثل میدان تره‌بار دانست و افزود: در میان فیلمنامه‌ها هم خوب داریم، هم بد و هم متوسط.

وی درباره‌ی اینکه برای تقویت فیلمنامه‌ها چه باید کرد؟ گفت: مشکلی اساسی که من چند سال پیش نیز در مرکز پویانمایی صبا مطرح کردم این بود که در همه سال‌هایی که انیمیشن در ایران وجود داشت غیر از آدم‌هایی که کارشان انیمیشن بود مخصوصا در صبا و در تلویزیون همه فکر می‌کردند که اساسا پویانمایی یک کار فانتزی است. در نتیجه فانتزی بودن متن برایشان کفایت می‌کرد و دیگر مهم نبود که یک فیلمنامه استخوان‌دار باشد یا نه؛ بنابراین زمانی که به نویسندگان حوزه انیمیشن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که هر جوان تازه کار ناواردی قصه نوشته است و دیگرانی هم می‌آمدند و آن را می‌ساختند و آخرش نیز به این نتیجه می‌رسیدند که درصد بالایی از انیمیشن ما فاجعه است.

مهرآور معتقد است: کسی که فیلمنامه‌نویسی را بلد نیست چگونه شروع به نوشتن می‌کند؟ صحبت سر این نیست که کسی به محدوده‌ی فیلمنامه‌نویسی وارد نشود، باید وارد شوند چون بهای هر کاری با تازه‌واردان است اما از طریق راه و رسم خودش.

این نویسنده انیمیشن در بخش دیگری از گفتگوی خود در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه نویسندگان این حوزه چقدر از سوی صداوسیما حمایت می‌شوند؟ تشریح کرد: در این قضیه وضع بدتر است چرا که ما یک دانشکده‌ی صداوسیما داشتیم که قبل از انقلاب مدرسه عالی صداوسیما نام داشت سپس به دانشکده تبدیل شد و بعدها نیز تمام دوره‌های تخصصی‌اش حذف شد و متأسفانه رشته فیلمنامه‌نویسی انیمیشن نیز یکی از این موارد بود.

وی خاطرنشان کرد: شاید فکر می‌کنند فیلمنامه‌نویسی برای انیمیشن با آثار دیگر فرقی ندارد، درست است که کلیت همه یکسان است اما وقتی وارد عرصه انیمیشن می‌شوی باید بدانی که برای کدام گروه سنی می‌نویسی، چون بعضی‌ها فکر می‌کنند انیمیشن فقط برای بچه‌هاست که این هم یک اشتباه است. نویسنده انیمیشن باید به تولید نزدیک باشد و آن را بشناسد، با تکنیک‌های مختلف آن نیز آشنا باشد. عدم تحقیق در انیمیشن مشکل دیگری است که وجود دارد. امروزه تحقیق آسان است با جستجو کردن در اینترنت می‌توان به اطلاعات دست یافت، اما بعضی حاضر نیستند حتی این زحمت را بکشند.


او در بخش‌های پایانی گفتگوی خود همچنین درباره‌ی اینکه در حوزه‌ی انیمیشن نسبت به کار رئال چقدر متن با آنچه تولید شده همخوانی دارد؟ بیان کرد: در سینما دستشان برای تغییراتی که می‌خواهند انجام دهند بازتر است که البته کاری ندارم به حق است یا ناحق؛ اما در انیمیشن خط داستانی، اول، وسط و پایانش را نمی‌توانند تغییر دهند بلکه فقط می‌توانند بعضی از دیالوگ‌ها را به خاطر لازم نداشتن حذف کنند آن هم به شرطی که حرکتی بگذارند که دیالوگ من را بیان کند یا مثلا ظاهر شخصیت‌ها را تغییر دهند.

مهرآور به عنوان حرف پایانی خود نیز اظهار کرد: امیدوارم مسئولان تلویزیون برنامه‌ریزی کنند و برای فیلمنامه‌های انیمیشن بنیادی فکر کنند. اینکه همه طرح دهند و طرح‌ها تصویب و انتخاب شود هرازگاهی است، یعنی با تغییر مدیران نظرات و ایده‌آل‌ها هم تغییر می‌کند، باید کاری بنیادی کنند که اگر یک مدیر هم عوض شد اولویت‌ها و ایده‌آل‌ها عوض نشود، وقتی در یک کشور یک برنامه‌ی مثلا پنج ساله ریخته می‌شود هر رییس جمهوری که می‌آید موظف است آن برنامه را انجام دهد و برنامه با تغییر رییس جمهور تغییر نمی‌کند.

او ادامه داد: امیدوارم حداقل اینگونه شود و صداوسیما نیز چنین کاری کند که اگر مدیرش تغییر کرد برنامه تغییر نکند و مبنای برنامه‌هایشان باید فرهنگ و ریشه‌های تاریخی این مملکت باشد تا روی پیراهن‌های کودکان و نوجوانان ما شخصیت‌ها و قهرمان‌های کاغذی دروغین غربی نباشد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
ایسنا: کد خبر: 93032412517 شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

سعید روستایی گفت: 70 درصد فیلمنامه فیلم جدید علیرضا امینی را نوشته‌ام.

این هنرمند و سازنده فیلم کوتاه در گفت‌و گو با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از نگارش فیلمنامه فیلم جدید علیرضا امینی خبر داد و بیان کرد: طرح اولیه این فیلمنامه را علیرضا امینی و احمد کیا داده‌اند.

او ادامه داد: این فیلمنامه به یک موضوع اجتماعی می‌پردازد و درباره ارتباط سه زن و شوهر است که فعلا نمی‌توانم درباره کلیات آن صحبت کنم.

این فیلمساز اظهار کرد: 70 درصد فیلمنامه نوشته شده است که تا سه هفته دیگر نگارش آن تمام می‌شود.

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
روستایی که در کارنامه کاریش ساخت فیلم کوتاهی با نام "مراسم" را دارد با بیان اینکه انجمن سینمای جوان از او دعوت کرده تا فیلم کوتاه جدیدی بسازد،گفت: ترجیح می‌دهم بعد از نگارش این فیلمنامه، اولین فیلم بلند سینمای‌ام را که نامش «این خانه» است، بسازم.

به گزارش ایسنا، فیلم کوتاه «مراسم» در آخرین جشنواره اردیبهشت هرمزگان جایزه بهترین کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر زن و مرد، بهترین فیلم داستانی و همچنین بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را گرفت.

فیلم «خیابان خیلی خلوت» این کارگردان هم در یازدهمین جشنواره "نهال" جایزه ویژه هیات داوران را دریافت کرد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
ایسنا: کد خبر: 93032614277 دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰

19 اثر داستانی ایرانی به منظور اقتباس تصویری در اداره ادبیات نمایشی مرکز سیمافیلم به تصویب رسیدند.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، اداره ادبیات نمایشی مرکز سیما فیلم درصدد است با کمک فیلمنامه نویسان حرفه‌ای شماری از داستان‌های ایرانی و خارجی را به فیلمنامه تبدیل کند.

بنابراین گزارش، " آواز نیمه شب نوشته "داود غفارزادگان ،" انجمن مخفی" اثر احمد شاکری ،" با جام های شوکران" نوشته عبدالمجید نجفی، " بانوی آبی " نوشته راضیه تجار ،"حکایت لباس شب عید" نوشته علیرضا صمدپور ماسوله ،" خانه من کجاست ؟ " نوشته جلیل امجدی ،" داستانهای ستاره" اثر سهیلا علوی زاده ، " در کمین گل سرخ " نوشته محسن مومنی ، " زمستان سبز" نوشته نورا حق پرست ، " شمشاد و آرزوی چهارم" نوشته اکبر صحرایی ، " فرشته ها از کجا می آیند؟" اثر مصطفی خرامان ،"فصل رزهای صورتی" نوشته منیرسادات موسوی ، "قفس" اثر محمد حنیف " ، "ققنوس فاتح " نوشته گلعلی بابایی ، "قلعه طلسم شده" نوشته محمدرضا یوسفی" ، " کارآگاه سرکرده " نوشته داریوش عابدی ، " گمشده " نوشته سپیده خلیلی ، " مرد یخی" نوشته شیرین اسحاقی و " مسافر آسمان به زنجیر" اثر فرزین شیرزادی عناوین برخی از آثار ایرانی مصوب در این بخش است.

همچنین بنا بر اعلام اداره ادبیات نمایشی تعدادی رمان و داستان کوتاه خارجی نیز در دستور کار اقتباس سیمافیلم قرار دارند.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
در گوگل محبوب کنید :