درود مهمان گرامی! ( - ثبت نام)
شما هنوز ثبت نام نکرده اید؟ یا وارد حساب کاربری خود نشده اید! برای استفاده از تمامی امکانات انجمن لازم است ثبت نام کنیدیا info@scenario.ir    
*نادان بمانید و جستجوگر *

گلایه ای دوستانه از برخی دوستان عزیز
زمان کنونی: 14-9-1395، 09:31 صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: اکبرخوردچشم
آخرین ارسال: G.Manager
پاسخ 41
بازدید 4351

امتیاز موضوع:
  • 21 رأی - میانگین امتیازات: 3.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گلایه ای دوستانه از برخی دوستان عزیز
#1
سلام...
راستش از این که این روزها این سایت فعال شده، خوشحالم. اما لازم می دانم چند نکته را خدمت دوستان عرض کنم.
ـ درست است این سایت، مخصوص فیلمنامه نویسان است، ولی همه چیز در نوشتن فیلمنامه، آنهم فیلمنامه کوتاه خلاصه نمی شود. من منکر ارزش ادبی و هنری فیلم کوتاه نیستم، ولی دوستان یادتان باشد باید خودتان را برای نگارش فیلمنامه ی سینمایی و تلویزیونی آماده کنید. پس نیاز است کارهای بلند هم ارائه شود.
ـ برخی از دوستان زیاد می نویسند. این خوب است؛ اما بدون پشتوانه و بدون مطالعه و زیاد نوشتن هنر واقعی نیست. می شود حکایت مثنوی هفتاد من! بهتر است حساب شده بنویسیم. کیفیت برایمان مهم باشد تا کمیت! از دوستی یک فیلمنامه خوانده ام، خیلی لذت بردم. از دوستی چند کار خواندم، دل نشین نبود، هیچ، ( با عرض پوزش ) هدر دادن وقت بود!
ـ تعدد بیش از حد فیلمنامه در تالار زیاد هم خوب نیست. من احساس می کنم حق فیلمنامه های خوب ضایع می شود. هرگاه فیلمنامه ای روی سایت می آید، من می خوانم. هرچند نظر نمی دهم، اما با انصاف که نگاه می کنیم، مطالعه ی برخی کارها ( با عرض معذرت ) تلف کردن وقت دوستان مطالعه کننده است. مثلاً در برخی از این کارها، داستان که شالوده و اثاث یک فیلمنامه است،اصلاً وجود ندارد. چون نویسنده ی بزرگوار با ویژگی داستان، آنهم در نوع سینمایی اش ـ ولو یک فیلم کوتاه ـ باخبر نیست و تصور می کند آوردن چند تصویر در هم و برهم و چند دیالوگ کوتاه و بلند می شود یک فیلمنامه! اگر برای مدیران سایت امکان دارد، در این باره دقت نظر بیشتری شود.
ـ نقدها گاهی اوقات ضعیف است. گاهی سلیقه ای و حتی غیر هنری و سینمایی! جالب آن که برخی عزیزان هم ظرفیت نقد پذیری شان کمتر شده و جالب تر آن نقد باور ندارند!
ـ متأسفانه این روزها مباحث فیلمنامه نویسی در سایت کم شده است. دوستان اگر مطلبی، تجربه ای و ...را دارند، حتماً توی سایت بگذارند. من بارها و بارها از مطالب و تجربیات دوستان استفاده های فراوانی کرده ام.
ـ و....
چه خوب است در این سایت که این روزها شلوغتر هم شده، از حداقل ظرفیت ها، حداکثر استفاده برده شود.
یاحق
 نویسنده، فقط و فقط به خاطر نوشتن آفریده شده است( هاینریش بل، نویسنده آلمانی)
#2
با سلام
ولا منم روزای اول خیلی خوشحال بودم وفکر کردم که یه جایی پیدا کردم واسه پیشرفت توی نوشتن و اولین کار بلندم رو گذاشتم توی سایت
ولی دیدم به جز چهار پنج نفر از دوستان گرامی کسی توجهی نکرد!!!
بعدا فهمدم که ملت دوست دارم فقط کوتاه بخونن و کوهتاه بذارم
یادمه بعد از چند ماه دوباره هی کار بلند گذاشتم
ولی هیچکس نظری نداد و یکی از دوستان خصوصی پیام داد که کاش به جای گذاشتن کل کار فقط طرح رو می ذاشتی چون خوندن کل فیلمنامه وقت گیره!!!!

اصولا دیگه مطمئن شدم اینجا تالار فیلمنامه نویسان کوهتاهه
شما هم نمی خواد خودتون رو ناراحت کنید
چون فضا اعضا رو اینجوری بار آورده!!!
یادمه یه زمانی جناب حامد عزیز فیلمهای روز و خیلی پدر مادر دار رو نقد می ذاشت ادم حال می کرد
ولی خودش اولین نفری می بود که می زد اون موضوع رو پاک می کرد!!!!!!!!!!!!
یا یه دوستی بود که وقتی ازش نقد می شد جوری می زد تو دهنت که انگار بهش .... دادی!!!!!!!!!!!
در مورد خود من که باید بگم هر کاری از نظر من بد و پر اشکال می بود و نظرم رو می گفتم
از نظر دوستان تالار یک شاهکار مطلق بود!!!!

خود من هم 4 تا کار گذاشته بودم که با نظرات دوستان تونستم بالاخره توی یکی از کارام به چیزی که میخ واستم برسم و از همه شون هم ممنونم
هر چند همون کار از نظر خیلی از دوستان چرند مطلق بود ولی خب چون می خواستم چرنم بودن یه چیز خاصی رو نشون بدم پس چرند بودن گفتن دوستان برعکس منو خوشحال می کرد!!!
بگذریم .........

امیدوارم یه روزی اینجا به هر دو نمونه کار اهمیت بده
عاشق ژانر وحشت - فانتزی - تریلر - هجویه و فیلمنامه هایی
هستم که حرفی برای گفتن ندارن!!!
ولی ملت رو حداقل برای یه ساعت از دنیای پر از مشکلاتشون جدا می کنن!
#3
درود بر شما جناب خوردچشم که از اعضای خوب این سایت هستید
اگر اشکالی نداشته باشد،بنده به مواردی که بیان کردید،پاسخی مختصر بدهم.
1-شاید دلیل اینکه فیلمنامه کوتاه در سایت بیشتر از هر چیزی قرار میگیرد،این است که بقیه ی اعضا،فرصت خواندن فیلمنامه ی بلند را ندارد
ما در این سایت فیلمنامه ی بلند هم داشتیم ولی تجربه نشان داده که فیلمنامه ی بلند یا سریالی خوانده نمیشه،اینکه تو سایت دوستان فیلمنامه های بلند قرار نمیدهند،به این معنی نیست که فیلمنامه ی بلند نمی نویسند
2-بحث مطالعه ی زیاد،بحث بسیار بجایی است ولی از نظر من فیلمنامه نویس بیشتر از اینکه بخواند،باید فیلم زیاد ببیند...البته این نظر بنده است
امیدوارم جزو کسانی نبوده باشم که از فیلمنامه هایش نا امید شده اید 75
3-مسئله ی تعدد فیلمنامه،مدت هاست ذهن بنده رو درگیر کرده و برای حل این مشکل،اقدام به ایجاد شورای تایید فیلمنامه کرده ایم و این گروه پس از تکمیل اساسنامه،کار خود را آغاز خواهد کرد و امیدواریم که این گروه به خوبی بتواند به هدف خود که اعتلای سطح فیلمنامه نویسی سایت است،دست پیدا کند
4-نقد نویسی در سایت ما گاها تبدیل میشود به یک سری تسویه حساب های شخصی...ولی گاها هم نقدهای زیبایی توسط اعضای همین سایت نوشته میشود...اگر پیشنهادی برای بهتر کردن سطح نقد نویسی در سایت دارید،ارائه دهید،حتما بررسی خواهیم کرد
این مطالب را نه به عنوان مدیر سایت،بلکه به عنوان دوست و عضو این سایت نوشتم
امیدوارم موفق و موید باشید
آگهی
#4
ممنون که به نظرات بنده توجه فرمودید. برای رفع این مشکل می تونید از دوستان دیگر هم کمک بگیرید. اما من چند تا پیشنهاد دارم:
ـ چه خوبه بخش فیلمنامه کوتاه و بلند از هم جدا بشه!
ـ چه خوبه برای آشنا کردن دوستان با دنیای نقد، مقالات و نوشته های زیاد درباره ی نقد توی سایت بیاد. یانه، تایپیک مخصوص تجربیات دنیای نقد قرار داده بشه، مثلاً خود من بارها و بارها از نقد دوستان استفاده های فوق العاده ای کرده ام.
ـ چه خوبه اگر فیلمنامه ای روی سایت میاد، از جهات مختلف گزینش بشه، مثلاً گاهی اوقات مطلبی میاد روی سایت که از نظر ساختار فوق العاده ضعیف، از نظر محتوا نه تنها با فرهنگ ما جور درنمیاد، بلکه متأسفانه مطالب نه چندان خوبی و حتی دور از شأن دوستان خواننده نوشته میشه. البته این که مثلاً در سینمای دنیا گیلاس، مسائل جنسی و فحش و ناسزا امری جاافتاده است،( خوب یا بدش به خودشان مربوط است ) اما در فرهنگ ما جواب نمی دهد و عزیزان هم فعلاً برای مخاطب ایرانی می نویسند نه جهانی!
ـ و....آروزی موفقیت برای شما و دیگر دوستان!
 نویسنده، فقط و فقط به خاطر نوشتن آفریده شده است( هاینریش بل، نویسنده آلمانی)
#5
اکبر جان و حمید جان با سلام
یه چند موردی به نظر بنده میرسد که هم خدمت شما و هم خدمت دوست و برادر عزیز ، حمید رضا بگم :
1- در مورد مطالعه من کاملا با شما موافقم ، نویسنده باید اطلاعات زیادی در تمام زمینه ها داشته باشد و لازمه این مطالعه است ؛ از طرف دیگر هم برای کسب تجربه و فهمیدن نمونه های خوب فیلم نامه هم باید فیلم نامه خوند و هم باید فیلم دید .
2- اما درباره نقد ها . دوستان عزیز ما باید آستانه نقدمون رو بالا ببریم و هر نقدی رو به حساب توهین ننویسم .
3- اما درباره سازماندهی فیلم نامه ها که فرمودید باید بگم ، ممکن یک فیلم نامه از دید شما فیلم نامه خوبی نباشه ولی از دید دیگری فیلم نامه خوبی باشه ، خوب اینجا تکلیف چیه ؟ باید بنا به سلیقه شخصی فیلم نامه رو حذف کنیم و اون دوست عزیز رو از نقد دیگران محروم کنیم . ( حمید جان لطفا در تدوین اساس نامه این مورد رو هم در نظر بگیرید )
من نمیدونم چند تا از فیلم نامه های من جز فیلم نامه های اعصاب خورد کن و وقت تلف کن سایت هستند ، یا چقدر عملکردم در پاسخگویی به نقد دوستان خوب بوده ، ولی هدف منی که از 11 سالگی دارم می نویسم یاد گرفتن ؛ و هنوز هم در حال یاد گرفتنم . و دوست درم بقیه ایرادات من رو به هم بگم .
4- درباره فیلم نامه بلند ، اکبر جان تذکر خیلی خوب دادید . پیشنهاد من برای این کار تشکیل گروه های فیلم نامه نویسی . این طوری هم خود اعضا باهم همکاری میکنند ، انگیزه نوشتن پیدا میکنند و از تجربیات هم استفاده میکنند و هم اینکه دوستان دیگه ترغیب برای خواندن محصول مشترک میکنند و هم فیلم نامه کار ، فیلم نامه استخوان داری در میاد . اتفاقا این اتفاق در این تالار افتاد ( فیلم نامه طهران رود که طرحش از حمید رضا بود و دوستان دیگر در نوشتن کمک کردند )
مثال معکوسش هم هست . ( من و حمید رضا و یکی دیگر از دوستان مشترکا یک طرح داشتیم به اسم « ترم اول » ، خیلی چیزی عجیبی بود که داستانی که هر سه تامون داشتیم مشابه بود ، یه مدت تصمیم گرفتیم که باهم بنویسیم ولی هر بار یه مشکلی پیش می آمد ؛ یه اتفاقی می افتاد و این کار انجام نمی شد ، این ماجرا مال 4 سال پیش و تا به امروز حتی یک سکانس هم از اون فیلم نامه نوشته نشده )


موفق باشید . محمد امین شیدا . تابستان 1392
هدف من این است: به شما یاد بدهم که از یک بی‌معنایی نقاب پوش به چیزی برسید که بی‌معنایی آشکار است.

لودویگ ویتگنشتاین- پژوهش‌های فلسفی
#6
محمئ امین عزیز،با تشکر از مشارکت شما
در یک مورد باید توضیحاتی میدادم،سلیقه ی شخصی مطرح نخواهد بود،این گروه از چندین نفر تشکیل شده که میانگین نظرات آنها،نتیجه خواهد بود
با تشکر از لطفی که داری
ای کاش بالاخره این ترم اول رو بتونیم بنویسیم75
موفق و موید باشی
آگهی
#7
امیدوارم این نقد من ایجاد سوء تفاهم نکنه؛ حالا یکی میاد یه فیلمنامه ی خیلی ضعیف میذاره توی سایت و بچه ها هم تا می تونند نقدش می کنند، خیلی فرق می کنه با کسی که چند روز در میان، فیلمنامه میذاره توی سایت؛ یکی از یکی بدتر! انگار نه انگار کارش رو نقد کردند و انگار نه انگار باید ضعف های کارش رو برطرف کنه و ...
البته اگر در این میان یه نظمی توی سایت حاکم باشه، خیلی بهتره! من به کارهای رایانه ای وارد نیستم، اما چه خوبه دوستان با یه طبقه بندی حساب شده، کارهای مختلف رو توی قفسه خودش رهنمون کنند
باز هم ممنون بابت حساسیتی که دوستان و مدیران سایت به مطالب ارائه شده دارند
 نویسنده، فقط و فقط به خاطر نوشتن آفریده شده است( هاینریش بل، نویسنده آلمانی)
#8
چند وقت پیش مشکل ضعیف بودن اکثر فیلمنامه ها رو بنده هم در بخش گپ و گفتگوی خودمانی عرض کردم.مشکلی که هست در وحله اول اینه که نویسنده ما واقعا نمیدونه فیلمنامه چیه؟یه سر سکانس میذارن اول کار بعد قصه شون رو تعریف میکنن.اونم یه قصه کاملا دم دستی.تازه در مقابل نقد هم همه میگن نیم ساعته بود.فیلمنامه کوتاهه شخصیت پردازی نمیخواد.فیلمنامه کوتاهه،فرصت نبود.
ولی به نظر من همه اینا با آموزش حل میشه .یه سری آموزش ساده، نیاز هم نیست دنبال استاد و دنگ و فنگ باشید.
این تایپک رو ببینید الان داره خاک میخوره
*شما قادر به دیدن لینک ها نیستید ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید*
تمرین های خیلی خوبی داره.خیلی از دوستان دیگه هم در کارگاه های فیلمنامه نویسی اساتید بزرگ شرکت کردن میتونن از این تمرینات بدن.فقط آموزشی باشه .یعنی بار آموزشی داشته باشه مسابقه نباشه بگیم مثلا ماله هر کی بهتر بود انتخاب میشه .بعد از نوشتن روشون بحث بشه.
در مورد فیلمنامه بلند:
بچه های این تالار فیلمنامه بلند، هم مینویسن و هم میخونن اما اولین مسئله اینه که هر کسی ریسک نمیکنه کارش رو اینجا بذاره الان کار های کوتاه هم همینطوره.
تا تنور داغه من نون رو بچسبونم .ما از ادمین عزیز هم کم فیلمنامه دیدیدم .فکر کنم فقط یه فیلمنامه برای جشنواره اشراق پارسال رو قرار دادن.البته سایر اساتید هم به همین شکل.
در مورد خوندن فیلمنامه بلند هم اگه دقت کنید دانلود میشه.اما یه مشکلی داره
1- من پیشنهاد میکنن فیلمنامه های بلند رو به تیکه های کوچیکتر تقسیم کنید و کم کم به خورد مخاطب بدید.(مزیتش اینه که خوندن 10 صفحه کار زیاد سختی نیست اما 100 صفحه مشکله)
2- اگه در همون دو سه صفحه اول تونستید مخاطبتون رو جذب کنید که کارتون حله اما اگر نتونستید چه بچه های اینجا باشن چه تهیه کننده باشه .حوصله اش سر میره.(خداییش این یه واقعیتی هست که هم تو این تالار شاهدش هستیم هم بیرون)
در مورد نقد هم واقعا یه عده فکر میکنن نقد کننده باهاش پدر کشتگی داره.مثلا اگه با فراستی روبه رو بشن 100 درصد کارشون به کتک کاری میکشه.(البته ترور و کشت و کشتار هم بعید نیست)
در مورد نقد کننده ها هم من تقریبا مخالف با نظر جناب خورد چشم هستم .به نظر من بجز موارد فنی نقد،سلیقه ای هست.به نظر من حتی نقد ضعیف هم خوبه اما یه عده از دوستان از واژه هایی مثله خوبه -بیشتر تلاش کن-همینجوری به کارت ادامه بده و... استفاده میکنن که این موارد واقعا جایگاهی حداقل در این تالار نداره.
آموزش نقد و نقد نویسی فکر نمیکنم زیاد جالب باشه در این تالار اما آموزش فیلمنامه نویسی از سطح مبتی بسیار ضروری و لازمه به ویژه در شرایط فعلی.
نوشتن مرهمی ست بر زخمهای نگفتن،وقتی صدا به فرياد نمی رسد به قلم تکيه ميزنم
#9
سلام عرض میکنم خدمت همه ی دوستان
جناب خوردچشم
اول اینکه فعالیت هنری یک موضوع خیلی وسیع و متنوعیه. منکر این قضیه نیستیم. تا زمانی که هنرمند برای دلش کار کنه ، آثار هنری خیلی خوبی برجا میمونه ولی تا صرفه ی اقتصادی پا درمیان گذاست صفحه عوض میشه.
کمتر کسی از دوستان از راه هنر گذران زندگی میکنه و درک این موضوع خیلی سخته که گاهی هنرمند برای به دست آوردن پول بیشتر و یا دلایل دیگه در منگنه قرار میگیره و مجبور میشه کارهای سفارشی و یا خیلی بدی عرضه کنه که تو ذوق میزنه و چهره هنر رو خراب میکنه.
دوم اینکه به اعتقاد خیلی ها هنر چیزیه که به راحتی میشه ازش پول درآورد و گذران زندگی کرد. هنری که خیلی پول توشه(به اعتقاد خیلی ها) سینماست. از بین هنرمندان سینما بازیگر و فیلم نامه نویس کاری نمیکنن (باز هم به اعتقاد همون دوستان)پس یا باید بازیگر بشیم یا فیلم نامه نویس و پول دربیاریم.
حالا اگه مورد اول و دوم رو روی هم بریزیم نتیجه این میشه که عده ی زیادی برای کسب درآمد بدون کار سنگین به سمت هنر هفتم میان و علاقه دارن که بازیگر یا فیلم نامه نویس بشن.
سرانجام محیطی ساخته میشه به عنوان تالار فیلم نمه نویسان با حدود 1200 عضو.
عضو های فعال به صد نمیرسند و افرادی که واقعا سابقه هنری در این عرصه دارند و صاحب نظر هستند به تعداد انگشتان دست نمیرسند.
همه ی این ها را گفتم که کم کیفیت بودن بعضی از آثار را در انجمن رفع و رجوع کنم.
مورد دیگه کم طاقتی دوستان...
صبر ایوب برای استاد شدن در هنر لازمه ولی خیلی از عزیزان کم لطفی میکنند . علاقه دارند که خیلی زود هنرمند بشن و تهیه کننده ای خدمتشون بیاد و کار هاشون رو بخره . به همین دلیل عموما کار های بلند نمینویسند. بنده کار اصلیم در نوشتن ، رمان و غزل و داستان کوتاهه ولی تا الآن 23 کار بلند سینمایی حتی شده برای دلخوشی خودم نوشتم و تو گنجه خونم نگه میدارم. ولی افسوس که عموم دوستان این کار رو نمیکنند و فقط به فیلم نامه کوتاه اکتفا میکنند.
هر شخصی تا در یک عرصه استاد نشود نمیتواند نقد کند. بارها در تالار بنده فقط به نگاه یک داستان به فیلم نامه دوستان نگاه میکردم و نظر شخصی خودم رو میدادم . بارها دوستان خواستند که درباره مشکلات ساختاری نظر بدهم اما به دلیل اون که هنوز خودم رو مناسب برای نظر دادن نمیدونستم این کار رو نکردو.
خواهش دارم از دوستان که به جای اینکه نقد کنند بنویسند. نقد غرور کاذب میدهد...
پیشنهادی هم برای مدیران انجمن دارم...
اساتید و صاحب نظران فیلم نامه نویسی در این تالار مشخص هستند. شورایی با حضور این اساتید تشکیل دهید و فیلم نامه ها را دسته بندی کنید. سپس فیلم نامه ها را در دسته های متفاوت به نمایش بگذارید تا اگر دوستان تازه کار علاقه به خواندن آثار خوب و ناب ارند به راحتی به آن ها مراجعه کنند.
سلامتی و شادابی روز افزون تمامی دوستان را از خدا خواستارم.
رقابت در هنر بی معناست (وودی آلن)
آگهی
#10
با سلام
با تشکر از آقای خوردچشم
اما فکر کنم آقای خوردچشم قصد دارند اینجا یه ممیزی حسابی راه بندازن،در پاسخ به مطلب ایشون که گفتن،بعضی از فیلمنامه ها یا دیالوگها با فرهنگ ما جور نیست باید بگم ،فرهنگ اگر ریشه دار باشه نیازی به مراقبت من و شما نداره ،خواهشا بساط سانسور و ممیزی رو اینجا دیگه بر پا نکنید که دل ما خونه،همه بچه ها اینجا حد و حدود رو میشناسند و زیاده روی نمی کنند،هر کس هم احساس میکنه با خوندن فیلمنامه ای فرهنگ ریشه دارش دچار تزلزل میشه میتونه فیلمنامه های دیگه رو بخونه
با تشکر
اگر هنر نبود ، حقیقت انسان را می کشت.
#11
سلام دوست خوبم..
بنده چکاره ام که بخواهم اینجا ممیزی راه بیندازم؟ این که می گویم باید طبق فرهنگ و مخاطب ایرانی نوشت به این دلیل است که اغلب دوستان حاضر در سایت عزج خود را جزم کرده اند که مثلاً در اینده ای نه چندان دور برای سینما و تلویزیون فیلمنامه بنویسند که خواهند نوشت.بنده خودم مخالف بسیاری از ممیزی ها و سانسورها هستم و حتی به همین خاطر هفته ای نیست تماس نگیرند و مثلاً نگویند در فلان نمایش چرا فلان مطلب را آورده ای؟ حالا چرا چنین است، وظیفه ی ما نیست بیاییم و اظهار نظر کنیم که مثلاً چرا خیل عظیم مخاطبان سینما و تلویزیون ( ایرانی ) از بیان مقولاتی مثل مسائل جنسی؛ آنهم به شکل بی پروا نه تنها استقبال نمی کنند، بلکه واهمه دارند که به عنوان مثال کودک یا نوجوانشان آن را مشاهده کند. جالا چرا چنین است؟ آیا خوب است یا بد؟ مباحثی است که در حوصله ی این تایپیک نمی گنجد، مهم این اسن مخاطب ایرانی اینجور چیزها را نمی پسندد!
وظیفه ی تک تک ما این است تا همدیگر را از راهی که پیش رویمان است، آگاه کنیم! حالا دوستان مختار هستند حرف هم را قبول کنند، یا نکنند!
و اما مراقبت از فرهنگ؛ اتفاقاً مراقبت از فرهنگ، وظیفه ی من و شماست؛ من و شمایی که قلم برداشته ایم و می خواهیم برای میلیونها مخاطب سینمایی و تلویزیونی فیلمنامه بنویسیم و در پس نگارش هر سکانسی اندیشه ای را به آنها انتقال دهیم، البته کسی که فقط دوست دارد برای خودش بنویسد و در گنجه اش بایگانی کند، با حساب بقیه فرق دارد!
یاحق
 نویسنده، فقط و فقط به خاطر نوشتن آفریده شده است( هاینریش بل، نویسنده آلمانی)
#12
وضعیت فرهنگی متعالی این روزهای ما احتمالا بدلیل همین مراقبت های من و شماست ،و در تایید حرف شما در مورد فیلمنامه هایی که در گنجه می مانن ،بله با توجه به سلایقی که این روز ها در تلوزیون و سینما برنامه می سازند و یا فیلمنامه انتخاب می کنند،اکثر فیلمنامه های خوب بچه ها باید در همون گنجه ها بمونه
به امید روزی که این کژ سلیقگی ها به پایان برسه و افرادی با ذهن باز و سلیقه ای امروزی تر نسبت به رسانه هایی مثل تلوزیون و سینما،وارد شوند.
اگر هنر نبود ، حقیقت انسان را می کشت.
آگهی
#13
منم امیدوارم چنین بشه؛ یادمون باشه خردمندان مثل کوهستان هایی هستند که از دشت های مردمان مراقبت می کنند! چه بخواهیم چه نخواهیم الان، یا فردا و یا پس فردا فرهنگ و هنر جامعه به امثال بنده و شما و دیگرانی که نویسنده اند نیاز پیدا خواهد کرد!
در ضمن نباید فیلمنامه ای خوب در گنجه بمونه! باید من و شما که مدعی نویسنده بودن و حتی روشنفکر بودنیم، راه یا راه هایی رو پیدا کنیم تا در این جور گنجه ها باز بشه و آثار داخل اونها تبدیل به آثار سینمایی و تلویزیونی ناب بشه! یادمون باشه با نشستن و دست روی دست گذاشتن نمیشه کاری کرد؛ باید کاری کرد، باید حرکت کرد و باید به نقطه هایی رسید که بشه توی اون حرف ها رو زد!
به امید موفقیت همه ی دوستان!
 نویسنده، فقط و فقط به خاطر نوشتن آفریده شده است( هاینریش بل، نویسنده آلمانی)
#14
با سلامی گرم...
بحث بسیار خوبی راه افتاده و ممنون از شما آقای خرد چشم و همه عزیزان شرکت کننده
در مورد این بحث هم من بسیار کوچک تر از این حرفا ها هستم که بخواهم اظهار نظر کنم ولی باید گفت اگه با دیدن شرایط موجود که همه مطلع هستند بخواهیم فیلم نامه ها و طرح های خوبمون در گنجه بزاریم تا روز خوبی بیاید بتونیم از اونها استفاده کنیم بهتره اصلا کار نکنیم؛بدون تعارف این بستگی به همت هر شخص داره.از اینم باید مطمئن بود که اون روزی که همه منتظرن بیاد برای نشان دادن توانایی های خودشون ،میاد...انقدر باید بشینیم تا بیاد.
هر کاری یک یا چند راه متفاوت داره برای رسیدن به هدفش اگه دیدمون باز باشه همت کنیم(یعنی خودمون بخوایم که اتفاقی بیوفته) و همین طور صبر، میشه راحت به هدف رسید البته نباید از راه اصلی منحرف بشیم.
در ضمن الکی کسی دنبال کسی نمیره مگر اینکه چیزی توش ببینه پس انتظار از کسی نداشته باشیم؛ باید خودمون رو نشون بدیم بعد توقع داشته باشیم.
آرزوی موفقیت روز افزون برای تک تک شما عزیزان...
""بجای شکایت از تاریکی شمعی روشن کن""
#15
مشکلی که بنظر می رسه در این تالار اپیدمی هست،این هست که دوستان ژانر ها و گونه ها رو نمیشناسند و همه فیلمنامه ها رو با یک متر نقد می کنن،منتقد باید دنیای فیلم رو کشف کنه بعد تعیین کنه که فیلمساز یا نویسنده تونسته دنیایی که ادعا داشته رو بسازه و اگر ساخته خودش به قوانینش پایبند بوده یا نه ؟
بعضی از دوستان یدفه میان مثل لوکوموتیو 10 تا فیلمنامه می خونن،برای همه هم می نویسن ،داستان کشش نداره،شخصیت پردازی نشده،قسمتی از یک فیلمنامه بلنده ،پایانش خوب نیستو......
این کلی گویی ها نه اسمش نقد هست نه کمکی به نویسنده می کنه و نه کمکی به منتقد،،اینها بیشتر شبیه سرفصل های کتاب های فیلمنامه نویسیه که دوستان حفظ کردند.

بعضی از دوستان هم که یدفه خودشون رو بعنوان داور انتخاب می کنند و نظر پراکنی می کنند،بهتره اول شناخت درستی از خودمون و تواناییهامون پیدا کنیم تا اینگونه دچار توهم نشیم.
ببخشید که سرتونو درد آوردم.
اگر هنر نبود ، حقیقت انسان را می کشت.
آگهی


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
در گوگل محبوب کنید :