درود مهمان گرامی! ( - ثبت نام)
شما هنوز ثبت نام نکرده اید؟ یا وارد حساب کاربری خود نشده اید! برای استفاده از تمامی امکانات انجمن لازم است ثبت نام کنید    
*نادان بمانید و جستجوگر *

اخبار از طرف شما
زمان کنونی: 26-7-1396، 10:25 عصر
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: G.Manager
آخرین ارسال: aseman_1_1
پاسخ 275
بازدید 42017

امتیاز موضوع:
  • 63 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار از طرف شما
#1
وقت بخیر
لطفاً هر خبری که مرتبط با فیلمنامه نویسی می باشد و از طرف تالار اعلام نشده، در اینجا به اطلاع دیگران برسانید.
ضمناً از باز کردن پستهای دیگر در این ارتباط، جداً خودداری فرمایید در غیر اینصورت حذف خواهد شد.
متشکریم
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
Page 19 (The above is first post of this thread)
 



    سایت های مرتبط
    • [url=http://muhammadfilmfestival.ir/fa/link/id/id=18]وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    • *شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
    تماس با ما
  • تهران، خیابان انقلاب، خیابان خارک، کوچه هاشمی فر، پلاک 15، طبقه ششم
    تلفن: 66748455
    فاکس: 66721717
    کد پستی: 1133835411
    پست الکترونیکی: Dabir@MuhammadFilmFestival.ir
حتي زمان شكست خوردن هم تسليم نشو71
پاسخ
 سپاس شده توسط majid-chesta ، roz
جشنواره رضوی برای انیمیشن و فیلم و فیلم  نامه بلند هم فراخوان داده البته از اسفند ماه

مهلت ارسال آثار تا 10 تیرماه 95 هست پس فرصت هست برای اطلاعات بیشتر در آدرس :
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
هر كجا اراده اي باشد راه هم هست
پاسخ
فراخوان هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار منتشر شد.

زمان‌بندی
مهلت ثبت‌ نام اثر در بخش «فیلم»، «فیلمنامه» و «نقد،مقاله و پژوهش‌های سینمایی»: حداکثر تا 15 آبان 95
مهلت ثبت‌ نام اثر در بخش «فیلم ما»، «تولیدات رادیویی»، «اقلام تبلیغی» و «لوح نگار»: حداکثر تا 10 آذر 95
تحویل اثر به دبیرخانه: حداکثر پنج روز پس از ثبت‌نام
اکران مرکزی (سینما فلسطین تهران): ۸ تا ۱۷ دی‌‌ماه ۹۵
اکران‌های مردمی (همه‌ی شهرها و روستاهای کشور): از آبان ۹۵ تا ۳۰ آبان ۹۶

قوانین عمومی
برای شرکت در جشنواره، ثبت نام در AmmarFest.ir و ارسال اصل اثر به دبیرخانه الزامی است.
آثار ثبت‌نامی، نباید در دوره های پیشین جشنواره شرکت کرده باشند.
فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه باید دارای فرمت ( H.264، حداقل ابعاد 1920*1080) باشند. (نحوه تهیه خروجی مذکور در اینجا)
اخذ تأییدیه از تهیه کننده جهت شرکت اثر در جشنواره بر عهده ثبت نام کننده است.
آثاری که تا 1 آبان 95 به دبیرخانه جشنواره برسند با نظر هیئت انتخاب، در اولین مرحله، وارد چرخه اکران مردمی می‌شوند.
دبیرخانه جشنواره با حساسیت نسبت به حفظ آثار، در اکران عمومی آن‌ها در دی‌ماه و بهمن‌ماه 95 در سراسر کشور مختار است، همچنین در صورت اعلام رضایت فیلمساز در فرم ثبت‌نام، امکان اکران مردمی آثار را در طول سال داراست.

بخش‌ها
الف) بخش فیلم

قالب‌ها
داستانی (کوتاه، نیمه‌بلند، ویدیویی و سینمایی)
مستند
پویانمایی و موشن‌گرافیک
کلیپ و نماهنگ
برنامه تلویزیونی (ترکیبی، گزارش، طنزِ ایستاده (استندآپ‌کمدی) و...)
فیلم‌نامه (طرح، سیناپس، فیلم‌نامه کامل)
لوح نگار (ابزارهای ارائه مثل اینفوکلیپ، پاورپوینت، پرزی و...)

موضوعات
همه‌ی آثاری که دارای رویکرد انقلاب اسلامی باشند با هر موضوعی می‌توانند در بخش رقابتی جشنواره شرکت کنند، ولی در هرکدام از بخش‌های فراخوان، موضوعاتی به‌عنوان اولویت‌های مدنظر جشنواره، پیشنهاد می‌شوند.

-    تاریخ معاصر ایران و جهان
تاریخچه معاهدات، مذاکرات و رویارویی‌های ایران و غرب
جریان ها و حوادث مهم اجتماعی سیاسی از مشروطه تا انقلاب اسلامی
تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، از جمله واقعه انفجار دفتر ریاست جمهوری و واقعه هفتم تیر
شخصیت‌های شاخص تاریخ سیاسی اجتماعی ایران
هنر انقلاب اسلامی (آثار، چهره‌ها، مراکز، وقایع و جریان‌ها)

-    فتنه سال 88
وقایع، ریزش‌ها و رویش‌ها در فتنه 88
فتنه 88 و فضای سیاسی- رسانه‌ای بین‌المللی 
فتنه 88 و همبستگی ضدانقلاب از سلطنت‌طلبان تا روشنفکری شبه دینی و...
شهدای مدافع حرم و مقابله با وتوی آرای مردم در فتنه 88

-    بیداری اسلامی و جهانی
بیداری اسلامی در تاریخ معاصر 
آرمان قدس و مبارزه با صهیونیسم جهانی
پیوندهای متقابل ایران و امت اسلامی 
جنبش‌های مقاومت در سوریه، نیجریه، کشمیر، نارداران، بحرین، عراق، یمن و...
بحران های اجتماعی، فرهنگی و نخبگانی در غرب
فرصت‌ها و تهدیدهای بیداری اسلامی در جهان اسلام

-    نقد درون‌گفتمانی
نقد منصفانه ناکارآمدی‌های دستگاه ها
چالش‌های عدالت اجتماعی در حوزه های گوناگون
جریان‌شناسی تکاثر و اشرافی‌گری
نقد فرهنگ عمومی در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و...
نقد فرهنگ مدیریتی و پاسخگویی مسئولان

-    جنگ نرم
حرکت های خودجوش مردمی (فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و...)
داشته ها و ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، علمی، سیاسی، اقتصادیِ جامعه دینی و انقلابی ایران
دستاوردها و فرصت های جمهوری اسلامی ایران
ظرفیت‌شناسی و بررسی تجربه‌های موفق مساجد انقلابی و تاریخ معاصر ایران
توطئه های داخلی و خارجی علیه انقلاب اسلامی (تحریم اقتصادی، تهاجم تبلیغاتی، حیازدایی و حجاب‌ستیزی، جنگ روانی، فضای مجازی و...)
مواجهه جریانات متحجر و مقدس‌نما با انقلاب اسلامی از شروع نهضت امام خمینی (ره) تاکنون
جنبش نرم‌افزاری در حوزه و دانشگاه، تحول در علوم انسانی و تلاش غرب‌زدگان در حوزه های آکادمیک و فرهنگی

-    اقتصاد مقاومتی
الگوهای سبک زندگی دینی در اقتصاد (قرض‌الحسنه، وقف، تعاون و...)
تجربه‌های اقتصاد مقاومتی در ایران و جهان
صنعت فرهنگ و آینده‌ی اقتصاد 
شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی
مصرف کالای داخلی (مباحث تاریخی، راهبردی و کاربردی)
آثار، عناصر و مراکز پیشرو در پیشرفت پس از انقلاب، از جهاد سازندگی تا فن‌آوری هسته‌ای

ب) بخش نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی
قالب‌ها
نقدها و مقالات سینمایی
پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های سینمایی

موضوعات
نقد و بررسی آثار جشنواره مردمی فیلم عمار
نقد آثار همسو با فراخوان و رویکردهای جشنواره عمار در سینمای ایران و جهان
بررسی و آسیب‌شناسی جشنواره مردمی فیلم عمار
نقد و بررسی سینمای ایران از منظر بازنمایی موضوعات
نقد و بررسی سازمان تولید و تماشا در سینمای ایران
تجربه‌های جهانی در حوزه تولید، توزیع و مصرف آثار سینمایی و هنری
مباحث نظری پیرامون فرم، قالب و محتوا در سینما

پ) بخش رادیویی
قالب‌ها
نمایش‌های رادیویی
روایت‌های داستانی صوتی
کلیپ‌های صوتی

موضوعات:
 موضوعات این بخش، مشابه موضوعات بخش فیلم است.

ت) بخش «فیلمِ ما» (نهضت تولید محتوای مردمی)
در این بخش، فیلم های مردمی رقابت می‌کنند. شما می‌توانید با هر نوع دوربین تصویربرداری یا تلفن همراه از سوژه‌های اطراف خود فیلم بسازید و در بخش «فیلمِ ما» شرکت کنید. جهت تولید یک اثر بهتر، می‌توانید از جزوه آموزشی فیلم‌سازی آسان کمک بگیرید.
قالب‌ها
کلیپ و نماهنگ
مستند
داستانی کوتاه

موضوعات
شهید ما
مسجد ما
مدرسه ما
محله ما
نمازجمعه ما
13 آبان ما
اکران مردمی ما
گوهرشاد ما (خاطرات کشف حجاب رضاخانی)
بازار ما 
گلزار شهدای ما

ث) بخش آگهی بازرگانی و اقلام تبلیغی
قالب‌ها
آگهی بازرگانی
تیزر تبلیغاتی
پوستر تبلیغاتی (اختصاصی آثار جشنواره)

موضوعات
آثار ادوار جشنواره مردمی فیلم عمار
تولیدات و کالاهای فرهنگ عمومی
مراکز تولید و توزیع کالاهای فرهنگی
کالاهای تجاری

اکران‌ مردمی
تاکنون فیلم های جشنواره عمار در محل های مختلفی مثل سینما، مسجد، مدرسه، دانشگاه، فرهنگسرا، خانه شهید، پارک، هیئت، پایگاه بسیج و... اکران شده است. دبیرخانه عمار برای هفتمین دوره از کسانی که علاقه مند به اکران فیلم های جشنواره در محیط خود هستند دعوت می‌کند تا از طریق تارنمای AmmarFest.ir در بخش اکران مردمی ثبت نام کنند.

اطلاعات دبیرخانه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار
نشانی: تهران، خ 16 آذر، پ 60، کد پستی: 1417973651
تلفن: 02188984616
سامانه پیامکی: 30001801
وب‌سایت: AmmarFest.ir
شبکه‌های اجتماعی: AmmarFest@
رقابت در هنر بی معناست (وودی آلن)
پاسخ
 سپاس شده توسط azade
آگهی
Sam Shepard بازیگر معروف آمریکایی و نامزد جایزه اسکار و بازی در فیلم های معروفی تو BlackThron و سریال Bloodline ، در سن 73 سالگی درگذشت.

یکی از بهترین نمایشنامه نویس های پست مدرن بود که تو دانشگاه های ادبیات انگلیسی درس داده میشه!

*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
با کمی شانس و تلاش، میتونی به همه چی برسی.
پاسخ
 سپاس شده توسط G.Manager
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
کتاب «سفر نویسنده؛ ساختار اسطوره‌ای در خدمت نویسندگان» کتابی است که بیش از همه مخاطب سینما و علاقه‌مندان به حوزه فیلنامه‌نویسی سراغش را خواهند گرفت.مخاطب در کتاب، سفری می‌کند اکتشافی، برای جست‌وجوی خطوط مبهم میان اسطوره‌ها و قصه‌نویسی مدرن.
«سفر نویسنده»
نویسنده: کریستوفر ووگلر
مترجم: محمد گذرآبادی
ناشر: مینوی خرد، چاپ سوم 1394
368صفحه؛ 24000تومان

****


کتاب «سفر نویسنده؛ ساختار اسطوره‌ای در خدمت نویسندگان» کتابی است که بیش از همه مخاطب سینما و علاقه‌مندان به حوزه فیلنامه‌نویسی سراغش را خواهند گرفت. این کتاب که بیش از همه تحت آرای روان شناس شهیر، کارل گوستاو یونگ و مطالعات اسطوره‌شناسی جوزف کمبل به رشته تحریر درآمده است در میان جامعه سینمایی جهانی کاملا شناخته شده است. مجله‌ی «اسپای» بعد از انتشار این کتاب آن را «انجیل جدید صنعت سینما» خواند، تهیه کنندگان و کارگردانان سینما به شدن از آن استقبال کردند و خیلی زود کتاب کریستوفر ووگلر به عنوان اثری راهنما برای نویسندگان هالیوود مطرح شد. «سفر نویسنده» سفری است که خود بیش از همه به فیلمنامه‌ای کامل شبیه است، که طی سفر فرآیند شکل گیری قصه و فیلمنامه را به شکلی مفید و عملی تشریح می‌کند.

مخاطب در کتاب «سفر نویسنده؛ ساختار اسطوره‌ای در خدمت نویسندگان»، سفری می‌کند اکتشافی، برای جست‌وجوی خطوط مبهم میان اسطوره‌ها و قصه‌نویسی مدرن. ووگلر در این کتاب عناصر مشابه این دو کهن الگو را بررسی کرده و در صدد ترسیم آن‌ها برآمده است، طوری که در فرجام اثر، بتواند ادعای نوشتن اثری مطلقا پراتیک را داشته باشد. اما مراحل 12 گانه سفر قهرمانی که کریستوفر ووگلر توصیف می‌کند، چه مراحلی است؟ این مراحل که در کتاب کریستوفر ووگلر مورد واکاوی و توصیف جدی قرار گرفتند در متن پاره‌ای که اکنون خواهید خواند، برجسته شدند.

ووگلر معتقد است همه قهرمانان در وهله‌ی نخست در دنیای عادی و گاه ملال آوری هستند که داستان از آنجا شروع می‎‌شود. تضاد این دنیا که در آغاز داستان با آن رو به رو هستیم، با دنیای پررنگ و شادابی که قرار است به آنجا برویم یکی از عناصر جذابی است که در بدایت امر مخاطب را جذب خود می‌کند. داستان جادوگر شهر اُز را فرض بگیرید و توصیفات نویسنده از شهر کانزاس، و بعد آن را با شهر اُز قیاس کنید. بخش دوم این سفر را ووگلر دعوت به ماجرا نام گذاری کرده است. در این بخش داستان قهرمان به ماجرای قصه دعوت می‌شود. برای نمونه کارآگاهی را فرض بگیرید که برای حل مسئله‌ای بغرنج و جنایتی پیچیده دعوت می‌شود. در اینجا قهرمان بی میل به رد دعوت فکر می‌کند تا سومین مرحله‌ی سفر قهرمان شکل بگیرد. قسمت معروف شمایی که ووگلر به ما معرفی می‌کند در بخش چهارم آن یعنی استاد  است. این کهن الگو شناخته شده‌تر از این حرف‌هاست که نیازی برای توضیح داشته باشد، اما همین قدر بس که معمولا در کنار قهرمان پیری برای هدایت و نوعی راهنمایی وجود دارد. وقتی قهرمان داستان می‌پذیرد وارد عرصه شود و متعاقبا از یکسری چالش استقبال می‌کند گویی از نخستین آستانه داستان عبور کرده است. نام این مرحله را ووگلر عبور از نخستین آستانه گذاشته است. در چالشی که قهرمان با آن  رو به رو خواهد شد و گاه طی این چالش، در جایی که معمولا در فیلم‌های وسترن کافه است، قهرمان با دوستان و دشمنانی آشنا می‌شود و  آزمون‌هایی هم بر سر راهش قرار می‌گیرد. این مرحله آزمون‌ها، متحدان و دشمنان نام گذاری شده. اولین چالش بزرگ، و مانع خطرناک دربرابر قهرمان داستان راهیابی به ژرف‌ترین غار نام گذاری شده و ترسی که از این نبرد سر بیرون می‌آورد لحظه‌ی تنش و تعلیق دوچندان داستان را به وجود می‌آورد که آزمایش نام گرفته. در اینجا می‌توان از محبوس بودن یونس پیامبر در شکم نهنگ مثال آورد. نجات از این چالش بزرگ در قصه‌های اسطوره‌ای، فولکلور و البته داستان‌های مدرن همیشه با پاداش همراه بوده است تا قهرمان داستان راه رفته را برگردد و به مسیر بازگشت بیندیشد. لحظه‌ی دوباره‌ی مرگ و زندگی در مسیر بازگشت قهرمان مرحله تجدید حیات را به وجود می‌آورد و در آخر بازگشت قهرمان به دنیای اولیه داستان یا همان دنیای عادی ذیل بخش بازگشت با اکسیر تقسیم بندی شده است.

چکیده ووگلر در این باب  حتما به کارتان می‌آید، و آن اینکه؛ قهرمانان در دنیای عادی معرفی می‌شوند، جایی که دعوت به ماجرا را دریافت می‎‌کنند. آن‌ها در آغاز بی میل‌اند و پاسخ آن‌ها رد دعوت است، اما از طرف یک استاد تشویق می‌شوند به عبور از نخستین آستانه و وارد دنیای ویژه می‌شوند، جایی که با آزمون‌ها، متحدان، و دشمنان رو به رو می‌شوند. بعد از راهیابی به ژرف‌ترین غار، از دومین آستانه عبور می‌کنند جایی که آزمایش را پشت سر می‌گذارند. آنگاه پاداش خود را به چنگ می‌آورند و در مسیر بازگشت به دنیای عادی مورد تعقیب قرار می‌گیرند. آن‌ها از سومین آستانه عبور می‌کنند و نوعی تجدید حیات را از سر می‌گذرانند، و از رهگذر این تجربه دگرگون می‌شوند. در آخر، آن‌ها در مرحله‌ی بازگشت با اکسیر، با خود عطیه یا گنج ارزشمندی را برای دنیای عادی می‌آورند.

چیزی که خواندید راهنمای عملی کریستوفر ووگلر برای سفر قهرمان است. در این میان کریستوفر ووگلر نویسنده‌ی کتاب «سفر نویسنده؛ ساختار اسطوره‌ای در خدمت نویسندگان» این سفر را به هفت کهن الگو تقسیم می‌کند. او معتقد است در تمامی این سفرها مخاطب همیشه با قهرمانی طرف است که شخصیت محوری قصه‌ است، استادی که هادی ِ این قهرمان است و او را راهنمایی می‌کند، نگهبان آستانه که  به نوعی او را مورد آزمون قرار می‌دهد تا ببیند می‌تواند در برابر چالش‌های احتمالی بایستد یا خیر، شخصیت منادی که قهرمان را به ماجراجویی‌های قصه فرامی‌خواند، کاراکتر متلون که احتمالا قهرمان را گمراه می‌کند، «سایه» که گویای تاریک‌ترین امیال خوانندگان قصه است و در نهایت شخصیت دغلباز که کاراکتری معمولا لوده است و سعی دارد قهرمان را متوجه پوچی جهانی که در پی آن است بکند.

این کتاب اثر تحلیلگر داستانی است که توانسته توجه کارگردانان و تهیه کنندگان هالیوود را به شدت به سوی اثرش جلب کند، تنها به این خاطر که کتاب او به غایت مفید، کاربردی و متناظر با اهداف سینماگران است. ووگلر در کتاب پیش رو سراغ نمونه‌های معروفی از سینمایی‌های تراز اول هالیوود هم رفته است تا مخاطب در عین حال که با تئوری ووگلر آشنا می‌شود، بتواند این تئوری را روی آثار سینمایی معروف نیز پیاده کند. «تایتانیک»، «جنگ ستارگان»، «شیر شاه»، «فول مانتی» یا شاهکار کوئنتین تارانتینو یعنی «داستان عامه پسند» فیلم‌هایی است که ووگلر با مثال آوردن از آن‌ها ابزارهای اسطوره شناسی و سفر قهرمانی که پیش از این سخنش رفت را در این آثار مورد واکاوی قرار می‌دهد. او آن قدر از طرح شماتیک معروفش مطمئن است که به مخاطب پیشنهاد می‌دهد طی مطالعه این کتاب، یک فیلم به دلخواه خودش انتخاب کند و ساختار توصیف شده از سوی ووگلر در این کتاب را متناظر با فیلم انتخابی خودش بررسی کند.

چنانچه مخاطب سینما هستید و از آن مهمتر در پی نگارش فیلنامه و علاقه‌مند به ترفندهای عملی فیلمنامه نویسی به یقین کتاب «سفر نویسنده؛ ساختار اسطوره‌ای در خدمت نویسندگان» به کارتان خواهد آمد، همچنان که سال‌هاست این کتاب در غرب، راهنمای عملی مناسبی برای تحریر فیلمنامه به حساب می‌آید.
به نقل از الف


*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
پاسخ
 سپاس شده توسط joker2008 ، G.Manager


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
در گوگل محبوب کنید :