درود مهمان گرامی! ( - ثبت نام)
شما هنوز ثبت نام نکرده اید؟ یا وارد حساب کاربری خود نشده اید! برای استفاده از تمامی امکانات انجمن لازم است ثبت نام کنید    
*نادان بمانید و جستجوگر *

اخبار روزانه
زمان کنونی: 27-8-1396، 08:05 صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: G.Manager
آخرین ارسال: G.Manager
پاسخ 400
بازدید 118821

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار روزانه
#1
برگزيدگان بيست و هفتمين جشنواره فيلم كوتاه تهران معرفي شدند
ایلنا: برگزيدگان بيست و هفتمين جشنواره فيلم كوتاه تهران چهارشنبه سوم آذر ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ،جواد شمقدري معاون سينمايي و جمعي از فيلمسازان فيلم كوتاه در تالار انديشه حوزه هنري معرفي شدند
در بخش بهترین فیلمنامه
تندیس جشنواره و مبلغ 20000000 ریال جایزه نقدی به الهه صلح جو برای فیلم داستانی یار دوازدهم از شهر کرد اهدا گردید.
1389/9/5 - 121109
کد خبر : 164046
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
 سپاس شده توسط azade
Page 4 (The above is first post of this thread)
#46
فرهاد توحيدي؛ فيلم‌نامه نويسي شخصيت محور و مضمون محور آموزش مي‌دهد
ایلنا: کد خبر : 192359
مدير امور سينمايي حوزه هنري استان تهران از آغاز كارگاه فرهاد توحيدي در سلسله نشست هاي سينمايي حوزه هنري استان خبر داد.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
بهنام بهادري مدير امور سينمايي حوزه هنري استان تهران با بيان اين خبر گفت: كارگاه فيلمنامه نويسي از سلسله نشست هاي سينمايي حوزه هنري استان تهران در سه سطح و با حضور فرهاد توحيدي برگزار مي شود كه اولين جلسه از اين كارگاه روز سه شنبه هفته جاري خواهد بود.
بهادري افزود: در اين سه دوره كه در سطح مقدماتي،پيشرفته و تخصصي برگزار مي شود فرها دتوحيدي به طرح فيلمنامه هاي شخصيت محور، مضمون محور و همچنين بخش هايي نيز به طرح فيلمنامه هاي كوتاه،سينمايي و سريال خواهد پرداخت.
مدير امور سينمايي حوزه هنري استان در ادامه گفت: كارگاه فيلمنامه نويسي در جهت كشف استعداد جوان و همچنين توليد آثار فاخر در اين حوزه تشكيل مي‌شود و فيلمنامه‌هاي كوتاه برگزيده اين كارگاه براي توليد از سوي حوزه هنري استان تهران حمايت خواهند شد.
علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر و يا حضور در سلسله نشست هاي سينمايي حوزه هنري استان تهران مي‌توانند به نشاني الكترونيكيhttp://www.artehran.ir/، مراجعه و يا با شماره تلفن 20- 88504618 تماس حاصل نمايند.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#47
فيلمنامه هاي بخش مسابقه جشنواره منطقه اي 'كوسالان' اعلام شدند
ایرنا: کد خبر: 30439767 (1862903) تاريخ انتشار : 30/03/1390 - 13:55
'سيروس ثنايي' روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از ميان 156 فيلمنامه رسيده توسط 96 فيلمنامه نويس به دبيرخانه يازدهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوان ـ منطقه دو ،12 فيلمنامه از فيلمنامه نويسان استان هاي همدان، كردستان، مركزي، آذربايجان شرقي، اردبيل و گيلان به بخش مسابقه اين جشنواره راه يافتند.
وي افزود: 'حسين خورشيدي' معاونت فرهنگي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، 'داود اميريان' فيلمنامه، رمان و خاطره نويس و 'رامتين شهبازي' منتقد سينما، مدرس و كارشناس، كار انتخاب و داوري آثار را بر عهده داشتند.
به گفته وي 'راه سوم' نوشته خالد گويليان و عليرضا محمديان از سنندج، 'كلاهت را بردار ـ يقه ات را صاف كن' و 'آيسان' نوشته رضا جوانشير از تبريز ، 'ريش سفيد' نوشته محمد طالبي از اراك، 'از فرش تا عرش' و 'پرديس' نوشته رستم نظري از تبريز و 'آبي هفت آسمان' نوشته مير عمادالدين فياضي از بندرانزلي،از جمله آثار راه يافته به بخش مسابقه جشنواره منطقه اي «كوسالان» هستند.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
وي همچنين اضافه كرد:'نقابي با گل هاي نيلوفري' نوشته تقي چايچي از اردبيل ، 'سفيد ' نوشته شهرام بزرگي از همدان، 'چكه' نوشته محمد وهابي از گيلان، 'امانت' نوشته احمد تقوايي از اراك و 'تعطيلات' نوشته شمسيا ناصري از سنندج از ديگر آثار اين جشنواره هستند.
ثنايي افزود: يازدهمين جشنواره منطقه اي سينماي جوانان ايران «كوسالان» با حضور فيلم هاي كوتاه، فيلمنامه، عكس و پوستر از هنرمندان استان هاي كردستان، همدان، گيلان، مركزي، آذربايجان غربي، زنجان، اردبيل، آذربايجان شرقي و كرمانشاه، طي روزهاي 14 تا 16 تيرماه امسال در سنندج برگزار مي شود.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#48
ورودآقايان ممنوع يك كمدي ناب فيلمنامه محور
ایرنا: کد خبر: 30440978 (1864546) تاريخ انتشار : 31/03/1390 - 11:01
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، فيلم سينمايي 'ورود آقايان ممنوع' ساخته
'رامبد جوان' از معدود نمونه هاي جذاب و حرفه اي سينماي كمدي است كه اين روزها در جدول اكران قرار گرفته و به واسطه كيفيت درخور خود توجه مردم و منتقدين را جلب كرده است.
فيلمنامه در فيلم هاي كمدي از اهميت فوق العاده اي برخوردار است كه در اينجا سناريوي پيمان قاسم خاني اين قابليت را داشته است.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
اين نويسنده با استفاده از الگوي ازلي و ابدي تضاد ميان شخصيت ها داستان خود را شكل داده بي آنكه اسير كليشه ها شده و به ورطه ابتذال بغلتد.
ايده حضور معلم مرد در دبيرستان دخترانه با مديري به شدت فمينيست،مايه هاي لازم براي يك كمدي پربرخورد و به اصطلاح بزن بكوب -اسلپ استيك- را داشته و پرداخت درست و اصولي شخصيت ها نيز اين امر را تكميل كرده است.
قاسم خاني برخلاف كمدي هاي سطحي اين سالها دست روي نقطه حساسي گذاشته و پاي مقوله اي به نام فمينيسم را كه مدعيان بسياري هم در اين كشور دارد را وسط كشيده و عمده شوخي هايش را برپايه آن شكل داده است.
شخصيت خانم دارابي به عنوان زني فمينيست كه ورود مردان به دبيرستانش را ممنوع كرده، فوق العاده از كار درآمده و اغراق هاي به كار رفته در آن به هيچ وجه گل درشت جلوه نمي كند.
در واقع نويسنده كليشه هاي قديمي را سرجاي خود قرار داده و از آنها بهره هوشمندانه اي گرفته كه خود شخصيت دارابي يكي از آنهاست.در نقطه مقابل شخصيت دوست داشتني و بامزه جبلي را داريم كه دست و پا چلفتي بودنش خنده تماشاگران را موجب شده و تضاد او با دارابي كمدي را به اوج رسانده است.در حقيقت موتور حركت داستان همين تضاد ميان اين دو بوده كه كمدي موقعيتي درخشان را به وجود آورده و شيريني خاصي به تصاوير فيلم بخشيده است.
قاسم خاني كه در تمامي كارهايش از تم دعواي ابدي زن ها و مردها سود جسته در اينجا نيز به همان ايده قديمي متوسل شده و آن را به بهترين شكل گسترش داده است.در اين بين از دانش آموزهاي دبيرستان نيز به عنوان حلقه رابط استفاده شده و برخي شوخي هاي جذاب فيلم را شكل داده اند.
ورود آقايان ممنوع برخلاف بسياري از محصولات سينماي ايران فيلم فيلمنامه است تا اجرا به گونه اي كه در بسياري از مواقع ساختار از فيلمنامه عقب مانده و حفره هاي موجود در آن كاملا به چشم مي آيد.
نكته ديگري كه در فيلم كاملا به چشم مي آيد،دست انداختن فمينيسم افراطي مدل كشورهاي صنعتي است كه در ساختار فرهنگي جامعه ايران به هيچ وجه جا نمي افتد.در اينجا خانم دارابي نماينده اين تفكر است كه در نهايت مقابل مرد باهوش و تحصيلكرده تسليم مي شود!.سكانس واليبال بازي كردن شخصيت ها يكي از بهترين بخش هاي فيلم است كه هم خوب نوشته شده و هم در اجرا نكات ظزيف آن خوب از كار درآمده است كه بازي فوق العاده ماني حقيقي نيز آن را كامل كرده است.
فيلمنامه ورود آقايان ممنوع را مي توان يكي از استانداردترين فيلمنامه هاي دهه اخير به حساب آورد كه همه چيز آن به اندازه بوده و براي خنداندن تماشاگر متوسل به روش هاي غير معمول نشده و به اصطلاح به آنها باج نداده است.در طول داستان قاسم خاني با ظرافت خاصي به علاقه به وجود آمده ميان جبلي و دارابي اشاره كرده اما سر آخر به شكل غير منتظره اي برخلاف انتظار تماشاگران آنها را از هم دور كرده و به ازدواج ختم نمي كند!.
رامبد جوان كه در پسر آدم و دختر حوا نوعي خاص از كمدي را تجربه كرده بود در اينجا پختگي بيشتري به خرج داده و در اجرا تقريبا پا به پاي متن پيش رفته و لحظات درخشان و مفرحي را خلق كرده است.جوان در اين فيلم برخلاف ساخته قبلي اش از پرگويي خودداري كرده و زمان فيلم را تا حدودي كاهش داده و زمان بندي در اجراي شوخي ها را به خوبي رعايت كرده است.
اين كارگردان در انتخاب بازيگرانش نيز عالي عمل كرده و زوج جذاب رضا عطاران و ويشكا آسايش را در كنار هم قرار داده است.انتخابي به شدت متكي به ريسك كه در صورت اندكي لغزش كليت كار را نابود مي كرد.
عطاران كه سابقه درخشاني در كمدي دارد در اينجا نقش جبلي را با تكيه بر كليشه هاي آشنا ايفا كرده و به دليل خاصيت چهره اش سادگي بلاهت بار اين شخصيت را به تصوير كشيده است.براي مثال كافيست به صحنه ورود او به دبيرستان و نخستين برخوردش با خانم مدير اشاره كرد.
در نقطه مقابل آسايش كار بسيار سختي را در مقابل عطاران داشته چرا كه تا به حال سابقه ايفاي نقش كمدي را نداشته است.با اين حال وي با درك درستي كه از نقش داشته،بازي اي كاملا اغراق شده و تا حدودي كاريكاتوري را ارايه كرده كه كاملا با شخصيت خشك و عصا قورت داده دارابي تناسب داشته است.اين اغراق كنترل شده را مي توان سخت ترين بخش كار آسايش به حساب آورد چرا كه در صورت زياده روي در آن نقش كاملا نابود شده و به دست فراموشي سپرده مي شد.
ورود آقايان ممنوع از آن دسته كمدي هايي است كه سينماي ايران و تماشاگرانش به شدت به آن نياز داشته كه در صورت توجه و حمايت بيشتر مي تواند به نتايج درخشاني منجر شده و سينماي كشورمان را از شر كمدي هاي سطحي و ضعيف راحت كند.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
#49
داوران طراحي‌هنري و فيلمنامه‌نويسي جشن خانه سينما معرفي شدند
سوره سینما: تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱:۲۴ - { جشنواره ها } - کـدخبـر : 115637
بنابر گزارش «سوره سینما» به نقل از روابط عمومي پانزدهمين جشن سينماي ايران داوران طراحي هنري فيلم و فيلمنامه نويسي در دوره تازه جشن سينما معرفي شدند.
محمود مهرآور،خسرو دهقان، ايرج افشار، حسين مهكام و كامران ملكي از سوي كانون فيلمنامه نويسان براي داوري رسته فيلمنامه‌نويسي و پروين صفري، بهزاد آدينه، غلامرضا بابايي نامي، ملك جهان‌خزايي و بهزاد كزازي نيز از سوي انجمن طراحان فيلم براي داوري رسته طراحي صحنه و لباس معرفي شدند.
به استاد تبصره يك ماده يك آيين‌نامه پانزدهمين جشن سينماي ايران در صورت لزوم با تشخيص اين داوران علاوه بر تنديس شايستگي فيلمنامه اصلي و طراحي صحنه مي‌توان به فيلمنامه اقتباسي و طراحي لباس دو تنديس شايستگي سينماي ايران اهدا كرد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#50
سینمای کودک ما دچار فقر کارگردان و فیلمنامه نویس است
سوره سینما: 7تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳:۵۳ - { سینمای ایران } - کـدخبـر : 115679
محمد ابراهیم معیری در گفتگو با پایگاه خبری ـ تحلیلی سوره سینما، متأسفم که باید بگویم در سال های اخیر شاهد ساخت و تولید فیلم های زیادی در حوزه کودک و نوجوان نبودیم و من احساس می کنم سینمای ما هنوز هم نیازمند ساخت فیلم هایی در حوزه کودک و نوجوان است.
وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین دلایل ساخته نشدن فیلم های با کیفیت در حوزه کودک و نوجوان به نظر من تربیت نشدن کارگردان و فیلمنامه نویس متخصص این حوزه است و متاسفانه آن هایی که وجود دارند نیز بیشتر به دلیل اقتصاد این سینما و بازگشت سرمایه کمتر دست به ساخت فیلم هایی در کودک و نوجوان می زنند.
گلوگاه، كتوني سفيد و پروانه ها بدرقه مي كنند از جمله آثار معیری در مقام کارگردان است.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#51
«پيدا و پنهان» با موضوع امنيت ملي بازنويسي شد
خبرگزاری فارس: 90/04/07 - 19:28 شماره:9004074301
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از سايت خبري سيمافيلم، حسين تراب‌نژاد، نويسنده اين اثر با بيان اين مطلب، افزود: بازنويسي دو فيلمنامه «چراغ‌ها را تو خاموش كردي» و «مترجم» همراه با مهدي محمدنژاديان، امين بهروزي و فروغ فروهيده را به‌تازگي به پايان رسانديم.
او افزود: در اين دو داستان تلاش شده تا از منظر متفاوتي بازنويسي شده حتي يك سكانس اكشن هم وجود ندارد.
تراب‌نژاد ادامه داد: داستان ديگري از اين مجموعه كه بازنويسي آن به اتمام رسيده، «ثانيه‌هاي جهنمي» نام دارد كه طرح اوليه آن را خودم ارائه داده‌ام. اين قصه روايت‌گر ماجراي گروهي از سربازان حزب بعث عراق است كه مأموريت پيدا مي‌كند تا در زمان سفر نخست وزير عراق به ايران، با ترور او ثابت كنند كه در ايران امنيت وجود ندارد.
اين فيلمنامه‌نويس اظهار داشت: هر سه فيلمنامه با مشاوره «مهدي ارگاني» نوشته شده و براي اعلام‌نظر نهايي و دريافت كد توليد به مركز سيمافيلم ارائه شده است. همچنين براي بازنويسي دو داستان ديگر از اين مجموعه به نام‌هاي «نقب شب» و «پشت دروازه‌هاي شهر»، منتظر نظر گروه هستيم.
مجموعه «پيدا و پنهان» به تهيه‌كنندگي محمدرضا عباسيان در گروه علمي-فرهنگي مركز سيمافيلم تهيه و توليد مي‌شود.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
#52
دوره هاي آموزشي مشاغل سينمايي برگزار مي شود
ایرنا: کد خبر: 30452272 (1879884) تاريخ انتشار : 07/04/1390 - 12:02
به گزارش ايرنا، روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران روز سه شنبه اعلام كرد: دوره هاي آموزشي سه ماهه با رويكرد 'مشاغل سينمايي' توسط اين انجمن در تهران و دفاتر شصت گانه انجمن در سطح كشور برپا مي شود.
'محمدرضا شفاه'، سرپرست دفتر تهران گفت:در بخش ' فيلمنامه نويسي' نيز كه با هدف آموزش و پرورش علاقه مندان به نگارش فيلمنامه با رويكرد يافتن ايده هاي مناسب و فراگيري شيوه هاي نگارش و رعايت ساختار مناسب و توجه به عنصر قصه و قصه پردازي در چارچوب اصول سينمايي است ، 'هادي مقدم دوست' فيلمنامه نويس، نويسنده مجموعه هاي تلويزيوني و تله فيلم و فيلم هاي سينمايي به عنوان مدرس حضور دارد.
براساس اين گزارش، همچنين دوره هاي آموزشي انجمن سينماي جوان در تابستان امسال شامل 'نقد و تحليل فيلم' با هدف آموزش منتقد را 'سعيد مستغاثي' نويسنده فصلنامه فارابي، دبير سرويس هاي نقد سينماي ايران و جهان و همچنين مجلات مختلف سينمايي
بر عهده دارد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#53
فيلمنامه هاي ضعيف مهمترين دليل ساخت فيلم هاي طنز سطحي است
ایرنا: کد خبر: 30454032 (1882648) تاريخ انتشار : 08/04/1390 - 10:51
به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، نشست خبري فيلم سينمايي 'ورود آقايان ممنوع' درقالب ششمين برنامه خانه فيلم فردوس با حضور 'رضا عطاران' و 'ويشكا آسايش' (بازيگران)،'علي سرتيپي' (تهيه كننده، 'منيژه حكمت'(مجري طرح) و 'محمد رضا لطفي' مجري و منتقد عصرروز سه شنبه در فرهنگسراي فردوس برگزار شد.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

عطاران در اين نشست گفت: شرايط سينماي ايران به گونه اي رقم خورده كه همه دوست دارند درآن تاثيرگذار باشند.
وي افزود: همه دوست دارند فيلم خوب بسازند، اما اين اتفاق در توليد رخ نمي دهد و وقتي ريشه يابي مي كنيد مي بينيد كه همه اينها به فيلمنامه بد برمي گردد.
بازيگر فيلم سينمايي ورود آقايان ممنوع تصريح كرد كه من فكر مي كردم بازيگر مي تواند يك قصه بد را خوب بازي كند و سرنوشت فيلم را عوض كند،اما تلاش من در اين زمينه فايده اي نداشت و در نهايت تصميم گرفتم در فيلم هايي كه فيلمنامه هاي بدي دارند، بازي نكنم.
عطاران گفت: پيمان قاسم خاني دو سال براي نگارش فيلمنامه فيلم سينمايي ورود آقايان ممنوع تلاش كرده بود و اگر بخشي بصورت بداهه به فيلم افزوده شده بدون شك در خدمت فيلمنامه بوده و به موفقيت فيلم كمك كرده است.
ويشگاه آسايش نيز گفت: فيلمنامه ورود آقايان ممنوع آنقدر كامل بود كه نيازي به دستكاري نداشت،ضمن اينكه من در اين فيلم اولين تجربه بازي در فيلم كمدي را داشتم و اصلا عادت به بداهه گويي ندارم.
-------------------------------------------------------
Admin: همان قصه همیشگی "همش تقصیر فیلمنامه نویسه" متاسفانه در اینجا هم تکرار شده و تعجب اینکه این موضوع را آقای عطاران اعلام کرده است. بله دیگه یک عده آدم گانگستر به نام فیلمنامه نویس اسلحه روی شقیقه تهیه کننده بیچاره می گذارند و او را مجبور می کنند که پولش را هدر بدهد و فیلمی مزخرف از فیلمنامه مزخرفتر آنها بسازند . . .!70
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#54
اعلام آخرين مهلت براي ارسال آثار به جشنواره‌ي فيلم‌نامه‌نويسي انقلاب اسلامي
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما
ایسنا: 9004-06667: كد خبر
علاقمندان به شرکت در جشنواره بزرگ فيلمنامه نويسي انقلاب اسلامي تا 13 آبان ماه سال جاري فرصت دارند طرح‌هاي خود را به دبيرخانه جشنواره ارايه دهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي اعلام كرد: بر پايه اين گزارش فيلمنامه‌نويسان و علاقمندان به فيلمنامه‌نويسي مي‌توانند طرح هاي خود را با موضوع انقلاب اسلامي در حداقل 15 صفحه تا روز 13 آبان ماه سال جاري به معاونت فرهنگي و پژوهشي بنياد سينمايي فارابي ارايه کنند.

اين جشنواره در راستاي توجه به ابعاد مختلف انقلاب اسلامي، معرفي ويژگي‌هاي ارزشمند اين قيام تاريخ ساز انساني و اسلامي، تلاش براي حفظ ارزش هاي انقلاب و معرفي آن ها به نسل‌هاي مختلف جامعه و همچنين ترويج پيام هاي انقلاب به جهانيان، اين مسابقه فيلمنامه نويسي برگزار خواهد شد.

پس از بررسي طرح ها توسط يک گروه کارشناسي ، به آثار برگزيده جوايزي اهدا مي‌شود و همچنين زمينه توليد برخي از آثار برگزيده نيز توسط بنياد سينمايي فارابي فراهم خواهد شد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
#55
برخي سازمان‌ها به فيلمنامه‌اي كه خودشان رد كردند؛ جايزه مي‌دهند
خبرگزاری فارس: 90/04/12 - 11:09 شماره:9004120364
«حميد بهمني» كارگردان سينما در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس درخصوص ساخت فيلم سينمايي «آن سوي اغما» گفت: امسال هنوز بودجه‌هايي كه بايد از سوي مراكز دولتي به ساخت آثار ارزشي اختصاص پيدا كند، داده نشده است؛ بنابراين هنوز بودجه‌‌اي براي شروع كار دريافت نكرده‌ايم.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
وي افزود: فيلمنامه «آن سوي اغما» به بنياد سينمايي فارابي،‌ حوزه هنري و بنياد شهيد ارائه شده است كه متأسفانه «بنياد شهيد» قبول نكرده است. من واقعاً نمي‌دانم چرا اين دوستان عزيز فيلمنامه را رد مي‌كنند ولي وقتي فيلم ساخته مي‌شود، در جشنواره فيلم فجر به آن جايزه مي‌دهند.
بهمني ادامه داد: «آن سوي اغما» كه فيلمنامه آن آماده است، با موضوع دفاع مقدس ساخته مي‌شود و اشاره‌اي هم به فتنه 88 دارد. اين فيلم مي‌گويد در حالي كه هنوز عده‌اي منتظر شهدايشان هستند، عده‌اي دنبال فتنه‌انگيزي و قدرت‌طلبي هستند.
فيلمنامه «آن سوي اغما» توسط حميد بهمني نگاشته شده است.
به گزارش فارس، «حميد بهمني» سال گذشته با فيلم دفاع مقدسي «گلوگاه شيطان» در بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر مورد تقدير قرار گرفت.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#56
صحبت درباره‌ي پروسه نگارش فيلم‌نامه سخت است
ایسنا: 9004-06160: كد خبر
اصغر فرهادي كه با فيلم «جدايي نادر از سيمين» موفق به كسب خرس طلاي جشنواره برلين شد و پس از آن به موفقيت‌هاي جهاني ديگري نيز دست يافت، هم‌زمان با آغاز اكران اين فيلم در انگليس به گفت‌وگو با «ديويد جنكينس» از نشريه «تايم اوت» لندن نشست.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان 39 ساله در پاسخ به اين سوال كه چه احساسي خواهد داشت اگر فيلم «جدايي نادر از سيمين» در آمريكا و با بازيگران خوش‌چهره هاليوودي بازسازي شود؟گفت: «تنها کنجکاو خواهم بود که حاصلش چه فيلمي خواهد شد. اگر چنين كاري انجام شود ترجيح مي‌دهم فقط ناظر باشم.چون حاصل کار متفاوت با اين فيلم خواهد بود.»

وي درباره پروسه نگارش فيلم‌نامه هم توضيح داد:« بخشي ازنوشتن فيلم‌نامه براي من کاملا شهودي وبخشي هم مانندطراحي يک معادله رياضي است. اين معادله در «جدايي نادر از سيمين» پيچيده‌تر از «درباره الي» بود. صحبت درباره پروسه نگارش فيلم‌نامه سخت است بيشتر از ناخوداگاه سرچشمه مي گيرد، در واقع لحظه‌ها و موقعيتهايي را که در ذهن دارم يادداشت مي‌کنم بي انکه مشخص باشد در چه داستاني از انها استفاده مي‌کنم. بعضي از اين يادداشت‌هاي پراكنده به تدريج در گذر زمان تداومي منطقي و به‌هم پيوسته وعلت و معلولي به خود گرفته و خميرمايه يک داستان مي‌شوند که ارام ارام شاخ و برگ پيدا مي‌کند.»

در اروپا بسياري از مردم زمانيكه نام سينماي ايران را مي‌شنوند، تصوير آثار تجربي، كم‌هزينه و شعرگونه‌اي چون «10» كيارستمي و «بادكنك سفيد» جعفر پناهي در ذهن‌شان نقش مي‌بندد. فرهادي با اشاره به اين نكته كه خودش هم دوستدار اين فيلم‌ها است،گفت:««جدايي نادر از سيمين» اگرچه يك داستان بومي است، اما فهم و درک ان براي تماشاگران غيرايراني دشوار نيست، هر تماشاگر از زاويه‌اي به تماشاي فيلم مي‌نشيند.»

وي ادامه داد:«نقطه مشترك بازخورد اين فيلم از سوي تماشاگران داخلي شايد اين است كه احساس نمي‌كنند به تماشاي فيلمي غريبه با زندگي‌شان نشسته‌اند، خودشان مي‌گويند انگار زندگي خود و يا نزديکانمان را بر پرده

مي‌بينيم.»

اين كارگردان سرشناس با اشاره به اينكه ساخت فيلم در ايران مستلزم هماهنگي با وزارت ارشاد است، ابراز عقيده كرد:«پيش از آنكه پروژه فيلم خود را كليد بزنيد، ابتدا بايد فيلم‌نامه مورد موافقت قرار گرفته و مجوز ساخت دريافت كنيد. اگر بخواهيد از مكان‌هاي عمومي و خيابان‌ها براي لوكيشن استفاده كنيد، بايد هماهنگ كنيد. محدوديت‌ها در ايران خيلي مدون، مشخص و خط کشي شده نيستند مثل آب‌وهواي پاييزي است؛ يك روز آفتابي يک روز باراني. شما بايد اميدوار باشيد شانستان يک روز آفتابي باشد.»

اصغر فرهادي كه براي گذراندن بورس پژوهشي در آلمان به‌سر مي‌برد، قصد دارد فيلم جديدش را بهار 2012 در آلمان و فرانسه بسازد.

اين پروژه فيلم داستان يك موقعيت اجتماعي و رابطه‌ي پيچيده‌ي يك دختر ايراني و پسري از شمال آفريقا است.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#57
آغاز نگارش فيلمنامه زندگي «شهيد ميثمي» پس از پايان تحقيقات
خبرگزاری فارس:گروه فرهنگي / حوزه سينما 90/04/13 - 15:43 شماره:9004130866
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس، «سيدفرهاد حسيني» دبير شوراي فيلمنامه انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس گفت: اين انجمن در سنوات گذشته بيشتر در جهت سياست‌گذاري حركت كرده است، اما در زمان فعلي و با اتفاقات تازه‌اي كه افتاده به اين جمع‌بندي رسيده‌ايم كه انجمن بايد وارد بحث بدنه سينماي دفاع مقدس و توليد شده و در حال حاضر هدف‌گذاري ما اين است كه انجمن با توليد حداقل سه فيلم در جشنواره فيلم فجر شركت نمايد.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
وي افزود: در همين راستا اين انجمن با تقويت شوراي فيلمنامه و دعوت از صاحب‌نظران و عوامل حرفه‌اي اين عرصه، تلاش كرده تا به مضامين با ارزشي در اين زمينه دست پيدا كند و سپس با تبديل آن‌ها به فيلمنامه زمينه توليد آثاري معنايي را در سينماي دفاع مقدس فراهم سازد.
وي افزود: در حال حاضر 10 طرح و فيلمنامه در قالب سريال و فيلم در حال بررسي در اين شورا است و در اين ميان قرارداد نگارش فيلمنامه «دلتنگي‌هاي عاشقانه» بر اساس زندگي «شهيد منوچهر مدق» و به نويسندگي «رضا اعظميان» نهايي شده است و در اين زمينه با استفاده از نظرات خانواده محترم آن شهيد، فيلمنامه در حال بازنويسي و تكميل است.
همچنين تحقيقات مقدماتي در خصوص زندگي «شهيد ميثمي» (نماينده امام(ره) در سپاه) نيز در حال انجام است كه بعد از آن كار نگارش فيلمنامه آغاز مي‌شود.
حسيني در ادامه گفت: يكي از راهكارهاي ما براي رسيدن به متون باارزش، در پيش گرفتن اقتباس از آثار باارزش در حوزه ادبيات دفاع مقدس است كه در همين رابطه تعدادي كتاب انتخاب شده و در حال بررسي در شوراي فيلمنامه است كه البته بر اساس يكي از كتاب‌ها كه مورد تأييد نهايي قرار گرفته، يك سريال در حال نگارش است.
سينماي دفاع مقدس در حال حاضر احتياج به نگاه و خون تازه دارد و به نظر مي‌رسد آن حمايت‌هاي لازم به عنوان يك سينماي ملي و خالص كه كاملاً سمت و سوي مردمي دارد، صورت نمي‌گيرد. در حالي كه لازم است تمام مسئولين ما و دستگاه‌هاي فرهنگي، در اين زمينه بسيج شوند.
سينماي دفاع مقدس باعث مي‌شود كه همواره فرهنگ‌هاي بيدارباش در جامعه طنين‌انداز باشد و از فراموشي ارزش‌ها جلوگيري شود.
دبير شوراي فيلمنامه انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در پايان گفت: در سال جاري 13 فيلمنامه بلند، 2 سريال، 15 طرح فيلمنامه، 4 طرح مستند، 3 طرح سريال و 2 طرح كوتاه وارد شورا شده و مورد بررسي قرار گرفته و 23 فيلم نيز از حمايت شهرك سينمايي انقلاب و دفاع مقدس برخوردار شده‌اند كه اسامي بعضي از اين فيلم‌ها عبارتند از: چاه پنجاه، بزن بريم بهشت، با چشمان بسته ببين و . . .
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی
#58
جشنواره فيلمنامه‌نويسي انقلاب به كشف انديشه‌هاي نو در سينما منجر مي‌شود
خبرگزاری فارس: 90/04/14 - 12:48 شماره:9004140637
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، «جابر قاسمعلي» تصريح كرد: به طور كلي هر جشنواره‌اي در ارتباط با فيلمنامه‌نويسي را بايد به فال نيك گرفت. اين گونه رويدادها فارغ از موضوعاتي كه دارند مي‌توانند به بدنه سينما در امر شناخت نيروهاي جديد و مستعد كمك كنند. اما اين شروع كار است، بنياد سينمايي فارابي و ساير سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط با سينما بايد پس از كشف اين چهره ها، شرايط را براي فعاليت آن‌ها و نگارش فيلمنامه فراهم كنند در اين صورت است كه جشنواره مي‌تواند به خوبي نقش خود را در حوزه فرهنگ ايفا كند.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
وي ادامه داد: پرداختن به مقوله تاثيرگذاري چون انقلاب اسلامي پس از گذشت 30 سال، فرصتي را فراهم مي‌كند تا فارغ از نگاه كليشه‌اي سال‌هاي گذشته، فضاهاي جديد و متفاوتي را تجربه كنيم.
قاسم‌علي با اشاره به ابعاد و لايه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي، اظهار داشت: اين مقوله بخش‌ها و شاخه‌هاي مختلفي را در بر مي‌گيرد كه بايد نگاهي دوباره و با تمركز بيشتر بر جزئيات كشف نشده آن داشت. مثلا اگر به شخصيت امام (ره) بنيان گذار انقلاب اسلامي مي‌پردازيم بايد سعي شود به جزئياتي اشاره كنيم كه تاكنون به آن‌ها اشاره نشده است.
اين فيلمنامه‌نويس تصريح كرد: پديده انقلاب اسلامي با حوزه‌هاي مختلفي از جمله حوزه‌هاي اجتماعي، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و غيره مرتبط است كه براي اينكه حق مطلب در مورد آن ادا شود نيازمند جريان سازي هستيم و شايد جشنواره فيلمنامه‌نويسي انقلاب اسلامي گامي در راستاي اين جريان‌سازي باشد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#59
برگزيدگان چهارمين جشنواره فيلم پليس
ایرنا: کد خبر: 30463731 (1896249) تاريخ انتشار : 14/04/1390 - 21:50
به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، در اين مراسم كه با حضور سيد'محمد حسيني' وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سردار 'اسماعيل احمدي مقدم' فرمانده نيروي انتظامي كشور، سردار 'بهمن كارگر' معاون اجتماعي تهران نيروي انتظامي، 'عليرضا افشار' معاون امور اجتماعي، فرهنگي و شوراهاي وزارت كشور و 'جواد شمقدري' معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، نفرات برتر در بخش فیلمنامه نویسی به شرح ذیل اعلام گردیدند:
* فيلمنامه نويسي
جايزه سوم و دوم جشنواره در اين بخش به ترتيب به 'ميترا مهندس پور' براي فيلمنامه
'گروگان' و 'بهمن شهروان' براي فيلم 'ديما برگرد' اهدا شد.
هيچ اثري در اين بخش حائز رتبه نخست نشد.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#60
مراكز ارزيابي فني و محتوايي فيلمنامه‌هاي ديني در كشور ايجاد شود
ایسنا: 9004-09576: كد خبر
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان،‌ فرهاد توحيدي ـ فيلمنامه‌نويس با بيان مطلب بالا افزود: مراكز ارزيابي فيلمنامه به لحاظ محتوايي و تكنيكي بايد در كشور ايجاد شود كه ضرورت وجود چنين مراكزي در عرصه فيلمنامه‌هاي ديني مضاعف است.

رييس هيات مديره خانه سينما افزود: فيلمنامه‌هاي ديني علاوه بر آن كه بايد به لحاظ ساختار و تكنيك قوي باشند از نظر محتوايي نيز بايستي غني باشند به خصوص اين كه مردم كشور ما نسبت به چنين موضوعاتي حساس هستند و اگر فيلمي ديني به لحاظ محتوايي ضعف داشته باشد با برخورد شديدي از جانب مخاطب روبه‌رو مي‌شود.

توحيدي با بيان اين كه فيلمنامه نويسان ديني علاوه بر دارا بودن اطلاعات و آگاهي‌هاي فني، بايد اعتقادات عميق ديني داشته باشند، يادآور شد: شايستگي‌هاي فني و اشرافيت بر تكنيك فيلمنامه نويس بايد با اعتقادات و باورهاي ديني او تلفيق شود تا او بتواند اثر تاثيرگذاري را در حوزه دين بنويسد.

رييس هيات مديره خانه سينما به دشواري هاي نگارش فيلمنامه هاي ديني اشاره كرد و گفت: مضامين ديني يكي از شاخه هاي مهم و گسترده در سينماست كه قواعد خاص خود را دارد.

وي مهمترين راهكار نگارش فيلم نامه هاي قوي ديني را اختصاص بودجه هاي پژوهشي از سوي مديران فرهنگي براي فيلمنامه نويسان دانست و اظهار كرد: اگر بودجه‌هاي تحقيقاتي لازم در اختيار فيلمنامه نويسان قرار گيرد تا آنها نسبت به موضوعات ديني اطلاعات و آگاهي هاي لازم را كسب كنند بخش مهمي از مشكلات فيلمنامه نويسي ديني در كشور ما حل مي شود، اما متاسفانه در كشور ما مديران وتهيه كنندگان فيلم ها چنين بودجه هايي را صرف نمي كنند، در نتيجه معمولا فيلمنامه هاي قوي هم در حوزه دين نوشته نمي شود.

رييس هيات مديره خانه سينما با اشاره به اينكه پاشنه آشيل فيلم هاي ديني در ايران، در اغلب فيلم ها، فيلمنامه است، تصريح كرد: وقتي بودجه هاي لازم براي پژوهش در اختيار فيلمنامه نويس قرار نگيرد چرخه فيلمنامه نويسي معيوب شكل مي گيرد و در اين چرخه معيوب نمي توان انتظار نگارش فيلم نامه قوي را داشت.

توحيدي به سريال مختارنامه به عنوان يكي از آثار قابل توجه در عرصه فيلم‌هاي ديني اشاره كرد و گفت: اگر چه پس از ديدن قسمت هاي اول مختارنامه به اين نتيجه رسيدم كه اين اثر در مقايسه با سريال امام علي(ع) پيشرفتي را در كارگرداني ميرباقري نشان نمي دهد و مختارنامه حركت رو به جلو محسوب نمي شود.

داور بخش فيلم نامه سومين سوگواره لحظه هاي عاشورايي ديالوگ هاي قوي سريال و بازي درخشان برخي بازيگران را از نقاط برجسته مختارنامه برشمرد و ادامه داد: برخي شخصيت هاي اين سريال مثل عبد الله بن زبير با بازي خوب رضا كيانيان خوب پرداخت شده و جزو نقاط برجسته سريال است اما ضعف هايي هم دارد كه نمي توان از آنها چشم پوشي كرد.

وي با بيان اينكه حوادث تاريخي-مذهبي كه در قالب فيلم ارايه مي شوند، همواره با اين مشكل روبه‌رو هستند كه قسمت هاي آينده آنها براي مخاطبانشان قابل حدس است، افزود: براي پيشگيري از چنين مشكلي بايد كارگردان با زاويه نگاه تازه اي قصه را طوري پيش ببرد تا براي تماشاچيان تازه و جذاب باشد.

توحيدي در ادامه به برگزاري سومين سوگواره لحظه هاي عاشورايي در مشهد اشاره كرد و آن را فرصتي ويژه براي خلق هنرهاي عاشورايي بر شمرد و گفت: در ميان جشنواره هاي متعددي كه در كشور ما برگزار مي شود سوگواره لحظه هاي عاشورايي فرصتي ويژه براي خلق آثار درخشان عاشورايي است كه اميد است با استمرار اين سوگواره و برگزاري اش در فواصل طولاني مدت اما مستمر، شاهد خلق آثار درخشاني در عرصه هنرهاي عاشورايي باشيم.
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
آگهی


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
در گوگل محبوب کنید :