درود مهمان گرامی! ( - ثبت نام)
شما هنوز ثبت نام نکرده اید؟ یا وارد حساب کاربری خود نشده اید! برای استفاده از تمامی امکانات انجمن لازم است ثبت نام کنید    
*نادان بمانید و جستجوگر *
نظرسنجی: گزینه ی هفته ی بعد به نظر شما؟
آلفرد هیچکاک
اینگماربرمان
روبربرسون
مارتین اسکورسیزی
دیوید لینچ
[نمایش نتایج]
 
 

بررسی سینماگران جهان
زمان کنونی: 25-7-1396، 11:30 صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: shawshank
آخرین ارسال: ipinlnd
پاسخ 58
بازدید 7138

امتیاز موضوع:
  • 27 رأی - میانگین امتیازات: 3.85
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بررسی سینماگران جهان
#1
خوب دوستان همونطور که گفته بودم میخواستم تاپیکی ایجاد بشه که ما در هر هفته یا دو هفته یکبار یا شاید هم بیشتر یک کارگردان و یا یک نویسنده رو مورد بررسی قرار بدیم و سینماش رو کنکاش کنیم
سیستم کار هم به این صورته که ما فیلمی جلو میریم به طور مثال میگیم این هفته راجع به رومن پلانسکی پس 5 فیلم رو ازش انتخاب می کنیم و به نوبت اون رو مورد بررسی قرار میدیم و در پایان جمع بندی از سینمای این کارگردان می کنیم
برای اینکه روال کار خسته کننده نباشه من پیشنهاد می کنم در میانه های کار هم یک فیلم به صورت توافقی از شاهکارهای سینما رو انتخاب کنیم و راجع بهش بحث کنیم
راجع به هر سینماگر هم باید تاپیک جداگانه ایی ایجاد بشه و این تاپیک مخصوص انتخاب کارگردان و یا نویسنده است
برای شروع دوستان میتونن اولین شخص مورد نظر رو انتخاب کنن
سپس آرای کسی که کارگردان مورد نظرش رای اورده موظفه که تاپیک معرفی اون کارگردان رو ایجاد کنه و 5 فیلم منتخبش رو هم انتخاب کننه

به امید مشارکت دوستان


اهداف:

1-آشنایی با سبکهای مختلف نویسندگی و کارگردانی
2-تبادل اطلاعات
3-رسیدن به طریقه ی درست نقد نویسی و یادداشت نویسی(تو ضیح اینکه در بین بحثها مقالاتی راجع به نقد نویسی ارایه می شود)
پاسخ
Page 4 (The above is first post of this thread)
#46
خبری از عاشقان سینه چاک هیچکاک که نشد،بازم به تارانتینو بازها که گل کاشتن،علیرضا جان اینجوری که بحث فایده نداره،من حس خوبی ندارم از اینکه همش چند نفر که به انگشتان 1 دست هم نمی رسن شرکت می کنند ،دوستان تحلیل گر،داور،قاضی،منتقد،نویسنده ،مدیر و غیره منتظریم،رخ بنمایید و ما رو از دانش عظیمتون لبریز کنید.
اگر هنر نبود ، حقیقت انسان را می کشت.
پاسخ
#47
سلام
من خودم فیلمهای هیچکاک رو خیلی دوست دارم اما از نقد کردن بزرگانی چون ایشون معذورم . بیشتر نقد های بزرگان سینما رو راجع به این استاد بلاشک سینما می خونم تا درس بگیرم . جایی نقدی رو خوندم از سرگیجه که قسمتی از اون رو میزارم و از دوستان خیلی ممنونم که انقدر به هیچکاک و سینمای اون علاقه مند هستن و نظر میدن.

نکته ای که در مورد ساختارفیلم به نظرم جالب میرسد و خود هیچکاک به آن اشاره دارد به قرار زیر است:
سرگیجه براساس رمان از میان مردگان نوشته بواآلو- نارسژاک ساخته شده اما تفاوتی اساسی در رمان و فیلم وجود دارد که آنرا عینا از زبان هیچکاک در زیر می آورم:

"در کتاب در شروع قسمت دوم است که قهرمان با جودی آشنا میشود و سعی میکند او را به شکل مادلین در بیاورد .خواننده فقط در انتهای داستان است که کشف میکند جودی و مادلین شخص واحدی بوده اند.به عبارت دیگر ماجرا با یک پیچ غافلگیر کننده تمام میشود.

در سناریوی فیلم ، ما برداشت دیگری رادر پیش گرفتیم.
در شروع قسمت دوم وقتی که جیمز استوارت با دختر تیره مو آشنا میشود حقیقت هویت جودی را فاش میکنیم(با یک فلاش بک) ولی فقط برای تماشاگر . هرچند جیمز استوارت هنوز این موضوع را نمیداند. اطرافیان من همه مخالف این تغییر بودندو عقیده داشتند فاش کردن این راز را باید برای آخر فیلم گذاشت .
من خودم را جای بچه ای گذاشتم که مادرش برای او قصه میگوید.وقتی در نقل قصه مکثی پیش میاید بچه می پرسد:"بعدش چه میشود"؟ من فکر میکردم قسمت دوم رمان جوری نوشته شده که انگار بعد هیچ اتفاقی نمی افتد در حالیکه مطابق فرمول من بچه کوچک که میداند جودی و مادلین یک نفر هستند میپرسد:"جیمز استوارت که این موضوع را نمیداند درست است؟وقتی که بداند چه میکند؟"

به بیان دیگر هیچکاک (استاد دلهره) از بین دو عنصر غافلگیری و دلهره دومی را انتخاب میکند تا بیننده که خود حقیقت ماجرا رامیداند تا آخر فیلم این دلهره را داشته باشد که وقتی جیمز استوارت حقیقت را بفهمد چه عکس العملی نشان خواهد داد؟
می‏دونی چرا نمیشه که تو "یه رودخونه" دو بار قدم بذاری؟»
بخاطر اینکه همیشه در حال حرکته.
[/align]
پاسخ
#48
من درخواستی دارم از دوستان.
از همگی میخوام که اعلام کنند جزو کدوم دسته هستند:

اگر تاپیک جدیدی برای بررسی کارگردانی(به فرض "اینگمار برگمان") زده بشه، شما چه واکنشی نشان خواهید داد؟
1-نظر خود را بیان می کنم و در بحث با بقیه شرکت می کنم.
2-تنها به بیان دیدگاه خود نسبت به فیلم های کارگردان خواهم پرداخت و در بحث ها شرکت نمی کنم
3-فقط پیگیر بحث ها هستم و اون هارو میخونم.
4-تاپیک برایم مهم نیست و اصلا دنبال نمی کنم.

من جزو دسته ی اول هستم.
پاسخ
آگهی
#49
سلام
من هم اگر اطلاعاتی داشته باشم در بحث شرکت می کنم
می‏دونی چرا نمیشه که تو "یه رودخونه" دو بار قدم بذاری؟»
بخاطر اینکه همیشه در حال حرکته.
[/align]
پاسخ
#50
درود بر همگی
نمیخوام این تاپیک هم مثل بقیه تاپیکهای دیگه خاک بخوره
اگه دوستان مایلند من تاپیک برگمان رو میزنم و هیچ گونه محدودیتی هم در ارایه ی فیلم از این به بعد نیست و هر فیلمی که از این کارگرذان دیدید رو میتونید نقد کنید
منتظر نظرات دوستان و مدیریت هستم
پاسخ
#51
من خواستم ببینم کسانی حاضر هستند که در تاپیک و بحث ها شرکت کنند، اما دوستان حتی حاضر به پاسخ هم نشدند.

من نظرم این هست که مشخص بشه میزان مشارکت و فعالیت چقدر خواهد بود و بعد اقدام کنیم.چون به نظر من(و تاکید می کنم از نظر من) شیرین ترین قسمت این تاپیک به بحث هایی هست که شکل می گیره.
در هر حال من پیرو نظر جمع هستم.
(از امیر عزیز هم پوزش میخوام که وقتی خواست تاپیک رو بزنه، به نوعی جلوش رو گرفتم و این قدر فاصله افتاد.خیلی خیلی پوزش میخوام)
پاسخ
آگهی
#52
منم در حد داشته هام حرف میزنم
من که دیگه مردم
حالاتو جای سرنوشتم
بزن اوراق بهادار به اسمم _____________
پاسخ
#53
من این تاپیک رو هم میخوام دوباره راه بندازم
اگه پیشنهادی دارید بگید تا ببینیم وضع چطور پیش میره!
پاسخ
#54
من موافقم.
البته نمیتونم هیچ قولی بدم که چقدر میتونم مشارکت داشته باشم.(همون قضیه ی امتحان و ...)
اما سعی خودم رو میکنم که برای هر فیلم، یک یادداشت بذارم.

اما نکته ای که وجود داره( چه در این تاپیک و چه در "فیلم دیدن گروهی") اینه که باید یک مدیر(مجری) وجود داشته باشه که بتونه بحث ایجاد کنه.یعنی نظرات بقیه رو به چالش بکشه، مطالب رو جمع بندی کنه،نکاتِ خاصی در مورد فیلم بیان کنه و نظر بقیه رو در مورد اون نکات بخواد و ... تا باعث بشه فعالیت بیشتر بشه.
پاسخ
آگهی
#55
سلام و درود
هلن و بقیه هنوز فیلمنامه نذاشتین چرا؟ما از شما یک طرح نو می خوایم؟
پاسخ
#56
شاوشنگ عزیز
مثل همیشه اگر بنده هرچه در توان دارم انجام میدم و مشارکت میکنم اما چندین موضوع :
اول اینکه برسی سینماگران بزرگ مثل هیچکاک و امثال دردی دوا نمیکنه. خیلی از بزرگ تر ها اونو نقد کردن و همه به راحتی میتونیم نقد ها رو پیدا کنیم و بخونیم و به نتیجه برسیم. سینمای اون ها رو خیلی خوب بشناسیم و در نهایت نکاتی رو یاد بگیریم.خارج از این، نقد این سینماگران از توان خیلی ها خارجه.
پیشنهاد بنده اینه مکه از این برگان عبور کنیم و مقداری دست پایین تر بگیریم. افراد و کارهایی رو نقد کنیم که جای بحث داره و به راحتی میشه هفته ها روی اون ها بحث کرد و از اون گذشته همه توانایی این نقد و نظر رو داشته باشند.
مورد بعدی این که این تاپیک و تاپیک فیلم دیدن گروهی اگر با هم دیگه ادغام بشه خیلی بهتره. فیلم هایی رو از یک کارگردان میبینیم و بعد اثرات رو نقد میکنیم و به تحلیل کاری کارگردان میرسیم. هم مشارکت احتمالی بالا تر میره و هم بحث جذاب تر دنبال میشه.
یک بار دیگه هم بگم هر کاری از دستم بر بیاد میکنم.
ممنون از تمامی زحماتی که میکشی. موفق باشی
رقابت در هنر بی معناست (وودی آلن)
پاسخ
#57
درود

دوستان با استنلی کوبریک موافقند؟
کارگردانی برای تمام فصول!
پاسخ
آگهی
#58
چطوره استنلی کوبریک رو بذاریم واسه اون بخش فیلم دیدن گروهی؟ یکی دوتا فیلماشو مشخص کنیم واسه دیدن، همونجا هم درموردش صحبت کنیم. اینطوری هم خودشو بررسی کردیم، هم اون فیلم دیدن گروهی دوباره شروع میشه. الان بدجوری خوابیده.
چرا اسمشو گذاشتن امضا؟
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تارانتینوئیسم!(بررسی سینمای کوئنتین تارانتینو) Raggedy Man 23 6,759 15-7-1392، 05:29 عصر
آخرین ارسال: Raggedy Man

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
در گوگل محبوب کنید :