درود مهمان گرامی! ( - ثبت نام)
شما هنوز ثبت نام نکرده اید؟ یا وارد حساب کاربری خود نشده اید! برای استفاده از تمامی امکانات انجمن لازم است ثبت نام کنیدیا info@scenario.ir    
*نادان بمانید و جستجوگر *

اخبار از طرف شما
زمان کنونی: 15-9-1395، 03:50 صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: G.Manager
آخرین ارسال: Mohammad Ali
پاسخ 273
بازدید 36904

امتیاز موضوع:
  • 58 رأی - میانگین امتیازات: 3.79
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار از طرف شما
#1
وقت بخیر
لطفاً هر خبری که مرتبط با فیلمنامه نویسی می باشد و از طرف تالار اعلام نشده، در اینجا به اطلاع دیگران برسانید.
ضمناً از باز کردن پستهای دیگر در این ارتباط، جداً خودداری فرمایید در غیر اینصورت حذف خواهد شد.
متشکریم
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#2
وقت بخير

دوستان

لطفاً‌ اخباري را كه مي خواهيد اعلام بفرماييد( و از طرف تالار اعلان نشده است) حتماً‌در اين تاپيك درج بفرماييد. لطفاً‌ براي هر خبر يك تاپيك جدا باز نكنيد. اخبار در يك تاپيك تا قابل مشاهده بصورت جمعي باشند.

لطفاً‌فراموش نشود!!!!
به فیلمنامه نویسی ارج نهیم و علاقه مندانش را تشویق نماییم


پاسخ
#3
روز شنبه پنجم فوریه ۲۰۱۱ مراسم اهدای جوایز اتحادیه نویسندگان آمریکا (شرق و غرب) در شهرهای نیویورک و لس آنجلس برگزار شد و برترین نویسندگان سال ۲۰۱۰ معرفی شدند:

بهترین فیلمنامه اریژینال:

"تلقین" - کریستوفر نولان

بهترین فیلمنامه اقتباسی:

"شبکه اجتماعی" - آرون سورکین

بهترین فیلمنامه ویدیو گیم:

"حرفه حشاشین: اخوت" - ایتان پتی، نیکلاس گریم‌وود، مت ترنر ـ فیلمنامه نویس اصلی: جفری یوهالم

سایر برندگان:
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*

نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
آگهی
#4
میشه راجع به اخبار اینجا اظهار نظر کرد یا نه؟

اگر میشه :

چیزی که با خوندن این خبر درد دلمو تازه کرد این بود که اگر یه ایرانی فیلمنامه تلقین رو مینوشت(یا چیزای مشابهش مثل ماتریکس - آواتار و ... و ...) هرجا میبرد اگر مسخره اش نمیکردن میگفتن این چرت و پرتا چیه .... خیلی ...تخیلیه و .....

آدم از این خیلی میسوزه
پاسخ
#5
سيدمحمود رضوی تهیه کننده سینما گفت: فیلمنامه فيلم سينمايی شهيد «محمدحسن نظرنژاد» با محوريت دو عمليات خيبر و كربلای پنج درحال نگارش است و ساخته خواهد شد.
سيدمحمود رضوی تهیه کننده سینما وتلویزیون در گفتگو با خبرنگار سينمايی هنرنیوز اظهارداشت: پروژه سینمایی شهيد«محمدحسن نظرنژاد» در مرحله نگارش قراردارد و فيلمنامه آن توسط «حسين تراب‌نژاد» نوشته می شود.
وی افزود: سيدحسين بيضايی نويسنده كتاب «بابانظر» كه يكی از دوستان اين شهيد نيز بوده‌اند، به عنوان مشاور فيلمنامه در نگارش و تحقيقات با ما همكاری دارند و فكر می ‌كنم نگارش فيلمنامه ظرف 2 ماه آینده تمام شود.
تهیه کننده درباره الی تصریح کرد: هم‌زمان با نوشتن شده فیلمنامه در حال بررسی برای انتخاب كارگردان فیلم نیزهستيم و با كارگردانان سينمای دفاع مقدس مشغول مذاكره هستيم.
رضوی خاطرنشان کرد: اين فیلم دو عمليات شاخص خيبر و كربلای پنج را که این شهید بزرگواردرآن شركت داشته‌ به تصوير می‌كشد و ما هنوز نام مشخصی برای فیلم انتخاب نكرديم.
وی با اشاره به اینکه این فیلم صرفا یک فیلم زندگی نامه ای نیست ابرازداشت: فيلم سينمايی شهيد «محمدحسن نظرنژاد» كاری جنگی و دفاع مقدسی است و به قبل و بعد از جنگ نمی‌پردازد و اقتباسی از كتاب «بابانظر» نيست و تمام تلاش ما اين است كه فيلم امسال به مرحله توليد برسد و با اتمام نگارش فيلمنامه تقاضای پروانه ساخت آن ارائه می‌شود.
رضوی درپایان درخصوص اکران فیلم «خیابان‌های آرام» ساخته«کمال تبریزی» گفت: این فیلم بعد از نمایش در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای گرفتن پروانه نمایش به اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد ارائه شده و ما منتظردریافت پروانه نمایش عمومی این فیلم هستیم تا هرچه سریع تر فیلم اکران عمومی شود.
به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز؛ فیلمبرداری فیلم «خیابان‌های آرام» ساخته«کمال تبریزی» به شکل کامل در کشور ارمنستان انجام شده و نیکی کریمی در آن در نقش خبرنگار یک برنامه تلویزیونی جلوی دوربین رفته است. حسن معجونی، لعیا زنگنه، محمدرضا فروتن، رضا داود نژاد همراه با عیسی یوسفی‌پور، عباس توفیقی، سوگل قلاتیان، امیر زمستانی، پیام عبدالهیان، آفاق میرقاسمی، هستی مهمائی، محسن رمضانی، بهنام وطن، پارمیدا شوقی، زهرا طاهری منش، مینه لی هاکوپیان دیگر بازیگران فیلم کمال تبریزی هستند.
بنابراین گزارش حبیب رضایی مسئولیت انتخاب بازیگران را بر عهده داشته ، فیلم بر اساس فیلمنامه‌ای از «کامبوزیا پرتویی» جلوی دوربین «علی محمد قاسمی» رفته و مجری طرح آن «محمد صادق آذین» و مدیر تولید آن «آناهید آباد» هستند.

منبع:هنر نیوز
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
#6
خبرگزاری پانا اعلام کرد که شادمهر راستین به همراه یک گروه دو نفره،پس از یک سال تحقیق نگارش فیلمنامه "لالایی" به پایان رساند و قرار است منیژه حکمت طی دو ماه آینده آن را جلوی دوربین ببرد.
منیژه حکمت درباره این فیلم به خبرگزاری پانا گفت:"هدف ما از ساخت فیلم سینمایی "لالایی" کوشش برای ثبت و بازگویی چند جانبه فرهنگ و سنت ایرانی است".او در ادامه این گفتگو اذعان کرد که فیلم برداری بخش مستند فیلم که 30 درصد کل پروژه است طی یک سال گذشته در ایران،افغانستان،تاجیکستان،سمرقند و بخارا انجام شده و قسمت داستانی آن قرار است در عراق،افغانستان و استان های خراسان و کردستان فیلم برداری شود.

منبع:پانا نیوز
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
آگهی
#7
فهرست نامزدهای دریافت جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک اعلام شد و فیلمنامه جدایی نادر از سیمین در میان نامزدهای دریافت جایزه قرار گرفت.
در پی تداوم موفقیت‌های بین‌المللی جدیدترین فیلم فرهادی، این اثر درخشان در چهار بخش بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد نامزد دریافت جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک شد.
 
فهرست نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلمنامه:
ـ جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی)
ـ شب متروک (یونگ سئونگ هیون)
ـ ارواح خاموش (دنیس آساکین)
ـ سوخت (الکسی بالابانوف)
ـ روزی روزگاری در آناتولی (ارکان کسال، ابرو جیلان و نوری بیلگه جیلان)
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
#8
مسعود جعفری جوزانی نگارش فیلمنامه "کوروش کبیر" را به پایان رساند و درخواست پروانه ساخت این فیلم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد.
 
علی معلم،‌تهیه‌کننده این فیلم، در گفتگو با خبرگزاری‌های داخلی اعلام کرد که تحقیق و پژوهش در زمینه زندگی کوروش بزرگ یک سال طول کشید و در این تحقیقات از منابع موجود در ایران و آمریکا استفاده شده است. او با تأکید بر این نکته که بخشی از تاریخ ایران را دشمنان این کهن بوم و بر نوشته‌اند افزود، "در این فیلمنامه سعی شده از مستندات تاریخی استفاده شود و خط سیر داستان به گونه‌ای است که از کاخ اکباتان و کابوس آستیاگ شروع می‌شود و با کشته شدن کوروش بزرگ به پایان خواهد رسید."
به گفته علی معلم، دکتر عبدالکریم یونسی و فتح‌اله جعفری جوزانی تحقیقات و پژوهش این فیلمنامه را انجام دادند و نگارش فیلمنامه بر عهده مسعود جعفری جوزانی است.
او درباره شخصیت‌های داستان می‌گوید، "به جز کوروش ۲۰ پرسوناژ ایفای نقش‌های اصلی را برعهده دارند و به دلیل پخش جهانی برای ایفای نقش کوروش بزرگ، یکی دو نقش اصلی دیگر و تعدادی از نقش‌های فرعی از بازیگران بین‌المللی استفاده خواهد شد." او در پایان متذکر شد که به دلیل از بین رفتن بناهای آن دوره، برای بازآفرینی ساختمان‌ها و شهرهای دوران هخامنشی از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای استفاده خواهد شد.
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
#9
داستان در سینمای دفاع مقدس هرگز تمام نمی شود و خاطرات هریک از افراد حاضر در جنگ گنجینه های تمام ناشدنی است که حوزه هنری روی این گنج نشسته است
بنابر گزارش پایگاه خبری تحلیلی سوره سینما ، داوود امیریان ، نویسنده ادبیات دفاع مقدس ضمن بیان این مطلب گفت : اکثر نویسندگان و شاید بتوان گفت همه آنها دوست دارند که کتابشان مورد اقتباس واقع شود ، اما متاسفانه در کشور ما هنوز اطمینان به همدیگر وجود ندارد .
وی افزود : در حالت کلی سینمای اقتباسی ما بحران زده است و عمر اقتباس در این سینما بسیار کم .
نویسنده «ایرج خسته است» تشریح کرد : ما بعد از انقلاب به تعداد انگشت های یک دست هم اثر ارزنده اقتباسی نداشتیم . در دهه 30 فیلم هایی از روی نوشته های منوچهر مطیعی ، حسین قلی خان مستعان و فردی که با نام ح.حمید تخلص می کرد و نوشته هایش پاورقی روزنامه های صبح آن زمان بود ، فیلم هایی ساخته شد .
امیریان ادامه داد : «گاو» مهرجویی از روی کتاب غلامحسین ساعدی ، نخستین اثر اقتباسی ارزنده آن زمان بود. امیر ارسلان نام دار، فیلمی از روی کتاب طوطی ذکریا هاشمی ، فیلم آقای هالو که کتابش را خود علی نصیریان نوشته بود و امثال اینها اندک مواردی از این دست بود . این روند بعد از انقلاب کند شد ، تا جایی که در سال 65 دوباره ناصر تقوایی دست به اقتباسی عظیم زد و ناخدا خورشید را با برداشتی آزاد ساخت .
نویسنده «رفاقت به سبک تانک» عنوان کرد : این روند دوباره کند شد و همچنان مهرجویی سردمدار جریان حضور ادبیات در سینما ماند تا به چند سال پیش رسیدیم و جشنوراه فجر با گذاشتن بخش فیلمنامه اقتباسی نگاهی دوباره به این مقوله انداخت . در آن سال من به خاطر «نفوذی» دیپلم افتخار گرفتم و «چهل سالگی» برنده سیمرغ بلورین شد .
وی خاطر نشان کرد : همانگونه که دیدیم سیمرغ بلورین جشنواره تا حد زیادی مخاطبان کتاب «چهل سالگی» ناهید طباطبایی را بالا برد . این دقیقا همان اتفاقی است که در سینمای امریکا و اروپا به شدت رواج دارد و ادبیات ما از این نعمت سینما بی بهره است .
وی به راهکار خوبی اشاره کرد و گفت : خوب است در برخی موارد از ایده ها و تجربیات ارزنده دیگران استفاده کنیم . در امریکا و اروپا نویسندگانی مانند استیون کینگ داریم ، که قبل از چاپ کتاب ، یک فصلش را در روزنامه چاپ می کنند و پیشاپیش حق سینمایی آن را می فروشند . چرا نباید در ایران چنین کاری بکینم !
نویسنده «مین نخودی» هر دو گروه نویسنده و سینماگران را مقصر دانست و گفت : یکی از مشکلات این است که نویسندگان ما تصویری نمی نویسند . داستان نویسان ما شخصیت پردازی تصویری نمی کنند .
نویسنده «خداحافظ کرخه» ادامه داد : از سویی دیگر سینماگران ما هم بسیار تنبل و بی سواد هستند. ما معدود کارگردان های فهیمی داریم ، که مطالعه کنند و کتاب شناس باشند .
نویسنده «آقای شهردار» تشریح کرد : مثلا حوزه هنری گنجینه کتاب های خیلی خوبی دارد ولی اتفاق بد سینمای کنونی ما این است که همه می خواهند کارگردان مولف باشند و به اشتباه تصور می کنند که اگر خودشان فیلمنامه بنویسند مولف محسوب می شوند . این دیدگاه صد در صد غلط است و مثلا ما آلفرد هیچکاک را در همه حال یک کارگردان مولف می دانیم ، با اینکه خودش فیلمنامه هایش را نمی نویسد !
امیریان افزود : این تفکر غلط چنان در فضای عمومی سینما تعمیم پیدا کرده که روی دست مزد فیلمنامه نویس هم تاثیر گذاشته و اگر هم کاگردانی حاضر شود خودش زحمت نوشتن را نکشد و به سراغ متخصص برود ، تنها 5 میلیون تومان برای آن هزینه می کند . این قیمت در شرایطی اتفاق می افتد که یک بازیگر نه چندان حرفه ای سینما به راحتی 50 میلیون تومان دست مزد می گیرد .
نویسنده «مترسک مزرعه آتشین» ادامه داد و گفت : شرایط کنونی سینما ، کارگردانان و سینماگران را به سمت بازیگر محوری کشانده است و این گونه است که وقتی از تماشای فیلمی که چندین و چند ستاره داشت بیرون می آییم ، متوجه می شویم که فیلم اصلا داستان خاصی و یا اصلا داستان نداشت . این حقیقت تاسف باری است که پیش تولید خیلی از فیلم های ما بدون داشتنم فیلمنامه شروع می شود .
داوود امیریان معتقد است : ما باید متعادل و دو جانبه به قضیه بنگریم . نویسندگان نباید گارد بگیرند و بخواهند که کتابشان عین به عین فیلم شود . فیلم تا کتاب دو دنیای متفاوتند و زمین تا آسمان فرق دارند . نمونه مشهور این اتفاق ، «هری پاتر» است که همگی تفاوت کتاب ها و فیلم هایش را خوب متوجه شده ایم .
وی افزود : از سویی دیگر سینماگران هم نباید بی انصاف باشند و مزد زحمت 3 ساله نویسنده یک کتاب را یک دهم مزد بازیگر یک تله فیلم تلویزیونی قرار دهند .
این نویسنده راه کارهای جالبی در این باره دارد و می گوید : همه می دانیم که سینمای ما مشکل داستان دارد و تا زمانی که کارگردان خودش مطلب می نویسد هیچ بهبودی حاصل نخواهد شد . لذا بهتر است به جای صد فیلم بی داستان در سال ، 10 فیلم بسازیم ، ولی دستمزد بازیگران را سرشکن کرده و به نویسنده مثلا 20 میلیون تومان بدهیم . شما فکر می کنید وقتی «کلیدر» را از محمود دولت آبادی خواستند تا فیلمش را بسازند و گفت یک میلیارد آن را می فروشد ، حقیقتا به این پول نیاز داشت ! نه . او این کار را کرد و این حرف را گفت تا ارزش متن اولیه و ارزش مولف حقیقی را به سینماگران یادآوری کند .
امیریان در پایان به مسایل خوبی اشاره کرد و گفت : داستان در سینمای دفاع مقدس هرگز تمام نمی شود و خاطرات هریک از افراد حاضر در جنگ گنجینه های تمام ناشدنی است که حوزه هنری روی این گنج نشسته است . اگر دو طیف نویسندگان و سینماگران با حسن نیت باهم روبه رو شوند و پس از رفع تنبلی ، مشکل پول خرج کردن برای ادبیات سینما را حل کنند ، درخشش این گنج چشم همه را به خود جلب خواهد کرد .


نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
آگهی
#10
محمدرضا گوهری در حال نگارش سناریوی مجموعه ای با عنوان «راز ماندگاری» است که مروری بر زندگی استاد محمود فرشچیان ارائه میدهد.

شبکه ایران: محمدرضا گوهری که طرح اصلی فیلمنامه تازه ترین فیلم رضا میرکریمی یعنی «یه حبه قند» به او تعلق دارد در تازه ترین فعالیت فیلمنامه نویسی خود تصمیم گرفته فیلمنامه ای براساس زندگی استاد محمود فرشچیان بنویسد.
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
این فیلمنامه برای ساخت یک مجموعه تلویزیونی با عنوان «راز ماندگاری» به کار خواهد رفت که هنوز مشخص نیست کار ساخت آن به چه کسی واگذاری میشود.

تهیه کنندگی این مجموعه برعهده محسن طباطبایی پور بوده و به احتمال زیاد نقش استاد محمود فرشچیان در آن را جمشید مشایخی ایفا خواهد کرد!

روح ا.. صدیقی در نگارش فیلمنامه «راز ماندگاری» به گوهری کمک خواهد کرد.
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
#11
نویسنده شهر دقیانوس: سه سال كار تحقیقاتی پشتوانه فیلمنامه است
تهران - یكی از نویسندگان مجموعه تلویزیونی "شهر دقیانوس" با بیان اینكه برای نگارش فیلمنامه این اثر سه سال كار تحقیقاتی انجام شده است، گفت: در پایان این مجموعه، مردم جیرفت به حفاظت از آثار تاریخی شهر خود می‌پردازند.

"محمدرضا هاشمیان" روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: اگر قرار باشد یك نویسنده درباره موضوعات تمدنی و تاریخی اثری مكتوب تهیه كند باید تحقیق را پشتوانه كار خود قرار دهد.
وی در این رابطه به تاراج میراث فرهنگی جیرفت كه حدود 10 سال پیش در این منطقه روی داد اشاره كرد و گفت: در آن زمان بسیاری از روزنامه‌ها موضوع غارت میراث فرهنگی این منطقه توسط حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان آثار باستانی را منعكس كردند.
نویسنده مجموعه تلویزیونی "شهر دقیانوس" در ادامه خاطر نشان كرد، از حدود 10 سال پیش كه غارت میراث فرهنگی جیرفت بازتاب بسیاری در رسانه‌ها داشته، به دنبال راهی برای تصویری كردن این موضوع بوده است.
هاشمیان افزود: مبنای این سریال آگاهی دادن به مردم است زیرا اتفاقاتی كه در جیرفت در حوزه غارت میراث فرهنگی رخ داد، ناشی از نبود آگاهی و مشكلات اجتماعی و معیشتی بود كه ساكنان این منطقه به آن دچار بودند.
وی ادامه داد: فیلمنامه این اثر مبتنی بر مستندات تصویری سازمان میراث فرهنگی و واقعیت‌هایی است كه بخشی از آن در روزنامه‌های آن زمان منعكس شدند.
این نویسنده آثار تلویزیونی درباره برخی اعتراض‌های مردم جیرفت به "شهر دقیانوس" گفت: بهتر است مردم این خطه سعه صدر داشته باشند زیرا در ادامه داستان این فیلم شاهدیم كه مردم این شهر برای حفاظت از آثار باستانی منطقه تلاش خواهند كرد.
هاشمیان در ادامه گفت: موضوع حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیاء عتیقه اختصاص به جیرفت ندارد و در اقصی نقاط ایران قابل پیگیری است اما در این مجموعه تلاش شده است تا با به تصویر كشیدن ویژگی‌های جغرافیایی و بومی استان، داستان سریال با شهر جیفرت و تمدن این منطقه پیوند بخورد.
وی افزود: برای نمونه در این فیلم مشكلات اجتماعی جیرفت مانند خشكسالی، وضعیت كشاوری، جایگاه بزرگان خاندان در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی، مواد مخدر و بیكاری به تصویر كشیده شود.
نویسنده سریال " اولین شب آرامش" در ادامه گفت: مشكل قاچاق اشیاء عتیقه در جیرفت زایده یك مشكل اجتماعی است كه در خشكسالی 10 ساله در این منطقه و از بین رفتن كشاورزی آغاز می‌شود و در ادامه به مساله قاچاق مواد مخدر می‌رسد.
هاشمیان افزود: تحقیقاتی كه پیش از نگارش فیلمنامه انجام شد، نشان می‌داد كه خشكسالی در جیرفت سبب شد تا برخی افراد به دلیل فقر به سمت اعتیاد و مواد مخدر كشیده شوند.
وی ادامه داد: كشف آثار باستانی در این منطقه و مقابله نیروی انتظامی با موضوع قاچاق مواد مخدر در جیرفت سبب شد تا برخی افراد به خرید و فروش اشیاء عتیقه روی بیاورند.
نویسنده " شهر دقیانوس" افزود: در این سریال تلاش شده است تا ریشه های اجتماعی پیدایش معضل اعتیاد و قاچاق اشیاء فرهنگی به تصویر كشیده شود.
وی در عین حال موضوع اعتیاد را مخصوص به منطقه جیرفت ندانست و گفت: اعتیاد معضل كل كشور است و نمی‌توان به بهانه اینكه یكی از شخصیت‌های داستان "شهر دقیانوس" مشكل اعتیاد دارد، به آن ایراد وارد كرد.
هاشمیان درباره گویش‌های مردم جیرفت و اینكه برخی معتقدند كه گویش شخصیت‌های داستان ارتباط چندانی با مردم این شهر ندارد نیز گفت: شهرستان جیرفت از سمت شرق به سیستان و بلوچستان، از جنوب به بندرعباس و از شمال به كرمان ارتباط دارد و در این منطقه گویشی تركیبی از بلوچ، كرمانی و بندری دیده می‌شود. اینكه لهجه‌های مختلفی در این سریال به كار رفته است به خاطر بافت انسانی موجود در جیرفت است.
نویسنده " شهر دقیانوس" در ادامه ظاهر این مجموعه تلویزیونی را متفاوت از سریال‌های معمول شبكه های سیما عنوان كرد و گفت: در چند سال اخیر آثار تلویزیونی بیشتر مبتنی بر ذهن‌ نویسنده و داستان پردازانه بودند اما " شهر دقیانوس" بر مبنای واقعیت به فیلم تبدیل شده است.
هاشمیان افزود: از آنجا كه این اثر یك مستند داستانی به شمار می‌رود، طبیعی است كه برای عهده‌ای حساسیت‌زا باشد.
وی هدف سازندگان این مجموعه را ارتقای فرهنگ عمومی مردم در صیانت از میراث فرهنگی این مرز و بوم ذكر كرد.
مجموعه تلویزیونی "شهر دقیانوس" به كارگردانی مهرداد خوشبخت، تهیه كنندگی ناصر عنصری و نویسندگی محمدرضا هاشمیان و بیژن میرباقری روزهای زوج از شبكه یك سیما روی آنتن می‌رود.
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
#12
نويسنده سريال "قلب يخی" كه فيلمنامه سری قبلی اين فيلم را نوشته بود، خبر از نوشتن فيلمنامه فصل سوم اين اثر داد.

حامد عنقا فيلمنامه نويس سريال "قلب يخی" گفت: همان طور كه در گفتگوی گذشته موضوع نوشتن فيلمنامه سری جديد قلب يخی مطرح شد، تقريباً طرح كلی فصل سوم فيلمنامه "قلب يخی" انجام شده و تلاش می كنم تا هر چه سريع‌تر نوشتن فصل سوم اين فيلم نامه را به پايان برسانم.

وی درخصوص محتوای فصل سوم "قلب يخی" افزود: قصه و حال و هوای فصل سوم نيز به نوعي در همان راستا و ادامه قبلی بوده و با اين تفاوت كه فضاهای جديدتر و موضوعات متفاوتی در آن مطرح می‌شود كه با حضور بازيگران جديد تكميل خواهد شد.

عنقا درخصوص همكاری با كارگردان و تهيه كننده فيلم گفت: سعی می‌كنيم با تفاهم با دوستان سازنده فيلم هر چه زودتر اين فيلمنامه را به پايان برسانم. گر چه هنوز زمان مشخص و قطعی برای اعلام پايان آن نمی‌توانم اعلام كنم، اما به زودی فصل سوم را به پايان خواهم رساند.

وی به نوشتن فيلمنامه اين فيلم به تنهايی اشاره و خاطرنشان كرد: فيلمنامه سری‌های پيشين اين فيلم را به تنهايی نوشته‌ام و فصل سوم را نيز خود به تنهایی خواهم نوشت.
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
آگهی
#13
كتاب «بوطیقای ارسطو برای فیلمنامه‌نویسان» نوشته مایکل تی‌یرنو با ترجمه محمد گذرآبادی از سوی نشر ساقی به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران(ايبنا)، گذرآبادی گفت: اين كتاب را ارسطو 300 قبل از ميلاد به زبان يونانی نوشته است. «بوطیقای ارسطو» تاكنون چهار بار به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

وی افزود: برای ترجمه دوباره اين كتاب هر چهار ترجمه منتشر شده و دو ترجمه انگليسی اين اثر را مطالعه و مقابله كردم تا برای ترجمه مجدد آنرا به روز كنم و برای مخاطب امروز قابل فهم باشد.

گذرآبادی توضيح داد: «مایکل تی‌یرنو» از اصل كتاب ارسطو بهترين فرازهایی را كه برای زمان ما كاربرد دارد و مرتبط با درام و داستان است را انتخاب و تحليل كرده است.

وی افزود: تي‌يرنو در كتاب «بوطيقای ارسطو برای فیلمنامه‌نویسان» مفاهيمی را كه ارسطو راجع به تئاتر نوشته را در سينما كاربردی و با ذكر نمونه برای فيلمنامه‌نويسان قابل استفاده كرده است.

پس از پیشگفتار و مقدمه در اين كتاب به مباحثی چون «چرا می‌خواهید فیلم‌تان یک بمب باشد»، «موضوع یک کنش است.. نه یک شخص»، «اهداف همیشه در وسایل پی‌رنگ است»، «چهار نوع پی‌رنگ»، «نظر بوطیقا درباره آثار حماسی مثل ارباب حلقه‌ها»، «سرنوشت یعنی حادثه‌ای که مترصد وقوع است»، «گفت‌وگو بخشی از کنش است»، «نظر ارسطو درباره اهمیت درام» و «وای! باز هم بداقبالی ناحق خودم شدم» پرداخته شده است.

در پشت جلد كتاب آمده: «مایکل تی‌یرنو، تحلیل‌گر داستان و فیلمنامه در استودیوی میراماکس است. او تلاش کرده رازهای داستان‌گویی را از میان نظریه‌های ارسطو استخراج و دسته‌بندی کند. نویسنده علاوه بر تحلیل‌های روان و ساده فهم از فرازهای مهم بوطیقا با ارايه مثال‌هایی جذاب از آثار موفق و موثر سینما چون پدرخوانده، داستان عامه پسند، همشهری کین، گلادیاتور، انجمن شاعران مرده و قبل آنجل و غيره اثر خود را خواندنی و کاربردی‌تر ساخته است».

كتاب «بوطیقای ارسطو برای فیلمنامه‌نویسان» نوشته مایکل تی‌یرنو با ترجمه محمد گذرآبادی در شمارگان دوهزار و 200 نسخه چاپ شده و با قیمت سه‌هزار تومان از سوی نشر ساقی به فروش می‌رسد.

منبع:خبرگزاری کتاب ایران
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
#14
جمال شورجه با بيان اينكه هم اكنون مراحل تحقيق و پژوهش درباره زندگی حضرت خديجه(س) آغاز شده است، اظهار كرد: پيش‌بينی می‌شود فيلم‌نامه اين فيلم سينمايی در سال 91 به نگارش درآيد.

جمال شورجه، كارگردان سينما، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اعلام خبر فوق اظهار كرد: طی توافق‌نامه شفاهی تحقيق و پژوهش درباره فيلم‌نامه سينمايی زندگی حضرت خديجه(س) برعهده فرج‌الله سلحشور گذاشته شده است.

وی در ادامه افزود: هم اكنون مراحل تحقيق و پژوهش در اين باب آغاز شده و پيش‌بينی می‌شود فيلم‌نامه در سال 91 به نگارش درآيد. همچنين تهيه‌كنندگی اين كار برعهده محمد خزاعی است.

يادآور می‌شود، اين نخستين باری است كه قرار است زندگی حضرت خديحه(س) در قالب فيلمی سينمايی به تصوير كشيده می‌شود.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
#15
بهرام توکلی در این باره به خبرنگار مهر گفت: این فیلم در ژانر اجتماعی روایتگر قصه یک خانواده است. فیلمنامه این فیلم برخلاف کار قبلی ام اقتباسی نیست و به زودی بازنویسی آن را آغاز می کنم.
وی افزود: هنوز درباره حضور عوامل و زمان شروع پیش تولید چیزی مشخص نشده است. زیرا تصمیم داشتیم بعد از گرفتن مجوز ساخت این مراحل را آغاز کنیم. اما تلاش می کنیم در صورت فراهم شدن شرایط 9130 روز را کلید بزنیم. نام این فیلم موقت است و تغییر می کند.
اینجا بدون من عنوان آخرین فیلم سینمایی بهرام توکلی است که اقتباسی از باغ وحش شیشه ای تنسی ویلیامز است. در این فیلم که تاکنون جوایز متعددی دریافت کرده و مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است، فاطمه معتمدآریا، نگار جواهریان، صابر ابر و پارسا پیروزفر بازی می کنند.
نوید ربیعی پست الکترونیک:navidrabiee@yahoo.com
پاسخ
 سپاس شده توسط G.Manager ، mehrbod ، هلن
آگهی


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
در گوگل محبوب کنید :